کشت پسته در ۱۰ هزار متر از اراضی منطقه زیلایی

کارشناس تحقیقات جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح پسته کاری در ۱۰ هزار متر مربع از مراتع روستای اسلام آباد سفلی زیلایی کهگیلویه وبویراحمد برای نخستین بار اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، شریفی کارشناس تحقیقات جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی و ضرورت تنوع بخشی به تولید محصولاتی با نیاز آبی کمتر، کشت پسته در استان‌های خوش آب و هوای ایران نیز توصیه می‌شود.

او با بیان اینکه محصول پسته کمتر از ۱.۵ درصد مصرفِ آب دارد افزود: در صورت توسعه باغ پسته در استان این محصول بیش از ۴۰ درصد صادرات محصولات کشاورزی را به خود اختصاص می‌دهد.

او بیان کرد: کاشت، داشت و برداشت این محصول به شکل علمی و با استفاده از تجربیات مهم باید مدیریت شود.

مجتبی والا منفرد فرهنگی و مجری این طرح هم گفت: در یک هکتار از زمین‌ها و مراتع روستای اسلام آباد سفلی زیلایی بیش ۴۰۰ اصله درخت پسته کشت شد.

او با بیان اینکه این محصول با نظارت مستقیم کارشناسان جهاد کشاورزی کشت شده است افزود: بین هر درخت بیش از ۴ متر فاصله است و قرار است بین درختان پسته زعفران نیز کشت شود.

او گفت: محصول پسته پس از ۳ سال برداشت می‌شود و امید است در سال‌های آینده با همکاری مسئولان و ارائه تسهیلات کم بهره، کشت این محصول توسعه یابد.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.