قلعه نویی: سلامت جامعه مهمتر از فوتبال است / مسئولان برای تدوین پروتکل بهداشتی مشورت نگرفته اند

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: بحث من سلامت کل جامعه است و فوتبال مسئله مهمی نیست.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره وضعیت برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: به هر حال  ۲ موضوع  درباره  مملکت و  فوتبال مطرح می‌شود. مسئله سلامت جامعه، دغدغه‌ها و مشکلات مردم مهمتر است یا فوتبال اهمیت دارد.  به هر حال  در شرایط بسیار سختی از لحاظ سلامت و دغدغه‌های اقتصادی مردم قرار داریم.  

او ادامه داد: بحث من سلامت کل جامعه است و فوتبال مسئله مهمی نیست. همه افرادی که در این شرایط سخت مجبور هستند سر کار بروند چه گناهی کرده اند؟ فوتبال را کنار گذاشته و درباره دغدغه‌های مردم صحبت کنیم. اگر آنجا را درست عمل کنیم در آن صورت می‌توانیم فوتبال را ادامه بدهیم. البته زمانی جامعه مشکلات اقتصادی دارد درباره فوتبال چه صحبتی انجام بدهیم؟

سرمربی سپاهان تصریح کرد: به هر حال برخی  از دوستان، لیگ فوتبال آلمان را مثال می‌زنند. آیا اقتصاد آلمان با کشورمان قابل مقایسه است؟ ببینیم دولت‌ها چطور مقابل کرونا و در قبال سلامت و مشکلات جامعه رفتار کردند؟ آلمان فوتبالش را شروع کرد، اما از آن طرف یک کارگر در آلمان اگر ۳ هزار یورو بگیرد، کل زندگی‌اش با آرامش می‌گذرد.

قلعه نویی گفت: تیم ما یک تیم کارگری است و مدیون ایثارگری کارگران است. من قشر کارگر را مثال می‌زنم. آیا سلامت کارگران مهم نیست؟ من می‌گویم اگر می‌خواهیم شرایط را در جامعه عادی جلوه بدهیم، باید به طور واقعی شرایط عادی باشد. اگر موج دوم کرونا در پاییز شروع شد چه کسی پاسخگوی مردم است؟

سلامت جامعه را تامین کرده و فوتبال را ادامه بدهیم 

او درباره اینکه موافق تعطیلی لیگ فوتبال است یا خیر، اظهار کرد: اگر مشکلات و سلامت جامعه را تامین کردیم فوتبالش را هم ادامه بدهیم. این وظیفه دولت است و افرادی که قدرت دارند اول این ۲ مقوله را حل کنند.

فوتبال بدون تماشاگر و نبود سلامت جامعه فایده ای ندارد 

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره اینکه آیا با تعطیلی لیگ تضمینی برای برگزاری فصل بعد وجود دارد؟ گفت: به هر حال در ابتدا باید ۲ مشکل جامعه را حل کنیم. اگر مشکلات حل نشود در آن صورت  فوتبال بدون تماشاگر، نبود سلامت جامعه و با مشکلات اقتصادی فایده‌ای ندارد. فوتبال  در همه جای دنیا جزئی از زندگی مردم است و  اول باید درباره مشکلات جامعه صحبت کنیم.

پروتکل بهداشتی تدوین شده چند ایراد دارد 

او  تصریح کرد: به هر حال  من یک سئوال دارم. مگر یک پروتکل بهداشتی برای مسابقات و تمرینات لیگ تهیه نکردند؟ این پروتکل چند ایراد دارد. اول اینکه کسانی که آن را تدوین کردند، مسئولیت نمی‌پذیرند.

برای تدوین پروتکل بهداشتی نظر افراد خودشیرین را جویا شدند 

قلعه نویی ادامه داد: مسئولان فوتبال در این مدت حتی نظر یک مربی را هم نخواستند. من که ۴۱ سال است که در فوتبال حضور دارم  و فرد کوچکی هستم، اما ما بزرگانی داشتیم که باید نظرشان را می‌پرسیدیم. به هر حال باید با ۴ سرمربی و مدیرعامل مشورت می‌گرفتیم و نظر بعضی از این آدم‌ها که به  دنبال خود شیرینی و جایگاه هستند را جویا نمی‌شدیم. همچنین دغدغه جامعه را بگوییم و  باید از ایثارگری کادر درمانی و بهداشتی تشکر کنیم. یک پروتکل تهیه کرده‌ایم که خودمان مسئولیتش را قبول نمی‌کنیم.

او درباره اینکه فشار‌ها برای برگزاری لیگ از کجا می‌آید؟ تصریح کرد: فقط می‌خواهند بگویند مملکت حالت عادی دارد و مشکل ندارد. امروز مصاحبه  جهانپور (سخنگوی وزارت بهداشت) را شنیدید؟ یک ماه پیش آمار چقدر بود و اکنون چقدر است؟ ما نباید نشان بدهیم مملکت حالت عادی ندارد. بعضی از استان‌ها که وضعیت سفید دارند، اکنون قرمز هم می‌شوند. اگر رعایت نکنیم در پاییز موج دوم به مراتب شدیدتر می‌شود. یک ماه پیش فکر می‌کردیم برای کرونا چه کار کنیم؛ اکنون باید دنبال موج دوم و سوم باشیم.

بحث قهرمانی و غیر قهرمانی نداریم 

سرمربی سپاهان افزود: می‌خواهند مملکت را عادی نشان بدهند در حالی که عادی نیست و مشکلات وجود دارد. باید مشکلات رفع شود. می‌خواهم بگویم بحث قهرمانی و غیر قهرمانی نداریم. اکنون ۴، ۵ مدیر هستند که در این شرایط بد اقتصادی از جیبشان هزینه می‌کنند. آیا درددل آن‌ها را گوش کرده اند؟ باشگاه نساجی از روزی که به لیگ برتر آمده شهر قائمشهر از شهر خسته به شهر قشنگ تبدیل شده است.

مسئولان فوتبال باید مشکلات باشگاه های خصوصی را گوش بدهند 

قلعه نویی گفت:  مسئولان فدراسیون باید مشکلات باشگاه‌های خصوصی را گوش می‌کردند.   یکسری تیم‌ها دولتی هستند و بودجه دولتی دارند و وقتی هزینه می‌کنند، به کسی هم فشار نمی‌آید. البته باید  پای صحبت تیم‌های خصوصی می‌نشستند. از ۴ مربی باتجربه همانند جلالی دعوت می‌کردند و نظر او  را می‌شنیدند. با این رفتار‌ها راه به جایی نمی‌بریم. اول از همه سلامت جامعه رعایت و مشکلات اقتصادی حل شود.  


بیشتر بخوانید: قلعه نویی: ما از تصمیم مسئولان فوتبال تمکین می‌کنیم


فوتبال در این شرایط  معنا ندارد 

او افزود:  حمیداوی (مالک باشگاه شهر خودرو) بیان کرد که فوتبال یک مقوله صنعتی است که درونش همه چیز وجود دارد. فوتبال را تک بعدی نگاه نکنیم و از این ورزش مقطعی بهره نبریم. یک زمانی فوتبال را تهدید می‌دانستیم و جمعیت استادیوم‌ها را از ۷۰ - ۸۰ هزار نفر به ۵ - ۶ هزار نفر رساندیم. به هر حال نه فقط فوتبالیست‌ها بلکه تمام اقشار جامعه مثل رانندگان تاکسی خانواده دارند و در این شرایط فوتبال معنا ندارد.

۲ بازیکن و یک عضو تدارکات  تیم ما کرونا گرفتند  

سرمربی سپاهان اظهار کرد: جا دارد از عظیمیان مدیرکل فولاد مبارکه تشکر کنم چرا که  ما در عرض ۱۰ روز ۳ تست دادیم. در شروع تمرینات، تست همه منفی بود و تمام مسائل بهداشتی را هم رعایت کردیم. اکنون ۲ بازیکن و یک عضو تدارکات  تیم ما کرونا گرفتند.  

قلعه نویی درباره اینکه بازیکنان فوتبال در مسیر رفت و بازگشت به تمرین در اختیار باشگاه‌ها نیستند و ممکن است در این زمان دچار کرونا شوند، گفت: بازیکن در طول روز ۲، ۳ ساعت در اختیار ماست و ۲۰ ساعت نمی‌توانیم او را کنترل کنیم. این دغدغه جامعه است و تقصیر بازیکن هم نیست. اول باید کرونا را مهار کنیم و وقتی به حداقل رسید شرایط را عادی اعلام کنیم.

موافق هستیم فوتبال در زمان سلامت جامعه ادامه یابد 

او درباره اینکه آیا ۴ باشگاه خصوصی که تهدید به کناره گیری از لیگ کرده اند با شما هم در این باره  صحبتی داشتند؟ خاطرنشان کرد: زنوزی مالک باشگاه تراکتور و ماشین سازی حرف خوبی زد. او گفت: بعضی تیم‌های دولتی محدودیت‌هایی دارند که شاید نتوانند حرف بزنند، اما من حرفم را می‌زنم. اینطور که مدیران خصوصی می‌توانند راحت حرف بزنند و تصمیم بگیرند مدیران دولتی نمی‌توانند این کار را انجام بدهند. همه موافق هستیم فوتبال در شرایط سلامت جامعه و کم بودن مشکلات اقتصادی ادامه داشته باشد. بیایید قبل از فوتبال راجع به سلامت و دغدغه جامعه صحبت کنیم. همه چیز باید عادی باشد و فوتبال هم کنارش برگزار شود.

قلعه نویی: سلامت جامعه مهمتر از فوتبال است / برای تدوین پروتکل بهداشتی مشورت نگرفتند

گل محمدی هم جزئی از فوتبال است 

قلعه نویی درباره اظهارات  یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس مبنی بر اینکه از تعطیلی، فوتبال لطمه می‌خورد، چون درآمد دیگری ندارد، گفت: ما که نمی‌گوییم فوتبال تعطیل شود و در ابتدا سلامت جامعه که گل‌محمدی هم جزئی از آن است رعایت شود.

حاضر هستیم به تیم گل گهر کمک کنیم 

او درباره درخواست باشگاه گل گهر برای تعویق بازی با سپاهان در حالی که هنوز لیگ شروع نشده است، تصریح کرد: حاضر هستیم در هر شرایطی که دوستان بخواهند کمک کنیم چرا که زمان برگزاری بازی مهم نیست. شما نگاه کنید به مردم خوزستان که همواره در تاریخ ما نمونه بودند. اکنون شرایط اقتصادی و کرونای خوزستان چطور است؟ استقلال چطور می‌خواهد آنجا برود و بازی کند؟ به هر حال به جزء ۲، ۳  تیم  که می‌توانند پرواز چارتر بگیرند کدام تیم‌ها می‌توانند چارتر بگیرند؟ چند تیم نمی‌توانند تست کرونا بدهند.

سرمربی سپاهان درباره  مشکلات چند باشگاه نفتی و جنوبی ایران گفت: در حال حاضر ما چند تیم نفتی در لیگ از جمله صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان داریم. شما یادتان نمی‌آید، اما یک زمانی ۱۰، ۱۱ بازیکن تیم ملی از خوزستان بودند. اکنون وضعیت تیم‌های نفتی  از جمله پارس جنوبی چطور است؟ این تیم‌ها و شاهین بوشهر روی گنج هستند، اما چطور می‌خواهند با چارتر سفر کنند و ۴۰ اتاق در هتل بگیرند؟ مسجد سلیمان از هر نظر شهر اول است، اما آیا می‌توانید ۴۰ اتاق در این شهر پیدا کنید؟ به هر حال این موضوع امکان ندارد. فقط می‌خواهند مملکت را عادی جلوه بدهند و افرادی  که حمایت می‌کنند اول اصل جامعه را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
فرافکن ها به بهشت نمی روند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
صدای فیفا هم دراومده از بس که فدراسیون ما حکومتی شده، فدراسیون حکومتی فقط منفعت تیم حکومتی رو میخواد، جمع کنید این فوتبال کثیف رو
آخرین اخبار