در جلسه شورای شهر تهران انجام شد؛

تصویب کلیات لایحه تعیین چهارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون‌های داخلی مناطق

اعضای شورای شهر تهران کلیات لایحه شهردار تهران را درباره تعیین چهارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون‌های داخلی مناطق به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی لایحه شهردار تهران درباره تعیین چهارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون‌های داخلی مناطق در دستور کار دویست وشانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز یکشنبه ۱۱ خرداد ماه برگزار شد قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: ما در شورای پنجم در راستای کاهش تخلفات مناطق ۳۲ گانه در حوزه شهرسازی مصوبات ارزشمندی داشتیم که اولین‌مصوبه تعیین چهارچوب اختیارات مناطق بود که در صحن شورای شهر به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: این مصوبه جلوی بسیاری از انحرافات را گرفت و این اقدام در مسیر شعار مبارزه با فساد شورای شهر تهران بود، زیرا همیشه در قانون تفسیر‌های مختلفی وجود دارد که موجب می‌شود امضا‌های طلایی به وجود آید.

سالاری ادامه داد: تبصره‌های ۲،۳،۵ ماده ۱۰۰ این‌اختیار را داده است تا در بسیاری از تخلفات جریمه مالی در نظر بگیرد و تنها به دنبال رای اعاده و تخریب بنا نباشد.

او ادامه داد: ساعت‌ها جلسه کارشناسی برگزار شده و اختیارات‌ها و وظایف‌ها در چهار چوب مناطق آمده است که گامی جدی در مسیر التزام بخشی به فعالیت مناطق است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود:این طرح به شدت طرح التزام بخشی است و قرار نیست سطح وظایف و اختیارات افزایش پیدا کند.

سالاری با تاکید بر این نکته که تصمیم‌گیری‌های معایر قانون با مفاد مصوبه در کمیسیون‌های داخلی ممنوع است، ادامه داد: تمام‌تصمیم گیری‌های مناطق ۲۲ گانه در حوزه ساختمانی باید شفاف باشد تا از تصمیم گیری‌های سلیقه‌ای جلوگیری شود.

پس از اظهار نظر رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری حجت نظری دیگر عضو شورای شهر تهران در مخالفت با کلیات لایحه گفت: این اتفاق سال‌ها در شهرداری تهران رایج است، اما هیچ شورایی پا در مسیر رسمی کردن تخلفات نگذاشته بود.

عضو شورای شهر تهران افزود: این لایحه اعلام می‌کند که بساز و بفروش‌ها تخلف کنند، ولی پول ان را پرداخت کنند و این اقدام عملی است در حذف کمیسیون ماده ۱۰۰ و اعلام این مطلب که تخلفات ساختمانی را در مناطق با پول حل و فصل شود‌.

شهرداری برای اینکه به تخلفات خود وجه قانونی ببخشد از شورای شهر تهران می‌خواهد با تصویب این لایحه هم گام او باشد و خواسته من این است که برای حذف حقوق عامه عمل شود.

پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به این نکته که تلاش ما این است جلوی تخلفات ساختمانی گرفته شود، گفت: تلاش شد چهارچوب مشخصی برای قانون ایجاد شود و در کنار آن نیز می‌خواهیم به مردم بگوییم برای ساخت تا چه حدودی امکان خطا وجود دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: اگر ما برای هر مغایرت و تخلف باید کار را نگه داریم و موضوع را در ماده ۱۰۰ مطرح و بررسی کنیم که این موضوع نزدیک به ۳ ماه زمان میبرد و این مطلوب جامعه آماری نیست.

پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران کلیات لایحه شهردار تهران درباره تعیین چهارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون‌ها داخلی مناطق در صحن شورای شهر تهران به رای گذاشته شد که اعضای شورای شهر با ۱۴ رای موافقت کلیات لایحه به تصویب رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار