اولین سهمیه آب بخش کشاورزی مهاباد تامین شد

سرپرست اداره امور آب مهاباد گفت: نخستین رها سازی آب با ۱۹ میلیون متر مکعب از دریاچه سد مهاباد به بخش کشاورزی تامین شد.

چلبی سرپرست اداره امور آب مهاباد در گفت گو با در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  گفت: مرحله اول از سهمیه بخش کشاورزی با ۱۹ میلیون متر مکعب برای مصارف کشاورزی به سمت پایاب سد رهاسازی شده با حجم خروجی ۱۰ متر مکعب بر ثانیه صورت گرفت و این رها سازی در طول ۴ مرحله انجام می‌شود.

او با اعلام اینکه سهمیه بخش کشاورزی در سال زراعی جاری ۹۰ میلیون متر مکعب اختصاص می‌یابد، افزود: اولین مرحله از سهمیه بخش کشاورزی این شهرستان از ابتدای ماه جاری آغاز شده و حدود ۲۰ روز ادامه خواهد داشت.

چلبی، حجم فعلی آب موجود در پشت سد مهاباد را ۱۷۲ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تراز سد، یک‌هزار و ۳۵۶ متر است که این میزان در مقایسه با تراز سال قبل، ۹ دهم متر کاهش یافته است.

سرپرست اداره امور آب مهاباد امسال با توجه با بارندگی‌های مناسب و بارش‌های خوب بهاری با کمترین تنش کم‌آبی برای محصولات کشاورزی مواجه بودیم.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.