مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از بازگشایی مراکز تاریخی و گردشگری این استان با رعایت دستور‌های بهداشتی خبر داد.

بازگشائی مجدد بزرگترین گنبدآجری جهان در زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: بنا‌های تاریخی و میراثی و مراکز گردشگری استان زنجان با توجه به مصوبه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا و هماهنگی های انجام شده با وزارت میراث فرهنگی بازگشایی شد.

او با بیان‌اینکه این مراکز و بنا‌ها موظف به رعایت همه دستور‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی کردن محیط با رعایت استاندارد‌ها و ضوابط هستند، اظهار داشت: در این اماکن باید از تجمع افراد در مقابل باجه‌های فروش بلیت و درب ورودی و داخل بنا‌ها بویژه مکان‌های سربسته جلوگیری شود.

ارجمندتصریح کرد: متناسب با فضای کالبدی در گنبد سلطانیه و اماکن تاریخی و موزه‌ها در سطح استان زنجان، ظرفیتی برای بازدید گردشگران تعیین شده و بیشتر از این ظرفیت پذیرش نخواهد شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: فعالیت هتل‌ها و مراکز اقامتی زنجان نیز با ۵۰ درصد ظرفیت از سر گرفته شده است.
 
 
او افزود: مهمترین آثار تاریخی و باستانی استان زنجان شامل گنبدسلطانیه، بازار زنجان، مجموعه رختشویخانه، مسجد جامع زنجان، مقبره قیدار نبی در خدابنده، آرامگاه احمد زهرنوش و امامزاده زیدالکبیر در ابهر است.
 
 
انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.