ویروس کرونا؛ فرانسه استفاده از داروی پیشنهادی ترامپ را رسما ممنوع کرد

دولت فرانسه در بیانیه‌ای خطاب به جامعه پزشکی این کشور، رسما استفاده از داروی پیشنهادی ترامپ برای درمان بیماری کووید ۱۹ را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، داروی هیدروکسی کلروکین که برای درمان بیماری مالاریا از آن استفاده می‌شود، به تازگی برای درمان بیماری کووید ۱۹ از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد شد. او بار‌ها در اظهارات خود تاکید کرد که از این دارو برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا استفاده کرده است.

به دنبال پیشنهاد ترامپ برخی از بیمارستان‌ها برای درمان بیماران به‌ویژه سالمندان مبتلا از هیدروکسی کلروکین استفاده کردند که به طرز عجیبی سبب افزایش تعداد جان‌باختگان و وخیم شدن حال بیماران شد، از این رو سازمان جهانی بهداشت با مشاهده تاثیرات منفی این دارو، بلافاصله کارآزمایی و استفاده از آن را تعلیق کرد؛ و حالا فرانسه هم در بیانیه‌ای خطاب به جامعه پزشکی، هرگونه استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین در درمان بیماران کرونایی را ممنوع اعلام کرد.

هیدروکسی کلروکین به طور معمول برای درمان مالاریا و لوپوس و تجمع ویروس در ریه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد موضوعی که پرشکان را در استفاده از آن برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا دچار تردید کرده است.


بیشتر بخوانید: تعلیق آزمایش بالینی داروی هیدروکسی کلروکین


مطالعات جهانی در مورد تأثیر هیدروکسی کلروکین پس از آن آغاز شد که یک پزشک فرانسوی ادعا کرد بیماران پس از دریافت هیدروکسی کلروکین و آنتی بیوتیک آزیترومایسین بهبود یافتند؛ این در حالی است که پزشکان ارزش مطالعه او را زیر سوال برده و این طرح را ضعیف خواندند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار