در پی بالا گرفتن جنگ کاخ سفید و رسانه‌های اجتماعی،

توئیتر به توئیت اخیر دونالد ترامپ واکنش نشان داد

توئیتر در جدیدترین اقدام خود، امکان ری‌توئیت و پسند کردن توئیت اخیر رئیس‌جمهور آمریکا را محدود کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه توئیتر، توئیت جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را که تیراندازی به معترضان به نژادپرستی را مجاز دانسته بود، نقض قوانین این شبکه در ارتباط با ستایش خشونت دانست و امکان ری‌توئیت کردن و پسند آن را محدود کرد.

 

توئیتر به توئیت اخیر دونالد ترامپ واکنش نشان داد

رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب به دنبال حمله معترضان به یکی از کلانتری‌های مینیاپولیس و بروز درگیری بین تظاهرکنندگان و ماموران پلیس با انتشار دو توئیت از آمادگی ارتش و گارد ملی برای برقراری آرامش و مقابله با «اراذل و اوباش» سخن گفت. او در انتهای دومین توئیت خود نوشت: «وقتی غارتگری شروع می‌شود تیراندازی هم آغاز می‌شود.»


بیشتر بخوانید: گزارش واشنگتن پست درباره اقدام بی‌سابقه توئیتر در خصوص ترامپ


ترامپ روز پنجشنبه دستوری اجرایی را با هدف کاهش اختیارات شبکه‌های اجتماعی امضا کرد. این دستور اجرایی محدوده اختیار شبکه‌های اجتماعی را در زمینه کنترل محتوای مطالب منتشر شده بر روی این شبکه‌ها کاهش می‌دهد.

شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر، فیسبوک و یوتیوب بر اساس قانونی که در سال ۱۹۹۶ در آمریکا به تصویب رسید مسئولیتی در زمینه محتوای مطالب منتشر شده، ندارند.

ماده ۲۳۰ این قانون که «آداب ارتباطات» نام دارد به شبکه‌های اجتماعی اجازه می‌دهد که بنا به صلاحدید خود در محتوای مطالب منتشر شده دخالت کنند. ترامپ اکنون در دستور اجرایی خود که «جلوگیری از سانسور آنلاین» نام دارد، اجرای این ماده را محدود کرده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار