آغاز عملیات مرمت شبکه آبیاری در روستای کمال آباد خرمبید

عملیات اجرایی ساخت و مرمت شبکه آبیاری در روستای کمال آباد خرمبید آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خسروانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید با اشاره به اجرای عملیات ساخت و مرمت شبکه آبیاری روستای کمال آباد و شهید آباد گفت: این طرح با هدف آبرسانی به ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان خرم بید انجام می شود.

او، بیان کرد: این کانال آبرسانی، از محل اعتبارات ملی ساخت  شبکه های آبیاری و از سوی جهاد کشاورزی شهرستان به طول۵۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال از محل اعتبارات پارسال ساخته می شود.

خسروانی،  با اشاره به اینکه این کانال آب رسانی ۱۵۰ هکتار از سطح اراضی کشاورزی شهرستان را پوشش می دهد، تصریح کرد: طول مسیر کانال آبیاری هفت کیلومتر بوده که تاکنون چهار کیلومتر آن در سال های قبل ساخته شده  و با تخصیص اعتبار  مابقی مسیر نیز ساخته می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید ادامه داد: از مزایای اجرای کانال آبیاری عمومی می‌توان به افزایش راندمان انتقال آب به مزرعه افزایش ظرفیت انتقال آب کانال بتنی نسبت به کانال خاکی و کم کردن تلفات ناشی از نشت و تبخیر آب و کنترل بهتر بر نحوه توزیع آب و جلوگیری از برداشت غیرمجاز در مسیر اشاره کرد.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار