معاون هماهنگی توزیع توانیر:

مشترکان همراهی کنند تابستان، قطعی برق نداریم

رخشانی مهر گفت: با همکاری مشترکان امیدواریم تابستان بدون خاموشی برق را در کشور داشته باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،غلامحسین رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر در اولین کنفرانس ملی مجازی تاب آوری  صنعت برق در ساری، گفت:  سال بدون خاموشی برق با داشتن شبکه پایدار و مطمئن از برنامه‌های امسال بوده و برای تحقق این هدف، تاب آوری در صنعت برق مسئله‌ای مهم است و باید ارزیابی‌های ما از مستحکم سازی شبکه برق دقیق و منطقی باشد.

رخشانی مهر با بیان اینکه آمادگی برای ارائه برنامه‌های جامع‌تر و کامل‌تر در حوزه صنعت برق داریم، گفت: اجرای برنامه صفر ۹۹ مهمترین طرح در دست اقدام است که مشترکان برق، بازیگران اصلی این طرح  هستند.

او گفت:با همکاری مشترکان امیدواریم تابستان بدون خاموشی برق را در کشور داشته باشیم.
 
رخشانی مهر با بیان اینکه هوشمندسازی به تاب آوری شبکه‌های برق و مستحکم سازی کمک می‌کند، گفت: اگر هوشمندسازی را صرفاً اتوماسیون ترجمه کنیم در صورت وقوع حادثه دچار صدمه خواهد شود، اما اگر به مفهوم استاندارد درنظر بگیریم، اتفاقات خوبی در حوزه مستحکم سازی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی افزایش ۱۳۰۰ مگاواتی مصرف برق تابستان در مازندران

معاون هماهنگی توزیع توانیر به حادثه برف پارسال در استان گیلان اشاره کرد و گفت: ما نیاز داریم علاوه بر ایجاد زیرساخت و استحکام شبکه، به حوزه بازیابی و دوام شبکه‌ها و هوشمندسازی توجه کنیم.

رخشانی مهر افزود: برنامه‌هایی برای هوشمندسازی شبکه برق و تحول دیجیتال پارسال در کشور آغاز شده است و تاب آوری در برنامه‌های تحول دیجیتال نقش مهمی دارد و هوشمند سازی سبب ارتقای تاب آوری خواهد شد.

او گفت: تاب آوری میزان دوام شبکه‌ها برابر حوادث است و مسلح سازی و دوام شبکه در این طرح امری مهم به شمار می‌رود.

رخشانی مهر با بیان اینکه ارزیابی درستی از تاب آوری شبکه‌ها نداریم، گفت:هوشمندسازی و اتوماسیون می‌تواند شدت حادثه را کاهش دهد.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار