چمران در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حزب‌های سیاسی در جامعه ما نقش چندانی ندارند/ ظرفیت احزاب تنها مربوط به دولت نیست

نایب رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت: احزاب در جامعه تاثیرات فراوان و ارزشمندی می‌توانند داشته باشند.

احزاب در جامعه کنونی ما نقش چندانی ندارندمهدی چمران نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور بر نقش احزاب در جامعه اظهار کرد: احزاب در جامعه می‌توانند تاثیرات فراوان و ارزشمندی داشته باشند، اما در جامعه ما متاسفانه احزاب نقش چندانی ندارند.

او افزود: باتوجه به اینکه جایگاه احزاب، مطالبه‌گری و ساماندهی بوده اما این مهم نادیده گرفته شده است و این کمبود در جامعه احساس می‌شود؛ البته مردم ایران هم میانه خوبی با احزاب ندارند.

نایب رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب یادآور شد: عضویت در یک حزب و فعالیت در آن، عموما مورد علاقه مردم نیست و به همین دلیل ما در دولت های قبل تغییر زیادی در احزاب مشاهده نکردیم.

چمران تصریح کرد: بسیاری از کارشناسان و مردم معتقدند که باید احزاب را تقویت کنیم و خانه احزاب شکل گیرد اما عملا اقدام خاصی انجام نشده است.

او بیان کرد: رشد و ایجاد ظرفیت احزاب تنها مربوط به دولت نیست، زیرا اگر احزاب دولتی باشند عمرشان کوتاه است؛ اما رسیدگی به برنامه ها و تشکیل خانه احزاب از مواردی است که دولت باید آن را جدی بگیرد البته این مسئله را وزارت کشور هم دنبال می‌کند.

نایب رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت: جناح های سیاسی به خوبی شکل گرفته و ائتلاف هم در مجلس توانست  توفیقی به دست آورد، اما جناح ها حزبی نیستند و ما موفقیت به خصوصی را مشاهده نکرده ایم.


بیشتر بخوانید: احزاب نقش بسیار مهمی در توسعه کشور دارند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار