استفاده از دستکش فایده‌ای ندارد/ دست‌ها مرتب شسته شوند

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: با توجه به مسائل مختلف به ویژه خطر دستکش‌های آلوده، سازمان بهداشت جهانی استفاده از دستکش را برای مقابله با ویروس کرونا به افراد توصیه نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به دلایل استفاده نکردن از دستکش اشاره و بیان کرد: وقتی افراد دستکش به دست می‌کنند احساس ایمنی کاذب دارند و ممکن است دست به هر جای آلوده‌ای بزنند که همین موضوع آن‌ها را با خطر‌هایی رو به رو می‌کند.

او افزود: از سوی دیگر استفاده از دستکش باعث می‌شود به مرور پوست دست آلوده شود و اگر دست آلوده به هر جایی از بدن بخورد به ویژه چشم بینی و دهان خطر انتقال ویروس کرونا را به دنبال دارد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: نکته دیگر این است که بیرون درآوردن دستکش روش دارد و اگر روش صحیح آن به کار گرفته نشود، ممکن است افرادهنگام خروج دستکش دستشان آلوده شود.

خواجه‌ئیان بیان کرد: همچنین دستکش نیاز اساسی نیرو‌های بهداشت و درمان است و زمانی که تعداد آن در جامعه زیاد شود ممکن است به دست کسانی که باید از آن استفاده کنند، نرسد.

او تاکید کرد: بنا به همین علت‌ها سازمان بهداشت جهانی استفاده از دستکش را توصیه نمی‌کند و توصیه مهم و اساسی همچنان شستن مکرر دست‌هاست.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، پرخطرترین افراد را کارکنان بخش بهداشت و درمان عنوان کرد و با اشاره به تعطیلی موقت یکی از مراکز خدمات سلامت بوشهر به علت ابتلای چند تن از کارکنان به ویروس کرونا، گفت: همکاران ما در دیگر مراکز پاسخگوی مردم هستند.

خواجه‌ئیان به مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اداری نیز توصیه کرد فاصله گذاری را به طور حتم رعایت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.