کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) از ستاره‌های قاره کهن و از فدراسیون‌های عضو به خاطر حمایت از پویش ضد کرونایی قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) امروز از ستاره‌های فوتبال این قاره کهن از جمله ستاره‌های ایرانی و همچنین از فدراسیون‌های عضو به دلیل حمایت از کمپین ضد کرونایی «زنجیره را بشکن» تشکر کرد.

AFC از روز ۲۶ مارس ۲۰۲۰ کمپینی برای مقابله با کرونا تحت عنوان «زنجیره را بشکن» به راه انداخت که در آن ستاره‌های فوتبال آسیا از مردم می‌خواستند با ماندن در خانه زنجیره شیوع ویروس کرونا را بشکنند و علاوه بر آن آن‌ها را به رعایت توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی و کادر درمان تشویق می‌کردند. این پویش آگاهی عمومی که تأثیرگذارترین ابتکار AFC و بزرگترین همکاری در تاریخ اخیر محسوب می‌شود، حمایت گسترده بیش از ۱۵۰ بازیکن و داور از ۴۵ کشور عضو را به دنبال داشت.

بیش از ۶/۶ میلیون نفر در صفحات دیجیتالی AFC در این کمپین دخیل بوده اند و همچنین این پویش توجه رسانه‌های جهانی را به خود جلب کرده است.

داتو ویندزور جان دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک پیام ویدئویی ویژه گفت: به نمایندگی از رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، می‌خواهم از فدراسیون‌های عضو، بازیکنان و داورانمان بخاطر همبستگی و وحدتشان برای کمک به مبارزه با گسترش بیماری همه گیر کووید ۱۹ قدردانی کنم.

او گفت: در سراسر قاره، فدراسیون‌های عضو ما در این ایام دشوار، چراغی درخشان بوده اند. بسیاری از آن‌ها همچنان در طول این بحران جهانی به حمایت از جوامع خود و کادر پزشکی و حاضران در خط مقدم مبارزه – همان قهرمانان واقعی ما- ادامه می‌دهند.

وینزور جان اضافه کرد: فدراسیون‌های عضو کنفدراسیون با کمک‌های مالی، تغذیه افراد فقیر و محرومان گرفته تا بازگشایی مراکز فوتبال برای کمک به پرستاری از افراد آسیب دیده، سخاوتمندی و گرمی فوق العاده‌ای را به جوامع خود نشان داده اند. ما باید از اعضا، بازیکنان و داوران خود بخاطر به اشتراک گذاشتن اعتقاد و شعار کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر «فوتبال اهمییت می‌دهد»، تقدیر و تشکر کنیم.

گفتنی است از کشورمان ستاره‌هایی همچون جهانبخش، بیرانوند، سیدجلال حسینی، قوچان نژاد، محمد رضا فغانی از کمیپن ضد کرونایی حمایت کرده بودند.


بیشتر بخوانید: یک ایرانی بهترین آسیایی تاریخ بوندسلیگا شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار