روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا مطرح کرد؛

بازگشایی مساجد در کل کشور برای اقامه نمازهای یومیه/ به‌زودی به شرایط قبل از کرونا برنخواهیم گشت

رئیس جمهور گفت: از امروز مساجد در سراسر کشور با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی برای اقامه نمازهای یومیه بازگشایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، اظهار کرد: این هفته را باید به نام امام راحل(ره) بنامیم، هفته‌ای که روز رحلت آن بزرگوار است و هم روزی است که مردم برای حفظ جان امام فداکاری کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: در روز ۱۵ خرداد مردم با قیام خود در شهرهای مختلف فداکاری و شهدای فراوانی را تقدیم انقلاب کردند، شاید اگر آن حرکت مردمی نبود احتمالا جان امام (ره) در خطر می‌افتاد. امام(ره) ۱۶ سال رهبری یک نهضت و انقلاب مردمی بزرگ را بر عهده گرفت و او در این رهبری را انقلاب را به پیروزی نهایی رساند.

او ادامه داد: کار دیگر امام (ره) این بود که در دوران ۸ ساله دفاع مقدس، کشور را رهبری کرد و به پیروزی رساند، کار دیگر امام(ره) این بود که حکومت اسلامی را تشکیل داد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) نهادهای اصلی انقلاب را با رأی مردم در همان سال اول انقلاب تشکیل داد، ۳۱ سال از رحلت امام راحل می‌گذرد و مردم عشق به امام (ره) را ادامه دادند و خلف صالح ایشان همان پرچم را نگه داشته‌اند.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: امام(ره) در دوران هشت سال دفاع مقدس یک دفاع هشت ساله پیچیده داشت که تقریبا در برابر قدرت‌های جهانی توانست آن را رهبری و به پیروزی برساند. امام(ره) حکومت اسلامی را تشکیل داد؛ شاید بتوان این تعبیر را استفاده کرد که امام(ره) در سال ۵۸ این حکومت را تشکیل داد، حضور مردم از همان روزهایی ابتدایی تا اسفند سال ۵۸ که انتخابات مجلس برگزار شد، ایشان تمام نهادهای مهم را با رای و اتکا مردم تشکیل دادند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: امام(ره) برای نجات کشور از استبداد و استعمار انقلاب را به پیروزی رساند و برای نجات کشور از اشغال و تجاوز دفاع ملی را به پیروزی رساند، همچنین برای تشکیل نظام اسلامی تمام نهادهای لازم را با رای و نظر مردم استقرار بخشید.

قهرمانان جامعه ما آنهایی هستند که در بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند

رئیس جمهور گفت: امروز با شرایط جدیدی در دوران کرونا مواجه هستیم که شاید برای سال‌ها ادامه یابد، زندگی ما محدود شده و بخشی از آن مجازی شده است، ما دیگر به این زودی‌ها نمی‌توانیم وقتی به هم می‌رسیم با یکدیگر دست بدهیم.

او بیان کرد: ما مثل گذشته که ۱۰ یا بیست نفر دور هم بشینیم و گل بگوییم و گل بشنویم برای ماه‌ها این کار را باید ترک کنیم، کسی که مبتلا به این ویروس شد باید بگوییم خود را قرنطینه کنند. این دوران از اسفند و فروردین سخت‌تر است، زیرا آن موقع بسیاری علائم بیماری مثل سرفه را داشتند، اما الان شکل بیماری عوض شده و برخی نشانه‌های بالینی ندارند.

روحانی تصریح کرد: کار ما امروز یک مقداری سخت‌تر از گذشته شده است، خیلی چیز‌ها در جامعه ما در حال تغییر و تحول است. برخی از اقشار در کشور ما قهرمان ساز بودند؛ امروز قهرمانان جامعه ما در قدم اول آن‌هایی هستند که در بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند.

رئیس جمهور گفت: چون واکسن و داروی قطعی برای این کرونا نداریم این ویروس در جامعه میچرخد؛ به یک استان می‌رود و بعد خسته می‌شود و به جای دیگر می‌رود، در این شرایط سامان دادن به زندگی و اقتصاد مردم از مسائل مهم است. در بخش تولید دچار یک تفاوت زیاد در اسفند و فروردین نیستیم، اما در بخش خدمات اختلافی وجود داشت. ما نمی‌خواهیم بگوییم به سفر نروید، اما با کرونا زندگی کنید و با احتیاط کامل.

مشکلی در تجهیزات پزشکی نداریم

او با اشاره به پایش روزانه ویروس کرونا اظهار کرد: دنیا هم شبه همین معیار‌ها را دارد. تعداد مبتلایان روزانه اعلام می‌شود، تعداد مبتلایان برای مردم نگران کننده نباشد. این تعداد بر مبنای تست است، پس نگران نشویم این ابتلا و آمار، چون بر مبنای تست است به نفع اینده است که از آلودگی دیگران جلوگیری می‌کند، اما در عین حال مراقبت کامل و سخت را باید انجام دهیم.

روحانی در ادامه گفت: تعداد مبتلایان به کرونا یکی از معیارهای ما برای اوج یا نزول بیماری کروناست، البته این تعدادها برای مردم نگران کننده نباشد زیرا آمارها بر مبنای تست است؛ اما مراقبت سخت باید انجام شود.

او افزود: معیار دیگر شدت این اپیدمی بیماری کروناست؛ در کشور ما این اپیدمی زیر یک است اما بعضی استان‌ها بالای یک درصد هستند که نیازمند کمک همگانی است؛ اشغال تخت بیمارستانی هم برای ما معیار مهمی است.

رئیس جمهور بیان کرد: نشاط کادر درمان جای شکر دارد، زیرا علی القاعده باید به دلیل کار سخت و سنگین خسته شده باشند؛ همچنین مشکلی در تجهیزات پزشکی نداریم. خواسته ما از مردم همراهی و رعایت اصول بهداشتی است؛ امیدوارم پایان این داستان پرافتخار و شبیه پایان دفاع مقدس باشد؛ در جلسه امروز چند تصویب جدید اتخاذ کردیم.

محدودیت ساعت کاری پاساژ‌ها از امروز برداشته شد

او تصریح کرد: همچنان برخی کارها ممنوع است، مساجد در سراسر کشور با اجرای دستورالعمل‌ها برای نمازهای یومیه باز می‌شود. همچنین محدودیت‌های پاساژها برداشته می‌شود که قرار بود تا ساعت ۶ بعد از ظهر باز باشند که این محدودیت را برمی‌داریم؛ همچنین قرار شد در مورد صحن‌های اماکن مقدسه که از صبح باز می‌شوند نسبت به برگزاری آنها در شب‌ هم تصمیم‌گیری شود. شاید مجبور شویم در برخی شهرها مقررات سخت‌گیرانه وضع کنیم. مواردی را هم وزیر کشور در خصوص مقرراتی برای ترافیک و سالم سازی دریا بیان کردند که جلسه آن را قبول کرد.

روحانی گفت: در ارتباط با وضعیت تخت‌های بیمارستانی هم باید بگویم که بنده همیشه از وزیر بهداشت جویا هستم و اطلاع دارم؛ اگر اشغال تخت‌های ما به سمت ۹۰ درصد برود به مرحله هشدار نزدیک می‌شویم.

رئیس جمهور بیان کرد: روحیه پزشک و پرستاران ما بسیار بالاست و از لحاظ تجهیزات در وضعیت خوبی قرار داریم؛ همچنین آنتی بادی بیماری کرونا هم برای ما می‌تواند یک معیار مشخص باشد که متاسفانه جز در بعضی شهرستان‌ها ما وضعیت خوبی نداریم که از وزیر بهداشت به طور مکرر جویا می‌شوم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۰۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
آقایان این سیاهکاری ها رو جمع کنید . ماشین رو خود ماشین سازان هم میتونن ساماندهی کنن اگه بخوان . شما به داد بازار مسکن برسید به خدا فردا دیگه باید بی خانمان بشیم
Iran (Islamic Republic of)
متین
۰۸:۰۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
شما که همه چیز به حالت قبل برگردوندی دیگه چی مونده میگی به زودی به شرایط قبل از کرونا بر نخواهیم گشت شمار مبتلایان به کرونا دوباره افزایش پیدا کرده منظورش نمیدونم چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
چرا همه جاي دنيا آمار كاهشي شده ولي مال ما هنوز افزايشيه
روحاني + نمكي = كرونا گرفتن كل مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
تکلیف اشتغال زایی چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۳۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
لطفاً یکی بگه کار ستاد کرونا چیه آیا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
عزیز دل بزودی به هیچ شراطی نمیرسیم؛؛خیالت راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
هرکی نمی خواد نره ما به مسجد می رویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
جلسه ستاد بازگشایی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
بهتره نام ستاد کرونا را به ستاد بازگشایی تجمعات عوض کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
شما به مسجد کار نداشته باش/ درد مردم نان و گرانی هست
مردم رو خر فرض کرده دلار رو کرده 18 هزار و تورم سرسام آور حالا می گه مسجد بشه باز
خواهشا قوه قضائیه ورود پیدا کنه و دولت رو محاکمه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
یه جوری میگی قوه قضائیه ورود کنه و محاکمه کنه انگار سواد نداری، خیلی از مشکلات الان کشور مربوط به قوه قضائیه است نه مجریه
Iran (Islamic Republic of)
حاجی
۱۷:۲۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اقای روحانی ، الان چه موقع بازگشایی مساجده ، مقصر اصلی طلبه ها هستن که هی فشار می ارند که مسجد ها رو باز کنیم ، به والله باز نکنید
Iran (Islamic Republic of)
متین
۰۸:۰۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
الان تمام مشکلات مملکت حل کرده فقط مونده باز گشایی مساجد بر گردوندن همه چیز به شرایط قبل از کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
برو آقا ملت چیه رای و خواسته مردم می کنی. اصلا ملت از ترکیه به ما سرایت کرده.تحصیل کرده مملکت بیکارند و چهل ساله ملت را مفت خور کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
تا سال ۱۴۰۰ همه میمیرن .شک نکن همجا رو باز کردین یعنی چه اوضاع روز ب روز داره بد وبدتر میشه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
مردم تو خونه هم میتونن نماز بخون برای چی باید مساجد توی این وضعیت باز بشه؟مردم همه شون کرونا بگیرن خوبه؟بعد می گین چرا مردم فکر می کنن کرونا تموم شده.وقتی می بینن همه جا باز شده خوب باید هم فکر کنن وضعیت عادیه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۶:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
تو چیکار داری بزارن هرکی دوست داره بره مسجد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
باشه پس بعدا نگین چرا مردم ماسک نمیزنن هرکس دوست داره میزنه هر کس دوست نداره نمیزنه
چه طوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
مساجد باز باشن لابد اونجا کرونا نیس ... اما مشاغل همچنان ممنوع بسه دیگه جون مردمو ب لب رسوندین ی کلام بگید نمیتونیم ایی ویروس جمع کنیم تموم ... بگید همتون بزودی میمیرین .... ولا از استرس همه مون میمیریم ..چون داره جوونا رو هم میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
آقای روحانی چن ماهه از نظر تو همه چیز عادیه ... دلت میخاد همه بمیرن ها ؟? مگه شما وزیر بهداشتی ؟؟؟?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
برا اونا عادیه
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۶:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
خودش هنوز از قرنطینه خارج نشده و همه جلسات انلاینه
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته بدبخت
۱۶:۳۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اقای رییس جمهور.....اگر دردم یکی بودی چه بودی...فقط امید وتوکلمون بخداوند هست همین.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
فکر نکنم این کرونا با این مدیریت از بین برود و خیلی ها اسیرش می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
چراصحبتی ازواکسنش نیست چرامردم ازکشوری که داخلش زندگی میکنن ناامیدن وخیلی چراهای دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا از برادر ناتنی شون چین بپرسن چطو مهارش کرد با اون جمعیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
چین عامل این بیماریه ولی دارن می ندازن گردن آمریکا چرا چون ما با چین شریک تجاری هستیم
اگه از آمریکا پیدا شده چرا آخر از همه جا اونجا پیدا شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
... به مشکلات و بدبختی های مردم رسیدگی کن . کاره تو شده باز و بسته کردن مسجد و سینما و... بابتش هم هی میای تلویزیون ! کم مردم از قیافه ت خوشحال میشن، دائم قیافه ت میاد جلو چشم ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
عجب گفتی، کلی خندیدم از این حرفت گرچه حرف دل همه ما بود بدون شک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
آقا اولش میفرمودند که هفته دیگه شنبه به حالت عادی برمیگردیم حالا چرا حرفشو عوض کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
واقعا خنده داره اروپا داره حالش خوب میشه
ولی ما که یک ماه زودتر شناسایی کردیم داره وضعمون بدتر میشه.
اخه ادم دردشو به کی بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
برنج 10کیلویی هندی در زمان احمدی نژاد 15 هزار تومان ودر زمان روحانی 160000هزار تومان اگر 4 صفر کم کننید بازهم 1هزار تومان بیشتر ازدوران ریاست جمهوری اقای احمدی نژاد است روحانی چه بلایی سر پول ملی آوردی که دربرابر پولهای خارحی اینقدر بی ارزش شده که می خواهی به یکباره 4 صفر کم کنی وچرا انقدر اقلام گران شده درطول 1سال 3تا 6 برابر لطف کنید دیگر از کلمه هایکه برای آسایش وارزانی اقلام ومعیشت مردم سخن نگوید چون اگر به فکر مردم بودی جلو همه گرانی که در طول 1سال گذشته بر مردم تحمیل شده است می گرفتی دیگر تر خدا شعار بس است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
معلومه كه تا تو و نمكي هستين عمرا كرونا جم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۱:۴۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
چقدر دلم برای نماز جماعت و مسجد تنگ شده بود انشالله با رعایت دستورات بهداشتی همه در مساجد حاضر شوند
خدایا به حق‌ روح پاک حضرت محمد(ص) به همه بیماران کرونایی شفا بده
و سایه این ویروس منحوس را از سر ما کم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
آخییی از الانم میتونی بری مسجد ...
آخرین اخبار