یک گام دیگر به سوی سرسبزی بیشتر بافت پیرامون حرم مطهر رضوی

شهردار منطقه ثامن گفت: به منظور ارتقاء سیما و منظر بصری و نیز افزایش سطح فضای سبز منطقه ثامن در معابر اصلی منتهی به حرم مطهررضوی،عملیات اجرایی احداث لاین دوم درختکاری در پیاده رو‌های طرفین خیابان نواب انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن گفت: به منظور ارتقاء سیما و منظر بصری و نیز افزایش سطح فضای سبز منطقه ثامن در معابر اصلی منتهی به حرم مطهررضوی، عملیات اجرایی احداث لاین دوم درختکاری در پیاده رو‌های طرفین خیابان نواب انجام شد.

او افزود: این عملیات در داخل پیاده رو‌های با عرض مناسب و با رعایت حریم‌ها و فواصل درختان مجاور انجام شده است.

شهردار منطقه ثامن ادامه داد: حدود۵۰ اصله درخت به شیوه روتبال در این پروژه کاشته شده و باغچه‌های جدید ایجاد شده نیز با گل‌های فصلی و گل‌های پرچینی دائمی تزیین شده است.

نعمتی بیان کرد: با تلفیق ایده‌های خلاقانه در المان‌ها و فلاورباکس‌هایی که برای این باغچه‌ها استفاده شده است، فضایی برای نشیمن شهروندان و زائران جهت استراحت‌های کوتاه نیز در نظر گرفته شده و هم اکنون شهروندان و زائرین در حال استفاده کردن از این فضا هستند.

او تصریح کرد: همزمان با اجرای این طرح، باغچه‌های حاشیه شمالی خیابان شهید نواب صفوی از چهارراه نواب تا حرم مطهررضوی نیز با هدف زیباسازی محل و افزایش سطح فضای سبز در طوقه درختان آزادسازی و بازپیرایی شدند.
 
شهردار منطقه ثامن تاکید کرد: طوقه ۷۰ اصله درخت در راستای این کار آزاد سازی شده، که این اقدام علاوه بر زیباسازی منجر به افزایش دیر زیستی درختان و مقاوم شدن آن‌ها در مقابل آفات و امراض خواهد شد.
 
اطراف باغچه‌های جدید با استفاده از نرده‌های هلالی شکل و ترکیب طرح‌های اسلیمی محافظت می‌شوند و به جهت زیباتر شدن فضای شهری نرده‌های ساده قدیمی نیز حذف شده اند.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.