برای مبارزه با ملخ صحرایی صورت گرفت:

پایش بیش از ۲ هزار هکتار از زمین‌های جنوب کرمان

مدیر جهاد کشاورزی کهنوج گفت: از ابتدای ورود دسته جات ملخ صحرایی به جنوب کرمان، تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار از زمین های جنوب کرمان پایش شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علیرضا حیدری، مدیر جهاد کشاورزی کهنوج گفت: از ابتدای ورود دسته جات ملخ صحرایی به جنوب کرمان، پایش و ردیابی در کلیه‌ نقاط شهرستان با اولویت نقاط هم مرز با استان هرمزگان و شهرستان‌های مجاور در دستور کار قرار گرفت و تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع، باغات، دشت ها، رودخانه‌ها و جنگل‌ها پایش شده اند.

او افزود: با مشاهده ورود اولین دسته جات ملخ صحرایی به این حوزه، سم مورد نظر تهیه و در اختیار شورای روستای مربوطه قرار داده شد و آموزش‌های لازم نیز انجام گرفت تا در صورت استقرار این دسته جات در بهترین و سریع‌ترین زمان ممکن و با نظارت کارشناسان، مبارزه انجام شود.

حیدری گفت: با حمایت‌های ریاست سازمان و فرماندار کهنوج و هماهنگی‌های انجام شده با بخشداران، دهیاران، شورا‌ها و کشاورزان و با برنامه ریزی مناسب، آماده مبارزه با این آفت خطرناک هستیم.

او تصریح کرد: کشاورزان در صورت مشاهده این آفت، موضوع را بدون فوت وقت به مدیریت جهاد کشاورزی و یا مراکز خدمات اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، مبارزه لازم صورت پذیرد.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار