مدیر جهاد کشاورزی اردبیل:

۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان اردبیل خریداری می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان اردبیل خریداری شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی حسین احدی عالی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: سطح سبز مزارع گندم شهرستان خوشبختانه از وضعیت مطلوبی برخوردار است و با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده امید واریم حدود ۸۰ هزار تن خرید تضمینی گندم در سالجاری داشته باشیم.

او افزود: در سال زارعی جاری ۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان اردبیل به زیر کشت گندم رفته است که از این میزان ۱۹ هزار هکتار آن آبی و ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت دیم می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل افزود: سطح سبز مزارع گندم شهرستان خوشبختانه از وضعیت مطلوبی برخوردار است و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۲ هزار تن گندم در سالجاری از مزارع این شهرستان برداشت شود.

احدی عالی در خصوص اقدامات انجام گرفته در خصوص مبارزه با علف‌های هرز نیز گفت: در سال جاری در سطح ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع آبی و ۱۷ هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع دیم، علیه علف‌های هرز پهن برگ مبارزه شد و در ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی و دیم گندم نیز مبارزه شیمیایی علیه علف‌های هرز پهن برگ و کشیده برگ به طور توام انجام گرفت و سعی شد تا میزان خسارت علف‌های هرز در مزارع گندم به حداقل برسد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار