تولید روزانه ۱۵۰۰ تن زباله در مرکز دفع حلقه دره

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج  گفت: روزانه ۸۰۰ تن زباله در کرج و ۷۰۰ تن زباله در سایر شهرهای استان البرز تولید می شود.

تولید روزانه ۱۵۰۰ تن زباله در مرکز دفع حلقه درهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، احمد خیری، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج  با اشاره به این که سرانه تولید روزانه پسماند هر نفر در کلانشهر کرج ۶۵۰ گرم است، گفت: روزانه ۸۰۰ تن زباله در کرج و ۷۰۰ تن زباله در سایر شهرهای استان البرز تولید می شود.

خیری افزود: این میزان پسماند (۱۵۰۰ تن) برای پردازش و تفکیک پسماندهای تَر و خشک و تولید کمپوست در ۲ ایستگاه خلج آباد و حصارک پذیرش می شود ودر نهایت باقی مانده پسماندها برای دفن علمی و تخصصی، به مرکز دفع حلقه دره انتقال می یابد.

 او با تاکید بر نقش آموزش شهروندی در کاهش تولید زباله، گفت: آموزش تفکیک از مبدا در مناطق دهگانه شهرداری کرج در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: کاهش آگاهانه میزان پسماند تولیدی، رطوبت گیری و تفکیک از مبدا کمک زیادی به کاهش تولید شیرابه و انتشار بوی نامطبوع حاصل از پسماندها و معضلات محیط زیستی می کند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.