استاندار فارس خواستار شد:

تسریع در اجرای پروژه های بالای ۷۰ درصد استان فارس/رحیمی: تحریم به فرصتی برای نظام و مردم تبدیل شده است

استاندار فارس گفت: با حمایت و پشتیبانی دولت می‌توانیم پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد را تا پایان دولت تدبیر و امید تکمیل و افتتاح کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در جلسه شورای اداری استان که با حضور امیری معاون امور مجلس رئیس جمهور برگزار شد، گفت: دولت در شش سال گذشته اقدامات خوبی را در ادامه تلاش‌های دولت‌های قبل و اقدامات دولت یازدهم در استان فارس صورت داده است و در هفته دولت امسال ۸۲۱ پروژه با سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان به بهره برداری رسید.

او با بیان این که تا پایان سال مالی ۹۸ تعداد زیادی پروژه که مصوب سفر رئیس جمهوری نیز بوده اند به شرط تصویب و تخصیص اعتبارات لازم بهره برداری خواهند رسید، افزود: آزادراه شیراز-اصفهان که مرکز کشور را به جنوب کشور متصل می‌کند و موجب افزایش ایمنی، کاهش تلفات و حفظ محیط زیست می‌شود از جمله طرح‌هایی است که می‌توانیم تا سال آینده از آن بهره برداری کنیم.

رحیمی شکوفایی اقتصادی مناطق همجوار آزاد راه شیراز-اصفهان و همچنین مبدا و مقصد این محور را از جمله نتایج بهره برداری از آن دانست و گفت: انتظار داریم مدیران دولت همراهی و همکاری لازم را به منظوز تسریع در تکمیل و بهره برداری از این پروژه داشته باشند.

استاندار فارس با اشاره به این که راه آهن شیراز-بوشهر که موجب خروج خطوط ریلی استان از بن بست می‌شود و طرحی ملی است در مرحله فاینانس است و باید با همکاری مدیران دولت، با جابجایی بانک عامل در اجرای آن تسریع شود.

رحیمی به پروژه راه آهن اقلید-یزد اشاره کرد و با تاکید بر این که این طرح که در مراحل نهایی است موجب کاهش فاصله شمال و جنوب کشور می‌شود، ادامه داد: این پروژه و پروژه محور اقلید به یاسوج که موجب تکمیل مسیر شرق به غرب کشور می‌شود نیازمند تزریق اعتبارات هستند.

استاندار فارس پروژه راه آهن شیراز-گل گهر را به دلیل انتقال معادن و صنایع از کرمان به فارس، بوشهر و خوزستان دارای آثار اقتصادی قابل توجهی دانست و گفت: این پروژه در فاز‌های سه و چهار پیشرفت خوبی داشته است و باید با تجدید نظر در پیمانکارپروژه فاز‌های یک و دو نیز فعال شوند.

او، به خطوط آهن داراب- زاد محمود و سروستان-جهرم- لار- بندرشهید رجایی که دارای کد در قانون بودجه هستند اشاره و تاکید کرد: این پروژه نیازمند توجه ویژه‌ای هستند تا به مرحله بهره برداری برسند.

رحیمی با بیان این که این استان در زمینه‌های فرهنگی، تاریخی، علمی، کشاورزی، پزشکی، معدنی و تجارت دارای توانمندی‌های ویژه‌ای است، گفت: متاسفانه عدم رعایت عدالت اجتماعی و عدم تخصیص اعتبارات مناسب به استان، همچنین قهر طبیعت و این که مدیران نتوانسته اند به صورت علمی و اثرگذار مطالبات استان را مطرح و اعتبارات لازم را دریافت کنند موجب شده است که فارس در سال‌های گذشه دچار مشکلاتی شده است.

او، بحران آب، تلفات جاده‌ای و عدم سرمایه گذاری در زیرساخت‌های استان فارس را از جمله مهم‌ترین مشکلات این استان برشمرد و ادامه داد: خوشبختانه دولت در شش سال گذشته تلاش‌های قابل توجهی برای رفع این مشکلات انجام داده است و باید این تلاش‌های استمرار داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس به وجود مشکلاتی در حوزه آب در این استان اشاره کرد و افزود: دولت با اجرای پروژه‌های متعددی در حوزه گورآب، بندها، شبکه‌های آبیاری و اجرای سد‌ها در زمینه رفع مشکلات فارس تلاش کرده است که برخی از این پروژه‌ها افتتاح شده است و برخی از سد‌ها مانند سد نرگسی، سد هایقر و سد تنگ سرخ در مراحل نهایی قرار دارند و باید با تخصیص اعتبارات لازم به بهره برداری برسند؛ همچنین ساخت و تکمیل شبکه آبیاری زیردست این سد‌ها نیز در دست اجراست.

او با بیان این که زیرساخت‌های بهداشت و درمان در استان فارس به ویژه در حوزه تامین اجتماعی با توجه به ظرفیت‌های این استان نیاز به تقویت و گسترش دارد، گفت: در زمینه نسبت تعداد کارگران به تخت‌های بیمارستانی تامین اجتماعی استان فارس ۵۰ درصد از میانگین کشوری عقب‌تر است و بیمه شدگان تامین اجتماعی نمی‌توانند به خوبی از خدمات مراکز درمانی بهره‌مند شوند.

استاندار فارس با اشاره به این که ساخت بیمارستان دوم تامین اجتماعی شیراز در دستور کار قرار گرفته و زمین مورد نیاز نیز تامین شده است، اظهارداشت: ساخت این بیمارستان که مورد نیاز اقشار نیازمند و بیمه شدگان تامین اجتماعی است نیازمند دستورات و همراهی دولت و مدیران مرتبط است.

رحیمی با بیان این که دو بیمارستان بزرگ دولتی در شیراز در دست احداث است با تاکید بر این که تکمیل این دو پروژه نیازمند توجه ویژه دولت است، گفت: رسیدگی در وضعیت درمان و بیمه جانبازان در سطح استان فارس و کشور نیز باید به شدت مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا با مشکلاتی روبرو هستند و همه ما باید برای رفع این معضلات بکوشیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که مانند جنگ تحمیلی، تحریم‌ها نیز نعماتی برای کشور به دنبال داشته است و کمک می‌کند که ما روی پای خود بایستیم، تصریح کرد: تهدید تحریم قطعا به فرصتی برای نظام جمهوری اسلامی و مردم تبدیل شده است.

او با اشاره به این که در سال جاری شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم بود، اظهارداشت: اتحاد و همدلی در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی موجب برگزاری انتخاباتی شکوهمند و ناامیدی دشمنان خواهد شد.

استاندار فارس برگزاری انتخابات گسترده با مشارکت بالای مردم را نیازمند پایبندی به الزاماتی دانست و افزود: زمانی که مردم نماینده سلائق خود را در کاندیدا‌های مجلس مشاهده کنند با اشتیاق در انتخابات شرکت خواهند کرد و همه مجریان و ناظران وظیفه دارند که بستر این حضور گسترده را فراهم کنند تا شاهد انتخاباتی سالم و با امنیت کامل باشیم.

رحیمی تاکید کرد: در چارچوب مقررات قانونی تلاش می‌کنیم فضای باز سیاسی را برای همه نحله‌های فکری و جناح‌های سیاسی درون نظام جمهوری اسلامی فراهم کنیم تا بتوانند دیدگاه‌های خود را در اختیار مردم قرار دهند.

نماینده عالی دولت در استان فارس امنیت و آرامش را نقطه قوت این استان دانست و ادامه داد: در مباحث امنیتی شاهد آرامش و امنیت پایدار و مستمر در سطح این استان هستیم که حاصل همدلی و همراهی اعضای شورای تامین است.
انتهای پیام/م

جلسه شورای اداری استان فارس

برچسب ها: استانداری ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.