اعلام حکومت نظامی درپی خشونت و آشوب در تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا + تصاویر

مقامات محلی آمریکا به دلیل تظاهرات گسترده مردم در شهر‌ها و ایالات مختلف این کشور در اعتراض به نژادپرستی پلیس در قتل یک مرد سیاه‌پوست، حکومت نظامی اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، تظاهرات گسترده مردم آمریکا در واکنش به نژادپرستی پلیس این کشور در قتل بی‌رحمانه جورج فلوید افزایش تنش‌ها و آشوب در شهر‌های لس‌آنجلس، فیلادلفیا، آتلانتا و دِنوِر، را در پی داشت و شهرداران این مناطق مجبور شدند برای سرکوب این اعتراضات و وضعیت ناپایدار در شهر‌های خود حکومت نظامی و وضعیت منع رفت‌وآمد اعلام کنند.

تاکنون مقامات شهر‌های نیویورک، سیاتل، لس آنجلس، آتلانتا، فیلادلفیا، دنور، لوئیس ویل، مینیاپولیس، کلمبوس، سینسیناتی، پرتلند، راچستر، کلمبیا و میلواکی اعلام کرده اند در این شهر‌ها مقررات منع رفت‌وآمد شبانه بر قرار شده است.

اعلام حکومت نظامی درپی تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا 03

در لس‌آنجس، معترضان تجمعات گسترده‌ای در مناطق مختلف این شهر بر پا کردند که با دخالت پلیس و نیرو‌های امنیتی به خشونت کشیده شد.

تظاهرکنندگان نیز که با گاز اشک‌آور و باتوم‌های پلیس آمریکا مواجه بودند، با نیرو‌های امنیتی درگیر شدند و چند دستگاه خودرو پلیس را به آتش کشیدند.

سی‌ان‌ان گزارش داد اریک گارستی، شهردار لس آنجلس اعلام کرده است از ساعت ۸ شنبه شب تا ۵ صبح یکشنبه مقررات منع رفت‌وآمد شبانه به اجرا گذاشته می‌شود.

شهردار لس آنجلس در پیامی توییتری نوشت: برای افزایش امنیت تظاهرکنندگان و تمام شهروندان لس آنجلس، ما از ساعت ۸ شب شنبه تا ۵ صبح یکشنبه، مقررات منع عبور مرور را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

اعلام حکومت نظامی درپی تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا 01

همزمان استیو هرمان، خبرنگار شبکه صدای آمریکا با انتشار تصاویری از شهر‌های فیلادلفیا، لس‌آنجلس، شیکاگو، نیویورک، کلیولند، سن‌دیگو، واشنگتن، ایلی‌نوی و تالاهاسی در توییتی نوشت آتش درگیری در سراسر آمریکا زبانه می‌کشد.

مردم آمریکا در فیلادلفیا‌ در اعتراض به کشته شدن جورج فلوید، جوان سیاه‌پوست به دست پلیس تظاهرات کردند.

عده‌ای از تظاهرکنندگان در فیلادلفیا‌، چند مجسمه را تخریب کردند. این مجسمه‌ها در مقابل ساختمان شهرداری فیلادلفیا نصب شده بودند. نیرو‌های پلیس کوشیدند با ایجاد موانع امنیتی مانع اقدامات معترضان خشمگین شوند.

شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد ۱۳ نیروی پلیس آمریکا در جریان اعتراضات در فیلادلفیا مصدوم شدند و قانون منع رفت‌وآمد در شهر میامی نیز وضع شد.

جیم کنی، شهردار فیلادلفیای آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی اعلام کرد مقررات منع رفت‌وآمد در این شهر از یکشنبه شب تا دوشنبه صبح برقرار خواهد بود.

مردم تنها برای رفتن سر کار و کار‌های ضروری یا خدمات درمانی یا کمک انتظامی می‌توانند از خانه خارج شوند.

منابع خبری محلی از شهر پیتسبورگ گزارش می‌دهند که طی ناآرامی‌های چند ساعت اخیر، چندین افسر پلیس و نیروی امنیتی زخمی شده و در این شهر نیز حکومت نظامی برقرار شده است.

در نیویورک نیز برای سومین روز پیاپی، تظاهرکنندگان به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود به نژادپرستی و خشونت سازمان‌یافته پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان را ابراز کردند.


بیشتر بخوانید: بازداشت بیش از ۲۰۰ معترض ضد نژادپرستی در نیویورک

دادستان آمریکا: عبور از مرز ایالتی برای شرکت در تظاهرات جرم است!


خبرگزاری اسپوتنیک نیز اعلام کرد پلیس شیکاگو نیز طی چند ساعت قبل حدود ۱۱۰ نفر را به اتهام حضور در تظاهرات غیرقانونی بازداشت کرد.

به گزارش ای‌بی‌سی نیز طی درگیری نیرو‌های امنیتی با معترضان در این شهر، حداقل ۱۰ مامور پلیس زخمی شده و ده‌ها خودروی پلیس تخریب شدند.

اعلام حکومت نظامی درپی تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا 02

در تالاهاسی (مرکز ایالت فلوریدا) یک راننده وانت پیکاپ سعی کرد با راندن میان بیش از ۲۰۰ معترض رنگین‌پوست که تظاهرات مسالمت‌آمیزی را برپا کرده بودند، آن‌ها را زیر بگیرد.

یک شبکه آمریکایی گزارش داد با اینکه خودرو به چندین نفر برخورد کرد، اما شهردار تالاهاسی مدعی است که کسی در این حادثه آسیب جدی ندیده است.

شبکه سی‌ان‌ان نیز در خبری فوری گزارش داد که در شهر‌های کلیولند و سیاتل نیز قانون منع آمد و شد برقرار شده است.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی پلیس آمریکا برای متفرق کردن معترضان به خشونت پلیس با رنگین‌پوستان در مقابل کاخ سفید و ممانعت از ورود آن‌ها به بخش اقامتگاه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، از تجهیزات ضد شورش، باتوم و گاز اشک‌آور استفاده می‌کند.

رادیو ملی عمومی آمریکا نیز گزارش داد گارد ملی آمریکا برای حفاظت در اطراف کاخ سفید وارد عمل شده است.

اعلام حکومت نظامی درپی تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا جلوی کاخ سفید

قتل بی‌رحمانه جورج فلوید از سوی پلیس آمریکا موجی از خشم و انزجار را در این کشور به راه انداخته که به رغم گذشت چند روز از آن فروکش نکرده و در حال گسترش به سراسر آمریکاست.

روز جمعه شهر‌های مختلف آمریکا صحنه اعتراض گسترده مردمی نسبت به رفتار‌های نژادپرستانه و خشونت پلیس این کشور بودند. معترضان در شهر‌های مختلف آمریکا خواهان اجرای عدالت در خصوص قتل جورج فلوید که بی‌رحمانه به دست پلیس شهر مینیاپولیس به قتل رسید، هستند.

اعلام حکومت نظامی درپی خشونت و آشوب در تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا 12

اعلام حکومت نظامی درپی تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا 04

اعلام حکومت نظامی درپی تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا 05

اعلام حکومت نظامی درپی تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا 06

اعلام حکومت نظامی درپی تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا 07

اعلام حکومت نظامی درپی تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا 08

اعلام حکومت نظامی درپی تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا 09

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۰۹:۳۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
نظام مردم سالار غرب که میگفتن این بود.. این جور که معلومه ، اعتراضات آتش زیر خاکستر بودن.. وقتی دولت های شیطانی بر تخت هایی که از خون مظلومان ساخته شده، تکیه میزنن ، فکرش هم نمیکنن که این منزل ها از تار عنکبوت هم سست ترن.. "اللهم عجل لوليك الفرج"
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۹:۰۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
چاه مکن بهر کسی اول خودت بعدا کسی خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
همین درسته ، تظاهرات رو ادامه باید داد
باید امریکا رو تو تنش و درگیری نگه داشت
تا تجزیه امریکا راهی نمونده.............
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
زاگرس در آتش میسوزد و هیچ مسئولی بفکر نیست ای کاش بفکر خودمون بودین نه کشورهای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۳۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
وقتی میگیم مرگ برآمریکا منظورمون این امریکاس وقتی پرچم امریکا رو آتش می زنیم همون پرچمیه که دست خود مردم آمریکا به آتش کشیده میشه الان مردم آمریکا دارن میگن مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار