نماینده عراقی خشونت علیه معترضان در آمریکا را محکوم کرد

نماینده فراکسیون صادقون پارلمان عراق، استفاده از «قدرت افراطی کشنده» از سوی نیرو‌های آمریکایی علیه تظاهرکنندگان در شهر مینیاپولیس را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری ناس، حسن سالم، نماینده فراکسیون صادقون وابسته به گردان‌های اهل الحق عراق استفاده از خشونت و قدرت افراطی کشنده از سوی نیرو‌های آمریکایی در مقابله با شهروندانی را که در شهر مینیاپولیس آمریکا در اعتراض به قتل جوان سیاهپوست تظاهرات مسالمت آمیز به راه انداخته‌اند، به شدت محکوم کرد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان ملل و سازمان حقوق بشر باید برای توقف جنایتی که نیرو‌های آمریکایی علیه تظاهرکنندگانی انجام می‌دهد که به صورت مسالمت آمیز خواستار کنارگذاشتن سیاست‌های تبعیض نژادی علیه سیاهپوستان در آمریکا هستند، وارد عمل شوند.

نماینده فراکسیون صادقون خطاب به وزیر خارجه آمریکا گفت: حقوق انسان کجاست‌ ای پومپئو! آیا دموکراسی شما اجازه می‌دهد علیه کسانی که مسالمت آمیز تظاهرات می‌کنند از ابزار کشنده (اشاره به دستور تیراندازی به تظاهرکنندگان) استفاده کنید؟

در تظاهرات دیروز (پنج‌شنبه) مردم در شهر مینیاپولیس یک نفر کشته و ۵ نفر بازداشت شدند.

اعتراضات گسترده مردمی در محکومیت جنایت اخیر پلیس آمریکا همچنان ادامه دارد و در اعتراضات دیشب معترضان خشمگین، مراکز پلیس در شهر مینیاپولیس را به آتش کشیدند.

اعتراض و عصبانیت مردم این شهر در حالی است که چهار مامور پلیس برکنار شدند، اما یکی از معترضان معتقد است این اقدام کافی نیست چرا که آن مامور یک قاتل است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز امروز (جمعه) در پیامی توئیتری تهدید کرد در صورتی که حوادث شهر مینیاپولیس پایان نگیرد، گارد ملی را به آنجا خواهد فرستاد و به تظاهرکنندگان تیراندازی خواهد کرد.

انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله آمریکایی، به علت نژادپرستی و خشونت‌طلبی پلیس آمریکا موجی از اعتراض را در این کشور برانگیخته است. این تصاویر نشان می‌دهد که جورج فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکایی جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ از مامور پلیس که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
کشور ما هم باید علیه این جنایت و خشونت بر تظاهرات مسالمت آمیز اعتراﺽ کنه و دولت آمریکا رو محکوم کنه الان وقتشه آمریکا از درون منفجر بشه
آخرین اخبار