از ظرفیت سرمایه گذاران در حوزه سلامت غافل نشویم

دبیر ستاد توسعه علوم فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:همانگونه که در صنایع مختلف به‌خوبی جذب سرمایه‌گذار داشته‌ایم می‌توانیم این جذب را در حوزه سلامت هم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در نشست با اعضای معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،با بیان اینکه نباید از ظرفیت سرمایه‌گذاران در حوزه سلامت غافل شویم، گفت: ما همانگونه که در صنایع مختلف به‌خوبی جذب سرمایه‌گذار داشته‌ایم می‌توانیم این جذب را در حوزه سلامت هم داشته باشیم.  
 
او افزود: اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه‌های مختلف به‌ویژه پژوهش نمونه و بی‌نظیر بوده و بخشی از این عملکرد موفق در دوره مبارزه با کووید ۱۹ مشاهده شده است.

دبیر ستاد توسعه علوم فناوری‌های سلول‌های بنیادی ادامه داد: پژوهش‌های خوبی بوسیله اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ثبت رسیده ، اما این طرح‌ها نباید تنها به ثبت خلاصه شود و باید با همکاری سازمان غذا و دارو به مرحله اجرا آید.

حمیدیه با اشاره به اینکه مشهد سرآمد قطب سلامت شرق کشور است، بیان کرد: داشتن ۵ شرکت دانش‌بنیان زیبنده این شهر نبوده و نیست و معتقدیم که هر مشهدی می‌تواند موسس یک شرکت باشد و باید در این خصوص همکاری بیش از پیش دانشگاه‌های علوم پزشکی، فردوسی، آزاد اسلامی، پیام‌نور و دیگر مجموعه‌های مرتبط در راستای افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت شاهد باشیم.

او تصریح کرد: مشکلات عدالت مالی در تمامی نقاط کشور هست و تنها شامل مشهد نیست، اما باید راهکاری موثر در تخصیص اعتبارات لازم از سوی مسئولان مربوطه صورت پذیرد، ضمن اینکه در این حوزه نباید از ظرفیت سرمایه‌گذاران در حوزه سلامت غافل شویم.
 
او اضافه کرد:ما همانگونه که در صنایع مختلف به‌خوبی جذب سرمایه‌گذار داشته‌ایم می‌توانیم این جذب را در حوزه سلامت هم داشته باشیم، حتی معتقدیم که سلامت باید در اولویت باشد.

دبیر ستاد توسعه علوم فناوری‌های سلول‌های بنیادی تاکید کرد: بخش خصوصی بازوی قوی بخش دولتی بوده و باید درب دانشگاه‌ها به‌روی سرمایه‌گذاران باز باشد و امکانات لازم بدون مانع در اختیار آنان قرار بگیرد.
 
او  با ذکر این نکته که مشهد به واسطه وجود بارگاه منور رضوی یک برند در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت است، تصریح کرد: مشهد می‌تواند در حوزه گردشگری سلامت عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد و بی‌شک پس از گذر از بحران کرونا فعالیت‌ها در این حوزه بیش از پیش رونق خواهد گرفت.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.