تجمع معترضان به تبعیض نژادی در مقابل کاخ سفید

در ادامه اعتراضات به قتل جورج فلوید، مردم بار دیگر در مقابل کاخ سفید تجمع کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در ادامه اعتراضات به قتل جورج فلوید، سیاه پوست بی گناه به دست پلیس آمریکا، مردم بار دیگر در مقابل کاخ سفید تجمع کردند.

در این تظاهرات معترضان شعار‌های ضدنژادپرستی سر دادند و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را نژادپرست خطاب کردند. معترضان با حمل پلاکاردهایی، خواستار خاتمه دادن به تبعیض نژادی و اهمیت به رنگین پوستان در آمریکا شدند.

نیرو‌های گارد ملی آمریکا با حضور در میان تظاهرکنندگان، مانع از نزدیک شدن آن‌ها به محوطه کاخ سفید شدند. همچنین در برخی موارد زد و خوردی نیز میان معترضان و نیرو‌های امنیتی رخ داد.

شبکه الجزیره اعلام کرد درپی تجمع معترضان، کاخ سفید از کارکنان خود خواسته است امروز در محل کار خود حاضر نشوند.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین واکنش به تظاهرات سراسری در این کشور از تصمیم خود برای تروریستی اعلام کردن یک جنبش ضد نژادپرستی (آنتیفا) خبر داده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا یکشنبه شب در سلسله توئیت‌هایی در ابتدا به تقدیر از گارد ملی پرداخت و نوشت: به گارد ملی برای اقدام بزرگی که شب گذشته بلافاصله پس از ورود به مینیاپولیس در مینه سوتا انجام دادند، تبریک می‌گویم. آنتیفا، که آنارشیست‌ها را هدایت می‌کرد، به سرعت جمع شد. اگر این اقدام همان شب اول توسط شهردار انجام می‌شد، هیچ دردسری بوجود نمی‌آمد.

ترامپ در ادامه در توئیت دیگری باز هم به دموکرات‌ها تاخت و از افزایش خشونت‌ها علیه معترضان خبر داد: دیگر شهر‌ها و ایالت‌های دموکرات باید متفرق شدن شب گذشته آنارسیشت‌های چپگرا در مینیاپولیس را نظاره کنند. گارد ملی اقدام بزرگی انجام داد و تا دیر نشده باید این کار در ایالت‌های دیگر نیز انجام شود.

وی در توئیت دیگری نوشت: آمریکا آنتیفا را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی خواهد کرد.

ترامپ پیش‌تر با ارازل و اوباش خواندن معترضان مدعی شد که ۸۰ درصد اغتشاشگران از خارج از ایالت مینه سوتا آمده اند. ادعایی که خیلی زود با استناد به گزارش زندان‌های این ایالت از معترضان بازداشتی تکذیب شد.

اظهارات ترامپ در روز‌های اخیر با انتقادات بسیاری همراه شده و بسیاری او را به تهییج خشونت علیه معترضان و تهدید آن‌ها متهم می‌کنند. شهردار آتلانتا، که شهر او نیز درگیر اعتراضات و ناآرامی‌ها در واکنش به قتل بی‌رحمانه یک مرد سیاه‌پوست به دست پلیس است، در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: ترامپ با اظهارات و توئیت‌هایش آتش اعتراضات را شعله‌ورتر می‌کند و از او خواست تا سکوت اختیار کند.

پس از مرگ فجیع جورج فلوید ۴۶ ساله به دست یک افسر پلیس سفید پوست در شهر مینیاپولیس، شهر‌های مختلف آمریکا به صحنه اعتراضات گسترده مردمی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۰۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
الله اکبر الله اکبر الله اکبر : پیروزیتان نزدیک است .
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم :
بسم الله الرحمن الرحیم
نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین : ای مومنین شما را بشارت می دهم به پیروزی نزدیک .
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم :
بسم الله الرحمن الرحیم :
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ ینْصُرْکمْ وَ یثَبِّتْ أَقْدامَکمْ
ای کسانی که ایمان آورده اید! اگر خدا را یاری کنید شما را یاری می کند و گامهایتان را استوار می دارد.
فقط باید متحد و هماهنگ و یکپارچه شبانه روزی در سر تا سر کشورتان آمریکا بر علیه نظام سلطه ظالمین و ستمگران نژادپرستان دزدان دروغگویان قلدران اراذل و اوباشهای تروریست جانیان جنایتکاران سیاسان موذیهای توطئه گران و فتنه گران شیاطین نژادپرست خبیثان ملعونین شکنجه گران باجگبران فراعنه برده داران همچون دولت ترامپ فاسد فاسق نژادپرست و همپیمانانش مقاومت و پایداری و ستیز کنید و زندانیانتان را هم حمله کنید و از زندانها آزادشان کنید از دست این سفاکان بی رحم خبیث ملعونین نژادپرستان شکنجه گر و هرگز ازشان نهراسید و نترسید تا انشاءالله و به مدد الهی پیروز شوید و نژادپرستان سفاک ناعادل جهنمی را برکنار و نابودشان کنید برای همیشه به زباله دان تاریخ بشریت بریزیتشان ، تا به حقوق بشر انسانی عادلانه و رفع تبعیض در جامعه مدنی و به عدالت اجتماعی و حق حقوق عادلانه شهروندی و عدالت در تقسیم صحیح عادلانه ثروتهای ملیتان و صلح جهانی دست یابید و بدانید و آگاه باشید که این وعده الهیست و عده خداوند جل جلاله است که مومنین مستضعفان پیروز و وارثان و حاکمان کره زمین هستند و خداوند جل جلاله با شما مستضعفان و ستمکشیدکان و مظلومان محرومان بشیریت است . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر . و من الله توفیق .
آخرین اخبار