احیا سازی سنت فرش و گلیم بافی در دهستان کویر

فرماندار خلیل آبادگفت: در برنامه مثلث توسعه اقتصادی، شغل های فراموش شده احیا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم قاسم پور فرماندار خلیل آباد گفت: یکی از برنامه‌هایی که در ذیل مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی داریم، احیا شغل‌های فراموش شده مانند سنت فرش و گلیم بافی در دهستان کویر است که با کمک معین‌های اقتصادی این کار را انجام خواهیم داد که این مهم یک مهاجرت معکوس خوبی را به روستا‌ها به دنبال خواهد داشت.

او افزود: هر خانه‌ای یک کارخانه، شعاری است که در ذیل اجرای مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی داده شده است و در روستا‌هایی مثل سعدالدین، جعفرآباد و مهدی آباد عملیاتی شده و زنان سرپرست خانواری که از این هنر برخوردار هستند منبع درآمد خوبی برای خانواده‌ها ایجاد می‌کنند که این موضوع باعث اشتغال خوبی در دهستان کویر در بحث فرش نیز شده است.

قاسم پور  با بیان اینکه با همراهی اضلاع مثلث توسعه اقتصادی شهرستان از طرح‌هایی که پارسال  تسهیلاتی را دریافت کرده اند بازدید به عمل می‌آوریم بیان کرد: در جلسه‌ای که با دهیاران بخش ششطراز برگزار کرده ایم بنا شد هر روستایی یک معین اقتصادی داشته باشد و همچنین از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در داخل محدوده و غیر محدوده روستا جلوگیری و از هر گونه ساخت و ساز و کشت وزرعی در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها پیشگیری شود.

او با بیان اینکه معین‌های اقتصادی اربابان توسعه روستا‌ها هستند تصریح کرد: هر روستایی و هر نقطه‌ای از شهرستان که برایش معین اقتصادی تعریف می‌شود آن‌ها اربابان توسعه آن روستا هستند و معین اقتصادی روستا با کمک ظرفیت‌هایی که در روستا است صندوق‌های خرد محلی را تشکیل می‌دهند و با توجه به ظرفیت سنجی و استعداد سنجی‌ای که می‌شود از ظرفیت آن روستا برای توانمند سازی حوزه روستایی گام‌هایی برمیدارند.

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه معین‌های اقتصادی روستا آموزش‌های اقتصادی خود را به فرد روستایی منتقل می‌کندتاکید کرد: معین اقتصادی هر روستا روح اقتصاد مولد را در کالبد جامعه روستایی می‌دمد.

قاسم پور  با بیان اینکه از جمله برنامه‌های سال ۹۹ در شهرستان ادامه برگزاری جلسات رفع موانع تولید در یک شنبه‌های تولید و جذب سرمایه گذارمیباشد، بیان کرد: از توان و نظرات معین‌های اقتصادی براس توسعه شهرستان استفاده خواهیم کرد.

او با بیان اینکه درحوزه جذب توریسم کشاورزی یکی دیگری از برنامه‌های امسال، شهرستان است تصریح کرد: شهرستان خلیل آباد از ظرفیت‌های خوب باغات انگور برخوردار است که در کنار وجود آبگرم معدنی در شمال شهرو کویر در جنوب شهر برنامه ریزی‌های خوبی در این راستا انجام شده است.

بیشتر بخوانید: برجسته شدن خوشه صنعتی فرش با استفاده از بازارهای خارجی

فرماندار خلیل آباد از اشتغال ۱۲۰ نفر در سال گذشته توسط معین‌های اقتصادی در شهرستان خبر داد وتاکید کرد: ایجاد صندوق‌های خرد محلی و افزایش معین‌ها در سطح روستا‌های شهرستان از برنامه‌های مهم در حوزه روستایی خواهد بود.

قاسم پور اظهار کرد: اگر اختیارات به شهرستان در بحث پیش مجوز و یا مجوز‌های بدون نام داشته شود می‌توانیم در بحث جذب سرمایه گذار قدم‌های بسیبار خوبی برای شهرستان برداریم.

او از پیگیری خرید توافقی و یا تضمینی با استفاده از ظرفیت تعاون روستایی در شهرستان خبر داد و افزود: در حوزه فعالیت‌های عمرانی هم پیگیر اجرای باند دوم خلیل آباد به بردسکن که از مطالبات جدی و دیرینه مردم است هستیم که ابنیه فنی و پل گذاری انجام شده است و می‌طلبد مدیر کل راه و شهرسازی در اعتبارات سال ۹۹ به این محور نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه شهرستان در حوزه معادن ظرفیت خوبی دارد که مغفول مانده است گفت: با حضور سرمایه گذار کرمانی بحث کنسانتره آهن را در روستای ایرج آباد با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومانی انجام و نیروگاه خورشیدی ۷ مگاباتی هم برنامه بعدی است که با سرمایه گذار خارجی قرار داد بسته شده است.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.