افزایش ۶۶ درصدی بارگیری محموله‌های صادراتی در بندر امام (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از افزایش ۶۶ درصدی بارگیری محموله‌های صادراتی کانتینری در اردیبهشت انسال، در مجتمع بندری امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: روند بارگیری محموله های کانتینری صادراتی در اردیبهشت امسال به میزان ۲۴ هزار و ۳۳۴ تن انجام شد که ۶۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

او افزود: با تمهیدات اتخاذه شده برای بهره گیری حداکثری از ظرفیت پایانه کانتینری در بندر امام خمینی (ره) به منظور تحقق شعار جهش تولید، علیرغم شیوع بیماری ویروس کرونا در استان خوزستان همه امکانات و تجهیزات لازم برای تسهیل و روان‌سازی بارگیری محمولات کانتینری به کار گرفته شد.

دریس اظهار داشت: با انجام بارگیری ۱۴ هزار و ۶۳۶ TEU که عمده آن را محصولات صنایع پتروشیمی تشکیل می‌دهد، برای دومین ماه متوالی رکورد تازه‌ای در این زمینه به ثبت رسید. همچنین با بهره گیری از ظرفیت ناوگان ریلی به منظور تسهیل در فرآیند تحویل‌گیری و پشتیبانی از مجتمع صنایع همجوار به علاوه افزایش سرعت در انجام عملیات تخلیه و بارگیری، تلاش بی وقفه نیرو‌های عملیاتی شرکت بهره بردار پایانه کانتینری و نیز نظارت مستمر کارشناسان امور بندری را از مهم‌ترین علل در کسب این موفقیت محسوب می‌شود.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با برخورداری از تجهیزات استراتژیک و پیشرفته تخلیه و بارگیری کانینتری به عنوان بندری کانونی کالای کانتینری در شمال غربی خلیج فارس به شمار می‌رود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار