پیام‌های دریافتی در یازدهم خرداد؛

از پرداخت نشدن بیمه بیکاری تا مشکلات نخل‌داران در صادرات خرما

پیام‌های رسیده در تاریخ یازدهم خرداد در (صدای مردم) سایت باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته قابل مشاهده است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، پیام‌ها و درخواست‌های ارسالی شما به سایت باشگاه خبرنگاران جوان (صدای مردم) به نشانی www.yjc.ir روزانه در قالب یک بسته منتشر می‌شود.

از میان انبوه پیام‌های رسیده در تاریخ یازدهم خرداد ماه در (صدای مردم) سایت باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین آن‌ها در ادامه قابل مشاهده است.


ب

 



رعایت بسیار قشنگ موارد مبارزه با کرونا در اداره کل بیمه سلامت استان تهران
با وجود مراجعه بالا (ارباب‌رجوع زیاد) در اداره کل بیمه سلامت استان تهران (میدان عطار) هیچ‌یک از موارد پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود- در روز‌های اول ماسک و دستکش به کارکنان داده می‌شد، ولی حدود یک ماه و بیشتر است که نه ماسک به کارکنان می‌دهند و نه دستکش.



بیمه بیکاری
سه ماه است از بیکار شدن مردم زیادی به دلیل کرونا گذشته هنوز بیمه بیکاری واریز نشده است. هزار بار با وزارت تعاون تماس گرفتم می‌گویند که یه پیام می‌آید که بعد از دریافت پیام باید شماره‌حساب بدید در سایت. آلان ٣ ماه گذشته هنوز پیام هم نیامده. یه سؤال: مسئولین اگر دولت حقوق خودشان رو ٣ ماه ندهند می‌توانند زندگی کنند. لطفا پیگیری کنید.



کم‌فروشی طلا در سایت دیجی کالا با بیش از ۲۰ مورد مستندات
با توجه به خرید زیورآلات طلا از بهمن‌ماه تاکنون از سایت دیجی کالا، علاوه بر تذکر‌های این‌جانب از بهمن‌ماه تاکنون، همچنان اقدام به ارسال طلا با وزن کمتر می‌نمایند، و علاوه بر سود بالا در هنگام فروش از ارسال طلای خریداری‌شده با وزن درست خودداری کرده و با وزن پایین‌تر از سفارش ارسال می‌نمایند، و مردم بنا به اطمینان اقدام به وزن کردن نمی‌نمایند، البته در قسمت نظرات هر کالا نظر کسانی که وزن کردند و همگی متفق‌القول حکایت از کم‌فروشی طلا نموده‌اند، با توجه به تماس‌های مکرر بنده و مستندات لازم در خصوص این موضوع خواهشمندم برای جلوگیری از اجحاف در حق مردم بی‌خبر از این موضوع، تهیه خبر با ارائه مستندات مکفی لازم می‌باشد.



قسط‌هایی که بانک نباید بگیره و دارن میگرن دولت بار‌ها اعلام کرد که سه ماه ِ اسفند و فروردین و اردیبهشت اقساط را نپردازیم حالا بانک تجارت و بانک کشاورزی برای اون سه ماه وام دیرکرد گذاشتن و فشار که باید قسط را بپردازی و بهانه آوردن که باید به بانک اعلام می‌کردی باید معوقه می‌شد.



قبول‌شدگان تعزیرات در سال ۹۷
در سال ۹۷ در آزمون دستگاه‌های اجرایی فراگیر ششم در دستگاه تعزیرات حکومتی قبول شدیم. ولی اکنون بعد از گذشت ۲ سال از این موضوع دستگاه تعزیرات حکومتی حاضر به خدمت گرفتن ما در این دستگاه نمی‌باشد و هر روز وعده آخر ماه را به ما قبول‌شدگان می‌دهد و این در حالی است که هم‌زمان با به خدمت گرفتن ما در این دستگاه تعدادی نورچشمی و آقازاده بجای ما در این دستگاه به‌صورت قراردادی بکار گمارده شدن. در حال حاضر تمامی دستگاه‌هایی که هم‌زمان با ما آزمون دادن نیرو‌های قبول‌شده در دستگاه موردنظر شروع به کار کرده‌اند ولی دستگاه تعزیرات هرروز ما رو بازی می‌دهد و وعده آخر ماه اول ماه می‌دهد و پاسخ شفاف و قانع‌کننده‌ایی به ما نمی‌دهنداکنون از شما خواستار رسیدگی به این موضوع تا رسیدن به نتیجه را داریم.



عدم تحویل دهی خودرو‌های تکمیل وجه شده سایپا
با سلام. آبان ماه ۹۸ با قید تحویل ۳۰ روز کاری نسبت به تکمیل وجه مبلغ خودرو اقدام نمودم. بالغ‌بر ۲۰ بار مراجعه کردم و حالا بعد از گذشت ۶ ماه هیچ‌کس پاسخگو نیست. چه وضعیتی این خودروساز‌ها دارن  چرا کسی رسیدگی نمی‌کند الکی ثبت‌نام‌های جدید درصورتی‌که تعهد قبلی رو عمل نمی‌کنند. جالبِ به مسئولانشان هم میگیم چرا قول ۳۰ روزه رو می‌دید گفته می‌شه از ما هم همین رو می‌خواهند باوجود اینکه می‌دونند خودرویی نیست بازهم تشویق به پرداخت مبلغ می‌دهند؟



خطر نوجوانان در روبیکا
سلام من یکی از کاربران روبیکا هستم. متأسفانه در آخرین به‌روزرسانی در روبیکا قسمتی به‌عنوان لا یو (پخش زنده) اضافه‌شده است مخصوصاً اینکه اینترنت روبیکا رایگانِ و همه مخصوصاً نوجوانان وارد این اپلیکیشین می‌شوند. واقعاً چرا روبیکا این کار و کرده کانال‌ها دختران جوان ادمین می‌کنند تا آن‌ها لایو بزارند آن هم بدون حجاب دختران ۱۴ تا ۱۵ ... که بدون حجاب آن هم با کلمات و حرف‌های غیراخلاقی اونم پخش زنده در حال فعالیت هستند واقعاً این باعث نمی‌شود اتفاقاتی در خانواده‌ها بیفتد و ماجرا رومینا تکرار بشه این باعث شکایت‌ها و درگیری‌های خانوادگی نمیشه؟ اونم تو یه برنامه ایرانی مثل روبیکا این قانون رعایت نمی‌شود خواهشا پیگیری کنید این مهم‌ترین زنگ خطر تو این دوران قرنطینه برای جوانان و نوجوانان هست.



عدم تحویل خودرو توسط شرکت‌های چینی
متأسفانه شرکت‌های چینی که انبارهاشون پر از ماشین هست به دلیل مساعد شدن شرایط فروش این ماشین‌ها اقدام به احتکار و عدم تحویل بعد از گذشت ۴ ماه از سال شدند. من خودم در بهمن‌ماه سال ۹۸ مبلغ ۲۷۲ میلیون بابت خرید پرداخت کردم، اما طی شواهد موجود نه‌تن‌ها من بلکه عده بسیار زیادی از خریداران نتوانستند ماشین خود را تحویل بگیرند. از شواهد موجود، بااینکه شرکت مدیران خودرو در سال ۹۹ اقدام به افزایش قیمت کرده، اما همچنان با عدم تحویل خودرو به مشتریان در حال زمینه‌سازی افزایش قیمت خیلی بیشتری است آن‌هم در سایه عدم نظارت مسولان. تقاضای من به‌عنوان یک جوان و شهروند ایرانی پیگیری توسط شما جوانان و عزیزان هست و البته اطلاع‌رسانی به همه مردم عزیز.با تشکر



انصراف از پیش ثبت‌نام در سایت سایپا
من به همراه خانواده‌ام در سایت سایپا پیش ثبت‌نام کرده‌ایم و اکنون به علت مشکلات مالی قصد انصراف پیش ثبت‌نام داریم، ولی خودروسازی سایپا امکان انصراف از خرید ندارد و اگر اسم مان در قرعه‌کشی بیرون آید و وجه آن را پرداخت نکنم تا دو سال از خرید محروم می‌شویم. با پشتیبانی سایپا هم‌صحبت کردیم و گفتن امکان انصراف وجود ندارد. لطفاً شما پیگیری کنید شاید کارساز شود.



مسئولان چه راه‌حلی برای افرادی که کارت ملی را هنوز دریافت نکرده‌اند و می‌خواهند کد بورسی بگیرند اندیشیده‌اند؟
با سلام. تکلیف من که کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌ام و هنوز به دستم نرسیده و می‌خواهم کد بورسی بگیرم و در سامانه سجام ثبت‌نام کنم وباید سیم‌کارت به اسم خودم داشته باشم چیست؟ و من تازه ۱۸ ساله شدم و هیچ سیم‌کارتی قبلاً به اسم خودم نداشتم.



اخاذی دولت از نخل داران
دولت مانع صادرات خرما می‌شود این در حالی است که سردخانه‌های خرما مملو از خرما است. با تعرفه هشت هزارتومانی هیچ تاجری خرما صادر نمی‌کند، چون از کشاورز چهارده تومان می‌خرند. شاید بگویید زیاد است، اما درخت خرما برخلاف میوه‌های دیگر زحمت بسیار دارد  بطوری که برای کشاورز دو هزار تومان می‌ماند. آیا دولت با بمی‌ها مشکل دارد.


 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
با سلام و احترام
در خصوص جذب پذیرفته شدگان نهایی آزمون فراگیر ششم استخدامی در سازمان تعزیرات حکومتی کشور پیگیری بفرمایید زیرا سازمان تعزیرات تنها ارگانی است که اقدام به جذب نکرده است در حالی که سایر ارگان های متقاضی نیرو مانند بهزیستی و امور اراضی نیروهای مورد نیاز خود را به خدمت گرفته اند، پیشتر سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی آقای رایگانی در مورخ 31/1/99 بصورت رسمی اعلام نمودند که 250 نفر نیروی پذیرفته شده را حداکثر تا پایان اردیبهشت 99 به خدمت می گیرند اما تا کنون هیچ کاری نکرده‌اند و وقتی تماس با سازمان نیز می گیریم اعلام می کنند که سازمان برنامه و بودجه تامین بودجه نکرده و اخیرا نیز اعلام داشته اند که سازمان امور اداری و استخدامی کوتاهی کرده و اقدامی برای جذب نکرده است.
حال از خبرنگاران محترم باشگاه خبرنگاران جوان خواهش میکنم که جهت روشن شدن موضوع و خارج نمودن 250 نفر یا بهتر بگویم 250 خانوار از این بلاتکلیفی پیگیری های لازم را اتخاذ فرمایید، ما تمام امیدمان بعد از خدا به شما عزیزان است. باتشکر فراوان
آخرین اخبار