ترامپ دستور خود برای شلیک به تظاهرکنندگان را توجیه کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در عقب‌نشینی آشکارا از مواضع قبلی خود نسبت به اعتراضات ضدنژادپرستانه در این کشور، تلاش کرد اظهارات خود را به نحو دیگری تعبیر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با تشدید ناآرامی‌های در آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور تلاش کرد تا اظهارات روز گذشته خود در خصوص شلیک به معترضان به قتل یک مرد سیاهپوست به دست پلیس را توجیه کند.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: غارت به شلیک منجر می‌شود و به همین علت بود که چهارشنبه شب به مردی در مینیاپولیس شلیک و کشته شد- یا اینکه ببیند در لوییویل با شلیک به ۷ نفر چه رخ داد. من نمی‌خواهم این اتفاق رخ دهد و این همان منظوری بود که از حرف‌های دیشب داشتم.

ترامپ در ادامه این پیام نوشت: این اظهارات به عنوان یک واقعیت و نه یک بیانیه اعلام شد. بسیار ساده است. به غیر از نفرت پراکن‌ها و کسانی که به دنبال ایجاد دردسر در شبکه‌های اجتماعی هستند، کسی نباید با این حرف مشکلی داشته باشد.

توجیهات رئیس جمهور آمریکا در حالی صورت گرفت که او روز گذشته به شهردار مینیاپولیس برای کنترل اعتراضات اولتیماتوم داد. ترامپ با عصبانیت از حوادث شب گذشته در شهر مینیاپولیس که در اعتراض به قتل جورج فلوید در این شهر به وقوع پیوست، تهدید کرد در صورتی که شهردار این شهر نتواند این غائله را ختم کند، گارد ملی را به آنجا خواهد فرستاد و به سوی معترضان تیراندازی خواهد کرد.

او در پیامی توئیتری اعلام کرد: من نمیتوانم عقب بایستم و آنچه در شهر آمریکایی بزرگمان «مینیاپولیس» در حال رخ دادن است را تماشا کنم. (این حوادث نمایانگر) نبود کامل مدیریت است. یا «جیکوب فری» شهردار رادیکال چپگرای بسیار ضعیف، تلاش می‌کند تا این شهر را تحت کنترل خود درآورد و یا من گارد ملی را به آنجا خواهم فرستاد تا کار را به شکلی درست به انجام برساند.

پلیس شهر مینیاپولیس روز سه‌شنبه جرج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که پشت گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی دفاع می‌شود.

قتل بیرحمانه فلوید موجی از اعتراضات اغلب خشونت بار را در شهر‌های مختلف آمریکا به وجود آورده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من باید هرچه سریع تر این پول رو به ایشون پرداخت کنیم . مارک ویلموتس یک شخص انقلابی و فعال بودند و در همان چهل روز حضور در تیم ملی ایران به انداره چهل سال زحمت کشیدند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
مردم ازادیخواه امریکا ، باید با اصلحه از پلیس های نژاد پرست انتقام بگیرند
آخرین اخبار