آغاز حفاری نهمین چاه اکتشافی در مناطق خشک کشور

مدیر پروژه‌های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی از پایان عملیات حفاری سومین و آغاز حفاری نهمین حلقه چاه اکتشافی در مناطق خشک کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا مهدی پور مدیر پروژه‌های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی با اشاره به پایان عملیات حفاری سومین چاه اکتشافی در مناطق نفت خیز گفت: حفاری چاه آرمان یک در خوزستان، آبان ماه ۱۳۹۷ کلید خورد.

او اظهار داشت: هم افزایی و همکاری مستمر میان متخصصان و مهندسان این شرکت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، زمینه اجرای موفق و منطبق با برنامه این پروژه‌ها را که مشتمل بر ۱۴ حلقه چاه می‌شود در پی داشت.

مهدی پور با اشاره به اتمام حفاری چاه مذکور، بیان کرد: دکل حفاری ۳۲ فتح به موقعیت جدید در شهرستان گناوه انتقال و حفاری چاه اکتشافی را از اردیبهشت ماه آغاز کرد. ضمن اینکه از ۱۴ حلقه چاه تعریف شده در این ۲ پروژه، حفاری ۹ حلقه چاه اجرایی شد و عملیات حفاری ۲ حلقه چاه در استان خوزستان و یک حلقه در استان فارس خاتمه یافته است.

مدیر پروژه‌های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: هم اینک حفاری ۶ حلقه چاه با بکارگیری دستگاه‌های حفاری ۳۱، ۳۲، ۳۳، ۴۰، ۷۴ و ۸۹ فتح در استان‌های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد در دست اجرا هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی تا به امروز افزون بر ۳۲ هزار و ۳۰۰ متر حفاری به ثبت رسیده است، ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی به عمل آمده و پیش بینی شده از سوی واحد متقاضی تا پایان امسال عملیات حفاری ۴ حلقه چاه از ۶ حلقه چاه مورد اشاره به پایان خواهد رسید.

او همزمان این ۲ پروژه را از آن دسته پروژه‌های فعال، موفق و سرآمد این شرکت برشمرد و اذعان داشت: عملیات اجرایی پروژه ۸ حلقه چاه اکتشافی تیرماه و پروژه ۶ حلقه در بهمن ماه سال ۹۷ کلید خورد و طبق برنامه ادامه دارد و از نکات با اهمیت و برجسته این پروژه‌ها در زمان حاضر می‌توان به کشف میدان عظیم گازی ارم از طریق حفاری چاه اکتشافی دنگ _۱ در منطقه خنج استان فارس اشاره کرد.

به گفته رضا مهدی پور، کشف هر میدان نفتی یا گازی بی تردید باعث ایجاد منابع جدیدی از ثروت خواهد شد که می‌تواند دورنمای دراز مدت و ویژه‌ای برای کشور به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
خواهشن فریاد خوزستان برسانید
بچه ها و زنان و پیرمردان تشنه هستند
خدا خوزستان تشنه در کنار چندین سد و انتقال بی رویه به داد ما برسه بخدا یزید نشید مردم تشنه اند تشنه اند تشنه اند تشنه اند تشنه اند تشنه اند به چه زبونی بگیم تشنه اند تشنه اند تشنه اند تشنه اند بخدا ما از خودتان هستیم جنگیدیم و بدبختی کشیدیم جنگ زده شدیم تابع ولایت هستیم ایرانی هستیم ای خدا بداد خوزستان برسه از شمال تا جنوبش آب ندارد ندارد ندارد ندارد
آخرین اخبار