علت افزایش قیمت زمین و مسکن در کمیجان چیست؟

مدتی است قیمت ملک در شهرستان کمیجان به شدت افزایش یافته و باعث نارضایتی مردم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مدتی است در حوزه ملک و املاک شهرستان کمیجان شاهد افزایش بهای زمین و ساختمان هستیم تا جایی که افزایش شدید قیمت ملک باعث نارضایتی مردم شده است.

در پی این نارضایتی‌ها جلسه اضطراری بررسی مسائل و مشکلات این حوزه با متصدیان بنگاه‌های معاملات ملکی و مسئولین شهرستان برگزار و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

افزایش قیمت زمین در کمیجان ناشی از کمبود زمین نیست

فائض پور فرماندار شهرستان کمیجان در حاشیه این جلسه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: اعتقاد داریم که افزایش قیمت زمین در کمیجان ناشی از کمبود زمین نیست؛ اما یکسری از زمین‌هایی وجود دارند که باید وضعیت حقوقی و قضائی آنها مشخص شود که در این راستا شهرداران و شورا‌های شهر و سایر همکاران موظف شدند،پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

فائض پور با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که مردم شهرستان کمیجان چند روز اخیر مراجعات حضوری داشتند بحث افزایش قیمت زمین و بهای ملک و اجاره در سطح شهرستان بود،افزود: ما موظف هستیم به عنوان یک دستگاه دولتی نسبت به این موضوع که نگرانی مردم است واکنش نشان داده و ورود کنیم؛ امیدواریم بتوانیم بخشی از این قیمت حبابی مسکن را در سطح شهرستان کمیجان به تعادل برسانیم.

او اضافه کرد: در جلسه‌ای که با اعضای شورای شهر و شهرداران و همچنین مشاورین محترم املاک سطح شهرستان داشتیم به نتایج بسیار خوبی رسیدیم از جمله اینکه یکی از مشکلات در این زمینه ناشی از نظارت نداشتن بر فعالیت مشاورین املاک در سطح شهرستان است که مقرر شد اتاق اصناف و هم اتحادیه مربوطه و هم اداره ثبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

حضور  سوداگران و دلالان قیمت زمین و مسکن در کمیجان

فرماندار شهرستان کمیجان بیان کرد: بحث بعدی که همه دوستان به اتفاق اشاره داشتند حضور تعدادی از سوداگران و دلالان قیمت زمین و مسکن در سطح شهرستان بود که بعضی از این افراد سودجو در  مشاور املاک حضور پیدا می‌کنند و با خرید و فروش سوری زمین و مسکن  بین خود باعث افزایش قیمت در سطح شهرستان می‌شوند.

فائض پور ادامه داد: مساله دیگری که در جلسه مطرح شد،نبود نقشه مشخص در مشاورین املاک بود که شهرداران موظف شدند در این خصوص اقدام و همکاری لازم را انجام دهند.

او تصریح کرد: شهرداران اتفاق نظر داشتند که باید نگاه ویژه ای به محله های بافت فرسوده  داشته باشیم و معتقد هستیم که اگر خدمات شهری به سمت بازسازی و احیای بافت فرسوده شهری برود قطعا نوسازی این مناطق رونق پیدا می‌کند که این اتفاق مهم باید در شورا‌های شهر تمهید و پیش‌بینی شود تا اتفاقات خوبی داشته باشیم.

در جلسه اضطراری بررسی مسائل و مشکلات شهرستان کمیجان کاهش عرضه و افزایش تقاضا، دلالی برخی سودجویان و توزیع نشدن عادلانه امکانات در حوزه شهری از دلایل این امر عنوان و مقرر شد معاملات با نظارت بیشتری صورت پذیرد، خرید فروش و قیمت گذاری توسط کارشناس اصلح و با قوانین شهری و شهرداری صورت پذیرد.

گفتنی است از بین این همه موارد ورود سرمایه گزاران غیر بومی به شهرستان کمیجان و دخالت برخی افراد سود جو بیشتر از همه بر قیمت زمین و مسکن این شهرستان تاثیر داشته است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۴۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
متاسفانه عوامل شهرداری کمیجان خود راتافته جدا بافته از مردم و دیگرادارات و سازمان‌های شهرستان می‌دانند و جوابگوی هیچکس نیستند و فقط فقط حرف خود را می‌زنند ومیگویند این قانون است !
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۵:۳۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
همیشه در هر بحرانی فرصتهایی وجود دارند که موضوع گرانی زمین ار همان فرصتهاییست که شهرداری یا دیگر سازمانها حسابی بهره مند میشود.
در مورد هزینه های تفکیک زمین که شهرداری توسط کارشناسان (مثلا) خود مشخص میکند و علت اصلی گرانیست باید دادستانی ورود کند والا بحث دلالی و سوداگری همیشه بوده و بهانه ای شده برای متهم کردن دیگران.
اگر دلیل شهرداری برای گران کردن هزینه تفکیک ، تورمه که باید اعلام بشه و رقم دقیق آن در جداول ار پیش تعیین شده قید شود نه اینکه سلیقه ای عمل شود و موجب رانت شود.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۳۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام
مضاف بر عوامل ذکر شده در افزایش قیمت زمین ، قیمتهای کارشناسی خود شهرداری کمیجان است که هزینه های تفکیک زمین را تقریبا سه برابر کرده اند!!! و این خود موجب گرانی زمین میشود.