کاهش نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در جمعیت فعال مازندران

نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در جمعیت فعال مازندران ۱۶ پله کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان،گفت:رتبه مازندران در نرخ شیوع مواد مخدر از چهارم به بیستم در کشور ارتقاء پیدا کرده است.

او اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را یکی از برنامه‌های جدی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اعلام کرد و افزود: با اجرای طرح یاریگران  همه اقشار جامعه در کمیته‌های ۵گانه شورا  برای پیشگیری از اعتیاد  در قالب‌های متعدد فعالیت می‌کنند.

مظفری با بیان اینکه۵۷۰کیلوگرم موادمخدر  دو ماهه امسال در استان کشف شد، گفت: روزانه ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اردیبهشت ماه امسال در استان کشف شده است.

او افزود: ۳۰مرکز آلوده و آسیب زا در زمینه مواد مخدر در استان شناسایی  و مدیریت و کنترل این مراکز برای کاهش آسیب در حال اجرایی شدن است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه باید نرخ شیوع و مرگ و میر ناشی از سوء مصرف موادمخدر ۲۵ درصدکاهش یابد،گفت: روند این مرگ و میر در استان افرایشی بوده است به همین دلیل دستگاه‌های مرتبط باید برنامه‌های لازم را عملیاتی کنند تا در سال ۹۹ شاهد جهش در کنترل و مدیریت آسیب‌های مواد مخدر در مازندران باشیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.