از تمرین در زمین های خاکی تا میزبانی از مسابقات فوتبال ساحلی جام باشکاه‌های جهان

سید حسن میرحسینی موفق شد با قهرمانی گلساپوش در سال۸۶، فوتبال ساحلی یزد را به ایران و جهان معرفی کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سید حسن میرحسینی سرپرست و مدیر تیم فوتبال ساحلی گلساپوش یزد از اولین‌های فوتبال ساحلی استان و کشور است.

او از همان ابتدای ورود فوتبال ساحلی به یزد نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

یزد توانایی میزبانی فوتبال ساحلی جام باشگاه‌های جهان را دارد

تحریریه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان یزد به سراغ سید حسن میرحسینی سرپرست تیم فوتبال گلساپوش یزد رفته و پای صحبت او نشسته است.

از بیوگرافی خودتون برامون بگید؟

سید حسن میرحسینی هستم. متولد ۱۳۶۱/۲/۱۴ از محله محمود آباد یا همون مردآباد و در حال حاضر مدیر و سرپرست تیم فوتبال ساحلی گلساپوش یزد هستم.

یزد توانایی میزبانی فوتبال ساحلی جام باشگاه‌های جهان را دارد

سید حسن میرحسینی از چه سالی وارد فوتبال ساحلی شد؟

از سال ۱۳۸۷ همزمان با آغاز اولین دوره لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران وارد رشته ورزشی فوتبال ساحلی شدم.

سید حسن میرحسینی، چه زمانی سید حسن میرحسینی شد؟

پنجمین دوره لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران که در نیمه راه مسابقات به عنوان سرمربی تیم گلساپوش انتخاب شدم و تیم گلساپوش یزد قهرمان شد، آن روز اوج معروفیت و محبوبیت سید حسن میرحسینی بود.

حالا چرا فوتبال ساحلی؟

خیلی اتفاقی، سال ۸۶ به خاطر بازی‌های لیگ برتر فوتبال استان یکی از بازیکنان تیم حریف محروم بود که بخشیده شد. برای پیگیری این موضوع به هیئت فوتبال رفتم که یکی از اعضا هیئت فوتبال استان پیشنهاد ورود به فوتبال ساحلی را به من داد که پذیرفتم و همان شب اقای حسین میرشمسی برای دوره‌های مربیگری فوتبال ساحلی به تهران رفت.

یزد توانایی میزبانی فوتبال ساحلی جام باشگاه‌های جهان را دارد

چی شد در سال ۹۴ و ۹۵ سرمربی گلساپوش شدی؟

در پنجمین دوره لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران از ابتدا محمد حسین میرشمسی هدایت تیم گلساپوش یزد را برعهده داشت که در نیمه راه به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی انتخاب شد و ۱۰ بازی تا پایان لیگ من به عنوان سرمربی تیم گلساپوش یزد انتخاب شدم که تونستم روند خوب آقای میرشمسی را در تیم ادامه دهم و قهرمان لیگ پنجم ایران شویم.

اولین قهرمانی گلساپوش یزد در لیگ برتر ایران با هدایت شما بود، در مورد اون دوران بگویید؟

در سال ۸۶ و در دوره پنجم لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران در بازی آخر در برابر تیم دریانوردان بوشهر در ورزشگاه سلمان محمود آباد یزد پیروز شدیم و قهرمانی ایران را به دست آوردیم، آن روز یکی از خاطره انگیزترین روز‌ها برای من و ورزش استان بود، زیرا تا آن زمان ورزش یزد به هیچ موفقیتی در ورزش‌های گروهی نرسیده بود.

ماجرای فوتبال ساحلی در مردآباد چیه؟

قبل از فوتبال ساحلی محله مردآباد تیم فوتبال سلمان را در لیگ برتر فوتبال استان داشت که به دلیل منابع مالی نتوانستیم در دوره‌های بعد شرکت کنیم و شاکله همان تیم را نگه داشتیم و به دلیل فیزیک بدنی خاص اهالی محله مردآباد و سخت کوشی آن‌ها در زمین خاکی تمرین، تمرینات را ادامه دادیم و به نظر رسید این تیم می‌تواند در فوتبال ساحلی موفق باشد.

در مورد محله خودتون بگید؟ چرا اکثرا ورزشی هستند؟

محله مردآباد به دلیل اینکه در ورودی شهر یزد است و حکمرانانی که در یزد حکومت می‌کردند برای محافظت از شهر به دلیل اقلیم خاص و قوی جثه و شجاع بودن مردم این محله، آن‌ها را برای حفاظت از شهر انتخاب می‌کردند و از آنجا که جسارت و شجاع بودن جزء جدایی ناپذیر ورزش است، محله مردآباد توانسته در ورزش، ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمان زیادی را تحویل ورزش استان دهد.

ایده تشکیل تیم گلساپوش از کجا آمد؟

در زمان تیم فوتبال سلمان از لحاظ مالی در مضیقه بودیم. یک روز به دفتر اقای عشقان ملک رفتم و درخواست ۲۰۰ هزارتومان کمک مالی به تیم سلمان کردم ولی متاسفانه حاضر به پرداخت این مبلغ نشدند.

یک روز در سال۸۶ نزدیک به عید فطر مراسم افطاری به همت اهالی و بزرگان محل در حسینیه مردآباد برگزار شد و همه بزرگ‌تر‌های محله جمع بودند.

در آن جلسه محمد حسین میرشمسی یک نکته تاریخی گفت؛ اینکه هرکدام از شما مبلغ ۱۰ میلیون تومان به من بدهید، چند بازیکن در حد تیم فوتبال شهید قندی به محله تحویل می‌دهم و در قبال این مبلغ چک سفید امضا می‌دهم. در آن زمان بود که اقای عشقان ملک وارد حسینیه شد و سوال کرد موضوع چیه؟ موضوع را به ایشان گفتم که نگذاشتند حرفم را ادامه دهم و گفتند فردا بیا کارخانه باهات کار دارم. از آن زمان اقای عشقان ملک پذیرفت اسپانسری تیم فوتبال ساحلی ما را که در زمین‌های خاکی تمرین می‌کردیم، بپذیرد.

مدت طولانی در کنار تیم بودی، خاطره انگیزترین مسابقه یا اتفاق در طول این سال‌ها چی بوده؟

خاطره انگیزترین اتفاق قهرمانی گلساپوش در مسابقات اوراسیا بود اون قهرمانی فوق العاده بود، زیرا که یکی از اهداف باشگاه گلساپوش حضور و درخشش در میادین بین المللی بود.

بدترین خاطره؟
جیم: در این سال‌ها اتفاقات ناگوار و بدی که برای ما رخ داده باعث رشد تیم و باشگاه شده است. بعد‌ها فهمیدیم این‌ها اتفاق بدی نبوده مانند برگزار نشدن مسابقات اوراسیا سه که یک اتفاق بد بود، اما باعث حضور تیم گلساپوش در جام باشگاه‌های جهان و رشد تیم ما شد.

راستی چرا مسابقات اوراسیا دیگه برگزار نمی‌شه؟

مسابقات اوراسیا سه به دلیل تامین نشدن منابع مالی به همت مسئولان ارشد استان و همکاری نکردن فدراسیون برگزار نشد، ولی طبق رایزنی های مجدد با سازمان فوتبال فوتبال ساحلی جهان این مسابقات را در سال ۲۰۲۰ در شهر یزد برگزار خواهیم کرد.

امکان میزبانی جام باشگاه جهان در یزد وجود دارد؟

قطعا یزد توانایی میزبانی مسابقات جام باشکاه‌های جهان را دارد. هنگام حضور تیم گلساپوش یزد در مسابقات جام باشگاه‌های جهان در ترکیه، متوجه شدیم امکانات یزد در همه زمینه‌ها بهتر از ترکیه است که در همان جا با رایزنی‌های متعدد با سازمان جهانی فوتبال ساحلی و دید خوب سازمان فوتبال ساحلی جهان به یزد، توانایی میزبانی جام باشگاه‌های جهان بعد از سه سال به میزبانی ترکیه را در یزد داریم.

گلساپوش تا کجا می‌خواهد پیش بره؟

اهداف و تفکرات مهمی برای باشگاه گلساپوش وجود دارد یکی از مهم‌ترین آن‌ها حرفه‌ای شدن باشگاه و خودکفایی مالی باشکاه در ۳ سال آینده است.

یزد توانایی میزبانی فوتبال ساحلی جام باشگاه‌های جهان را دارد


هدف سید حسن میرحسینی برای آینده چیه؟

هدف من کمک به حرفه‌ای شدن باشگاه گلساپوش یزد است که در این صورت دیگر نیازی به سید حسن میرحسینی در گلساپوش نیست.

آینده فوتبال ساحلی یزد؟

فوتبال ساحلی استان در حال درجا زدن است. اگر شهرستان‌های استان قوی کار نکنند و بازیکن سازی نکنند اتفاق بدی برای فوتبال ساحلی استان در آینده رقم می‌خورد. همچنین اگر مسئولان استان، باشگاه گلساپوش یزد را حمایت نکنند فوتبال ساحلی شهر یزد ضعیف می‌شود.

چند کلمه میگم شما اولین چیزی که به ذهنت رسید، بگو:
کرونا؟
زندگی از نو

مردآباد؟
همه چیز

مسعود شریعتی؟
مدیر نجیب و دلسوز

ماه رمضان؟
نزدیکی به خدا

لوکوموتیو مسکو؟
رقیب

برادران عشقان ملک؟
عاشقان بی منت

پیمان حسینی؟
بهترین دروازه بان

پارس جنوبی بوشهر؟
رقیب دوست

شیخ عباس زارع؟
مدیر دلسوز

گفتگو از: علی صبور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار