بازداشت دختر شهردار نیویورک در اعتراضات ضدنژادپرستی+ عکس

دختر ۲۵ ساله شهردار نیویورک در اعتراضات به نژادپرستی که شب گذشته در این شهر ادامه داشت، بازداشت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، کیارا دی بلازیو، دختر ۲۵ ساله بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی بازداشت شد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع محلی گزارش داد دختر شهردار نیویورک شب گذشته به جرم تجمع غیرقانونی دستگیر شد. گفته می‌شود او به اتهام همکاری با معترضان و مسدود کردن خیابان منهتن بازداشت شده است.

مردم منطقه منهتن در ایالت نیویورک آمریکا در اعتراض به قتل یک سیاه پوست به نام جورج فلوید به دست پلیس در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا تظاهرات کردند.

تظاهرات مردم منهتن به خشونت کشیده شد. بسیاری از فروشگاه‌ها از سوی معترضان غارت شد و مردم چند خودروی پلیس را به آتش کشیدند.

بنا بر گزارش ها، بیل دی بلازیو اندکی پس از دستگیری دخترش، در یک کنفرانس مطبوعاتی از معترضان خواست به خانه هایشان بروند. او گفت: ما از همه اعتراضات مسالمت آمیز قدردانی می‌کنیم و احترام می‌گذاریم، اما اکنون زمان آن رسیده است که مردم به خانه بروند.

تظاهرات در نیویورک در حالی وارد روز سوم شده است که هزاران نفر از مردم این شهر در اعتراض به خشونت پلیس که منجربه کشته شدن جورج فلوید، تبعه سیاه پوست آمریکا شد، به خیابان‌ها آمدند.

نیویورک تایمز گزارش داد صد‌ها نفر در پی برگزاری تظاهرات در منطقه دستگیر شده اند که برخی از آن‌ها به غارت و آتش سوزی متهم بودند.

شهر‌های مختلف آمریکا طی روز‌های گذشته صحنه اعتراض گسترده مردمی نسبت به رفتار‌های نژادپرستانه و خشونت پلیس این کشور بود. معترضان در شهر‌های مختلف آمریکا خواهان اجرای عدالت در خصوص قتل جورج فلوید، مرد سیاه‌پوستی که بی‌رحمانه به دست پلیس شهر مینیاپولیس به قتل رسید، هستند.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی دفاع می‌شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۴:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
این یعنی: سیاهپوست خوب که تابع و مطیع محض نظام سرمایه داری و امپریالیستی است و هیچ مزاحمتی ندارد مانند اوباما که فقط مجری و مطیع اوامر نظام سرمایه داری و ثروتمندان بود..............
وسیاهپوستان معترض سیاهپوستان بد و ضد نژادپرستی و علیه خودبرتربینی سفید پوستان دست به آشوب و تظاهرات زده اند بنابراین بدند وهمین دوگانگی رفتاری باعث شده در طول تاریخ 200ساله آمریکا همیشه سیاهپوستان مطرود و محکوم و محتوم به مرگ باشند و هیچ وقت صدایشان و قیامشان به نتیجه نرسیده در حالیکه این رنگین پوستان باقیمانده اجدادشان هستند که سفید پوستان مهاجر پس از کشف قاره آمریکا نسلشان را منقطع کردند و یا آنان را به سمت قطب شمال راندند تا از شدت سرما بمیرند و یا با شرایط محیطی سازگار شوند و بنام اسکیمو ادامه زندگی میدهند با شرایط کاملاً نابرابر و صد درصدی شهروندی......این تعریف آزادی و عمل به حقوق بشر آمریکائی است که فقط مجسمه اش قابل دیدن است...........و همه چیز با معیار دلار سنجیده میشود و هر چه ثروتمند تر بهتر مخصوصاً اگر سفید پوست باشی..............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
آقازاده به این میگنا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
دستگیر میشن ولی بعد از چند ساعت آزاد میشن . به نابودی نمیرن
آخرین اخبار