خدمات دهی مستقیم مراکز فرهنگی هنری از تیر ماه

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: خدمات‌دهی مستقیم این مراکز از تیر ماه آغاز می‌شود.

 حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور برنامه ریزی اوقات فراغت کودکان ونوجوانان در تابستان، همزمان با سراسر کشور از شنبه ۱۰ خرداده به صورت رسمی و بدون حضور اعضا فعالیت خود را آغاز کردند.

او افزود: بر همین اساس، تمامی کارکنان شاغل در مراکز فرهنگی هنری کانون با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا کنترل بیماری کرونا و بر اساس ساعت مصوب در محل کار خود حاضر می‌شوند.

حمیدی ادامه داد: مربیان ثابت، سیار و پستی کانون با حضور در مراکز فرهنگی هنری ثابت، به کار آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تابستانی در فصل اوقات فراغت و همچنین خدمات‌دهی از طریق فضای مجازی خواهند پرداخت.


بیشتر بخوانید: تولید ۷۰۰ اثر فرهنگی در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی


مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: خدمات‌دهی مستقیم مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان از تیر سال ۱۳۹۹ آغاز می‌شود.

او با اشاره به ادامه‌ی فعالیت‌های پیک امید مجازی کانون گفت: با شیوع بیماری کرونا مراکز فرهنگی هنری کانون از اسفند ۱۳۹۸ تعطیل شدند، اما مربیان کانون در استان بر اساس دستور العمل‌ها و اهداف معاونت فرهنگی کانون کشور در قالب «پیک امید مجازی» اقدام به تولید بیش از ۷۵۰ ویدئو با محتوای فرهنگی و هنری و ادبی شامل قصه گویی، معرفی کتاب، آموزش کاردستی و نقاشی و... و انتشار در فضای مجازی کردند.

حمیدی ادامه داد: علاوه بر این فعالیت‌های انجمن‌های تخصصی و آموزش‌های مجازی مراکز ویژه اعضای هر مرکز در بستر اینترنت فراهم شد؛ و براین اساس نیز تا کنون چندین جلسه انجمن و همچنین وبینار با حضور میهمانان کشوری در بستر فضای مجازی با حضور کودکان ونوجوانان عضور مراکز کانون و همچنین علاقمندان برگزار شده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: در حال حاضر ۲۶ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، سیار روستایی و شهری و کتاب‌خانه پستی در استان به کودکان ونوجوانان خدمات رسانی می‌کند.

حمیدی ادامه داد: همچنین قرار است به زودی بستری اینترنتی را برای فعالیت‌های مجازی با عنوان کانون مجازی برای بهره مندی بیشتر مخاطبان از فعالیت‌های کانون فراهم شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.