باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد؛

آه مستاجران از گرانی اجاره درآمد/ بازگشت نرخ‌ها با شگرد جدید به سایت‌ها!

گرانی اجاره‌ها از ماه گذشته باعث نگرانی بسیار شدید مستاجران شده که این خود در آینده تهدیدی برای افزایش حاشیه نشینی خواهد شد.

آه مستاجران از گرانی‌های اجاره درآمده است/ دولت برای رفع مشکل مستاجران هرچه سریعتر چاره اندیشی کردبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها به فصل جابه‌جایی‌ها نزدیک می‌شویم و این در حالی است که بسیاری از مستاجران و خریداران مسکن نگران از رشد جهشی قیمت‌ها به ویژه در بخش اجاره هستند. اما از طرف دیگر بسیاری از مالکان و دلالان دندان طمع برای بالابردن قیمت‌های اجاره تیز کرده اند تا شاید بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی خود را برطرف کنند.

از طرف دیگر دلالان باز هم برای بالابردن قیمت‌های اجاره خود به سایت‌های اینترنتی از جمله دیوار و شیپور رفته و با درج قیمت‌های نجومی سعی می‌کردند حباب کاذبی را در این بازار ایجاد کنند، اما با اعتراض مستاجران و متقاضیان خرید مسکن و همچنین رشد جهشی قیمت خودرو دادستانی ورود و دستور برداشتن قیمت‌ها را از سایت داد. اما چندی نگذشت که دوباره دلالان از ترفند‌های جدید برای درج قیمت‌ها استفاده کرده و با دادن کد‌های مختلف سعی کرده اند که مشتری را با هرقیمتی جذب کنند.

از طرف دیگر ورود دلالان به بازارمسکن باعث شده که بسیاری از خریداران مسکن دست از خرید بکشند و این خود باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای متقاضیان شده به طوری که هم اکنون قیمت خرید اوراق تسهیلات مسکن ۲۴۰ میلیون تومانی به بالاترین نرخ خود یعنی ۴۰ میلیون تومان رسیده و این خود باعث شد که متقاضیان و خریداران واقعی مسکن دست از خرید کشیده و دوباره به همان اجاره نشینی پناه ببرند.

رشد ۱۸۲ درصدی قیمت هر متر مربع مسکن

براساس این گزارش، «گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹»، برگرفته از آمار‌های خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شد.

متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۶ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳.۹ درصد افزایش و نسبت به ماه قبل ۱۰.۹ درصد افزایش داشت.

همچنین متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران در دو ماهه نخست سال ۹۹، ۱۶ میلیون و ۱۳۴ هزار تومان بود که نسبت به دوره زمانی مشابه سال ۹۷، ۱۸۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران در دو ماهه نخست سال ۹۹، ۲.۸۲ برابر دوره زمانی مشابه سال ۹۷ بوده است.

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی بالغ شد که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ حاکی از آن است که از مجموع ۱۱ هزار و ۳۱۰ واحد مسکونی معامله شده، واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۸.۸ درصدی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با اردیبهشت ماه سال قبل حدود ۲.۲ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحد‌های با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و ۱۶ سال و بیشتر افزوده شده است.

بررسی شاخص اجاره مسکن در شهر تهران و در کل مناطق شهری در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در مقایسه با اردیبهشت ماه پارسال نشا‌ن می‌دهد رشد اجاره‌بها در شهر تهران ۲۸.۵ درصد و در کل مناطق شهری ۳۱.۳ درصد بوده است.


مردم نگران خرید مسکن نباشند

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی چندی پیش درباره افزایش قیمت مسکن به ۱۷ میلیون تومان میانگین قیمت هر متر مسکن در تهران، گفت: هموطنانی که نیازمند خانه هستند و استطاعت خرید این خانه‌ها را ندارند، به هیچ عنوان نگران نباشند. در سامانه طرح مسکن ملی دست همه را باز گذاشته ایم تا هرکسی خواست ثبت‌نام کند و هیچکس جا نماند.

همچنین گزارشات میدانی هم نشان دهنده رشد جهشی قیمت‌ها در بازار اجاره است به طوری بسیاری از آن‌ها از رشد ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت‌ها گله‌مند بودند و همچنان از مالکانی که هیچ انصافی نداشتنند و هرساله قیمت‌ها را به صورت نامتعارف افزایش می‌دهند.

درد و دل مستاجران از بی انصافی مالکان

در همین زمینه نوروزی یکی از مستاجران که در محدوده بلوار فردوس ساکن است در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان از بی انصافی مالکان گله‌مند بود و گفت: برای یک واحد ۶۰ متری ۱۲ سال ساخت ۸۰ میلیون تومان بیعانه و ماهانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان کرایه پرداخت شده است.

او با بیان اینکه متاسفانه هر ساله قیمت‌های اجاره در محدوده غرب بسیار افزایش می‌یابد افزود: هر سال با رشد جهشی قیمت‌ها بسیاری از مستاجرانی که در شمال تهران ساکن هستند به سمت محدوده‌های غرب و یا شرق می‌روند که این خود زمینه ساز رشد قیمت‌ها شده است.

او ادامه داد: به عقیده بنده باید هرچه سریعتر دولت ویا دستگاه‌های مختلف قیمت گذاری در محلات را انجام دهند تا شاید بخشی از مشکلات در این حوزه‌ها برطرف شود.

همچنین حسینی یکی از مستاجران در محدوده پیروزی بلوار ابوذر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه یک واحد ۱۲۰ متری در سال گذشته ۸۰ میلیون تومان بیعانه و ماهانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کرایه پرداخت می‌کنیم اظهار کرد: متاسفانه قیمت‌ها روز به روز در حال افزایش است و این خود باعث شده که ما هرسال به محلات پایین‌تر برویم.

بختیاری یکی دیگر از مستاجران که در محله پاتریس لومومبا ساکن بود، افزود: از بالا رفتن هرماه اجاره و قیمت‌ها خانه خسته شدیم هیچ مسئولی به فکر ما مستاجران نیست و هیچ تدبیری برای کاهش دادن و یا حداقل ثابت نگه داشتن قیمت‌ها دستگاه‌های مختلف در دستور کار خود قرار نداده اند.

او ادامه داد: سال گذشته قصد داشتیم با ۵۰۰ میلیون تومان یک واحد ۴۰ متری در مرکز شهر بخریم، اما متاسفانه نتوانستیم واحد مورد نظر خود را به دلیل بد نقشه بودن بخریم، اما متاسفانه امسال با همین مبلغ می‌توانیم تنها یک واحد ۷۰ متری در مرکز شهر رهن کامل کنیم.

رشد ۵ میلیون تومانی قیمت هر متر مسکن در مرکز تهران

مظفری یکی دیگر از مستاجران که در محدوده منیریه ساکن است بیان کرد: یک واحد ۱۱۰ متری ۱۵ سال ساخت ۱۵۰ میلیون تومان بیعانه و حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اجاره داده شده که در مقایسه با سال گذشته رشد بسیار چشم گیری داشته است.

همچنین اسدی یکی از خریداران مسکن که به تازگی یک واحد ۱۰۰ متری خریده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران سال گذشته هر متر واحد مسکونی در محدوده خیابان خارک ۱۲ میلیون تومان بود، اما امسال قیمت همین واحد متری ۱۸ میلیون تومان شده است.

دولت باید برنامه ریزی بلند مدت برای کنترل قیمت‌ها در بازار اجاره داشته باشد

در همین رابطه ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران درگفت وگو با خبرنگار مسکن اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه اصولا قیمت مسکن به وضعیت عرضه و تقاضا باز می‌گردد، افزود: هرچه تقاضا بیشتر باشد ما شاهد ثبات و یا کاهش قیمت مسکن خواهیم بود.

اوبا بیان اینکه افزایش قیمت مسکن باعث رشد چشم گیر قیمت اجاره‌ها می‌شود، افزود: کار‌ها و اقدامات دستوری نمی‌تواند باعث کاهش قیمت‌های اجاره ویا خرید مسکن شود البته ممکن است برای یکی و یا دو ماه تاثیر داشته باشد، اما به صورت مسکنی عمل می‌کند.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن توضیح داد: دولت باید برنامه‌های بلند مدت و یا میان مدت برای خرید و فروش و یا اجاره در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد بهبود وضعیت بازار شویم در صورتی که برنامه‌ای برای این بازار ارائه نشود به زودی شاهد رشد جهشی قیمت‌ها خواهیم بود.

رهبر بیان کرد: ارائه برنامه‌های بلند مدت و میان مدت و تولید مستمر مسکن خود می‌تواند در آینده این بازار را به سمت رونق و همراه با ثبات ایجاد می‌شود.

بر اساس این گزارش بازار مسکن این روز‌ها در شرایط بسیار نابه سامان همراه با نگرانی مستاجران به سر می‌برد این در حالی است که حوزه مسکن به عنوان مهم‌ترین بخش اقتصاد هر کشور هر سال با چالش‌های بسیار زیاد رو به رو می‌شود که این خود باعث ناراحتی قشر بسیار گسترده جامعه از جمله مستاجران می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
بعد میگن بچه بیارین با کدام پول با کدام خانه کارگر که پول نداره چی کنه خدا خدا خدا دیگه هچی نمیگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
نه پول دارم بگیرم نه پول دارم خانه خوب اجاره کنم به داد مسجران باشین چی کنیم در پایین شهر زندگی می‌کنیم دوتا بچه دارم نمیرسم برای شام شب ماندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
دولت هرسال تو اوج تابستون سر مردم رو با مصوبه هایی که خودشون میدونن ضمانت اجرایی ندارن گرم میکنن تا فصل جابجایی با هر بدبختی برا مستاجر تموم بشه دوباره تب مردم میخوابه تا سال بعد.و این داستان ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
خدا وکیلی ماآدم نیستیم حقوق ما به 2میلیون نمیرسه بعد هن واجاره واویلا خدایی کجا بریم بشینیم با بچه مدرسه ای خداوکیلی کسی نیست جلو این همه گرونی بگیره از کجا پول رهن واجاره بیاریم میخواید تا از کشور خودمون بیرونمون کنید
Iran (Islamic Republic of)
نادرزایدی
۰۳:۰۴ ۱۳ دی ۱۴۰۰
17ساله که اجاره نشین هستم خداوند متعال دوتا بچه خوشگل وناز دوقلو داد بهم ازاول زندگیم کل کارکرم به اونا رسیدم وهم خرج زندگیم واجاره نشین
شغلم کارگریه ماهی 750اجاره میدم تو این وضیعت بحران به نظرتون میتونم خونه بخرم
نه هیچ زمان چون الان دوماهه بیکارم به زور اجاره خونم میدم
Iran (Islamic Republic of)
یک انسان
۱۵:۴۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید . خودتون این معادله رو برای ما حل کنید . حقوق دریافتی سه میلیون . کرایه خانه ها رهن بالای ۱۰۰ و اجاره ماهانه بالای ۲ میلیون . بقیه هزینه ها بماند . فرض کنید طرف چربی ذخیره کرده غذا نمیخوره بچه هاش لباس نمیپوشن هیچ وقتم مریض نمیشن دکتر برن و تفریح مطلقا ممنوعه براشون و پول آب و برق و گاز و نفس کشیدنم از وحی میرسه طرف چطور باید زندگی کنه ؟؟؟؟چرا شرایط جامعه رو طوری برنامه ریختین ک فقط طبقه بالای جامعه بتونه زندگی کنن و بقیه هر روز مریض تر طلاق بیشتر و هزار مشکلات دگه داشته باشن .
Iran (Islamic Republic of)
asad
۱۱:۰۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
نزدیک 7 ماه از سال 99 گذشت دولت واقعا نمیخواد کاری انجام بده چون خودش علت گرانی و تورم هست و سوء مدیریت مدیران و وزرای دولتی رو مردم باید تاوانش رو بدن ،کی دیگه ؟ کوو ؟ ما که مستاجریم خیری از این دولت ندیدیم ، داریم با ابن تورم له میشیم انگار نه انگار که مردم مشکل مسکن دارند و اجاره بهای خانه نسبت به پارسال 4 برابر شده قولنامه ها که ثبت شده فقط کافیه قولنامه های پارسال رو با امسال مقایسه کنید حقوق کارگر 15 درصد اضافه شده کرایه و اجاره مسکن نزدیک 4 برابر شده چطور ممکنه با نان حلال زندگی کرد تو این شرایط تو چند سال گذشته دولت یه خانه درست نکرده برای مردم همش ادعای الکی و وعده های بیخود کسی نیست وزیر رو استیضاح کنه و از وزیر توضیح بخواد بگه چرا مردم به این روز افتادن چرا اینقدر بد مدیریت کردند چرا خانه نساختن ؟ چرا گذاشتن دلال های مسکن وارد ساخت مسکن بشن ؟ چرا خانه ها خالیه چرا اجاره ها 4 برابر شده ؟ چرا کسی تو ایران الان نمیتونه حتی یه قبر بخره و .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
مسولین مثل ما مستاجر نیستند که در مامستاجران بفهمندصاحب خانه من روزی چند نفر میاره، میگه گذاشتم برای فروش اعتراض کردم میگه بلند شو دوماه دیگه قرداد تمام میشه از الان خواب از چشمم گرفته شده که چه جوری تو ای اوضاع گرانی خونه پیدا کنم
United States of America
حسین نیک اختر
۱۳:۳۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
وزیر راه با شهر سازی چرا الکی وعده میدی .تا مصالح قیمتش ارزان نشه محاله خونه قیماش پایین بیاد چرا ما را سرکار میزارید
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۹:۴۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
با سلام
به نظر بنده 50درصد گراني ها مسكن مربوط به خود بنگاه دارهاي محترم است هم اجاره بها رو افزايش مي دهند هم قيمت مسكن رو....طرف اومده ميگه من خونم در فلان جا 500هزارتومن اجارشه ولي بنگاه ميگه من اينو به 700 هزارتومن اجاره ميدم....فقط خاطر اينكه هم كميسيون زياد بگيره هم از طرف يه مبلغ ميگيره بابت زياد گرفتن اجاره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
سوء مدیریت در مسکن بیداد کرده عوضش کنید مستاجران مگر سر گنج نشسته اند که هر چه دارند اجاره بها دهند. مدیریت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
منم در بروجرد هستم چرا کسی ب فکر ما مستاجرا نیست کرایه خونه گرون شده چطور خرج خونه رو بدیم یا کرایه خونه من هنوز نتونستم خونه بگیرم توروخدا ب فکر بروجردم باشید خیلی بی انصافی میکنن مالکین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام توروخدا ب فکر اجاره نشین ها باشید کرایه خونه سه برابر شده چرا هیچ کس بفکر ما نیست مخصوصا زنان سرپرست خانوار چطور از پس کرایه سنگین خونه بر بیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
به داد شیراز برسید که واویلاست پایین شهر رهن ۱۵۰به بالا حاشیه ی شیرازتا ۷۰بالاشهرم ۴۰۰ میلیون به بالا اون وسطا ۲۵۰ تا ۴۰۰ خدا ازتون نگذرهچکار کنیم کمپینکپر نشینی راه بندازیمتا بفهمید پارسال همین وقتا هزارتا تز دادید الان چه خاکی به سر ملت ریختید با بیمار سرطانی و اجاره نشین ....اهای اقایونی که حتی نتونستید قیمت پیاز کنترل کنید من از شما توقع داشته باشم مسکن کنترل کنید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۳۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
مقصر در وهله اول دولت است که نتوانست جلوی تورم را بگیرد و نتیجه فقیرترشدن ملت شده است و یکی از شاخه ایش هم گرانی اجاره و مسکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
ما در شهرستان سلماس هستیم اینجا وضع مسکن واقعا خرابه کم کم مستاجر ها دارن بیخانمان میشن
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۷:۳۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام بنظر من مردم ایران بدترین مردم دنیا هستند چقدر این مردم ظالم هستند که قیمت هرچی را 1000برابر میکنند،دولت هم کاری به کار این هرج و مرج ندارد،در کشور های اروپایی قیمت مسکن و اجاره هرسال افت قیمت می خره چون تورم صفر هست،ولی مردم بدبخت ایران بایستی زیر این گرانی مسکن و رهن و اجاره له می شوند، دولت هم فکر دزدی خودش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
یک وزارت خانه ی مخصوص تشکیل بدید برای مسکن وخودرو و سیفی جات که فقط باقیمت کارشناسی دولتی اونم با قوانین مصوب مجلس تمام خانه های کشور خرید وفروش واجاره داده بشن

مشکل اساسی معیشت مردم الان این سه چیزه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۲۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام
قیمت خونه و مسکن رو کنترل کردید قبول انشاالله کنترل می کنید و ما هم کمتر کرایه مسکن می دیم
یه فکری برای مغازه ها بکنید من تعمیرکار لوازم خانگی سنگین هستم نمی تونم تو پاساژ مغازه بگیرم از طرفی مغازه مورد نیاز من باید حدود چهل متر باشه که بودجم نمیرسه و مغازه ۱۵ متری گرفتم
امسال صاحب مغازم کرایه رو دو برابر کرد منم مجبور شدم برای جبران بکشم روی اجرت تعمیر و سود فروش قطعات و این چرخه ادامه پیدا می کنه قبلا حق عیب یابی می بخشیدم الان مجبورم بگیرمش
لطفا فکری برای ما کاسب ها بکنید بخدا دوست نداریم گرون کار کنیم وقتی مشتری دست خالی برمی گرده ناراحت میشیم اما مجبوریم وگرنه خودمون گرسنه می مونیم
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۰:۰۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
فریبرر
۰۹:۳۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
تنها راه حل ارزان شدن مسکن گذاشتن سقف برای کمیسیون بنگاه ههاست تا زمانیکه بنگاهی ۱درصد قیمت فروش رو کمیسیون میگیره برای بالا بردن مبلغ قیمت خونه رو افزایش میده باید سقف تعیین شه ونگذارن بنگاهی که هیچ کاری نمی کنه قیمت ها رو بالا ببره راه حل : تمام قراردادهای املاک به دفاتر ثبت برده شه وطبق قانون مصوب برای هر منطقه قیمت تعیین شه وقراردادها کمتر از سه سال نباشه
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۰۹:۰۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
واقعا ماهم اعتراض داریم شهرک گلستان شیراز سر به فلک کشیده بابا خونه نداریم گناه که نکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ممحمد
۰۸:۵۲ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
بنگاها رو ساماندهی کنید وقتی هرروز به تعداد بنگاههای املاک بی هیچ نظارتی افزوده میشه واونا فقط به فکر حق کمسیون با بالا بردن قیمتها چه اجاره وچه خرید هستن وضع کشور اینه باید هرشهر یه تعداد خیلی کم بنگاه بر حسب جمعیت شهر وخانوار با نظارت دولت باشه نه اینکه هر کس از جاش بلند شد بشه بنگاه دار ودلال خونه خواهشن قوه قضاییه ب ورود کنه وهر چه سریعتر بنگاه ها رو سامان بده خیلی به قشر ضعیف جامعه ظلم میشه البته خیلی از مردم هم دیگه رحم ومروتی به هموطنانشان ندارند
Iran (Islamic Republic of)
طرح اتوخدمت سایپاتکمیل وجه ابان 98
۰۸:۴۲ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
کی میخوان ماشین ماروتحویل بدند.کسی هیت پیگیری کنه.لطفاتوگوگل سرچ کنیداطلاع تیبا1تاامثال من روببینیدچقدراونجاهستند.البته من پول نقدبه نمایندگی قزوین مهلوجی دادم که به اسم فروش فوری نهایتایک ماهه تحویل گفت میده امابه دروغ خواله پی
ش فروش داده که فکرکنم سراین حواله بیست میلیون خورده
Iran (Islamic Republic of)
سلطان
۱۵:۰۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
علی برکته الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
مجلس هم زیاد بی تفاوت نیست به فکر هست می خواستند تصویب کنند به خاطر بالا رفتن اجاره ها به هر نماینده ماهانه 11میلیون بابت اجاره خونه پرداخت کنند حالا نمی دونم با این گرونی ها حتما بیشترش می کنند ، پس ببینید نماینده ها بفکر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ل ض
۰۸:۰۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
ما از سپاه صاحب الزمان استدعا داریم که در بخش مسکن نفوذ کنند و مردم رو از این گرانی نجات بدهند
Iran (Islamic Republic of)
JALIL
۰۸:۰۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
به مردم فکر کنید که این پست مقاماتي که میگیرید همه یک امتحان است به فکر خانواده های خود باشید که با اعمالی که شما انجام میدهید گرفتار رنج و سختی و مریضی و مصیبت نشوند.
Iran (Islamic Republic of)
آه مظلوم
۰۸:۰۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
ما مستاجریم یک عروس و داماد که دو سال زندگیمون رو شروع کردیم با وام ازدواج تونستیم وسایل خونه بخریم حالا هم باید قسط هاشو بدیم شوهرم تو تورم کارش رو از دست داد حالا ما نه میتونیم رهن جور کنیم و نه اجاره و تا نفس در سینه داریم باید قسط وام ازدواج رو بدیم قرار شده من بیام خونه مادرم زندگی کنم و اون خونه مادرش به این دلیل که نمیتونه خونه تامین کنه اول ازدواج چنان زندگیمون رو بهم زدن کی پاسخ گو اون وقت میگن ازدواج کنین با کدوم پول با کدوم رهن با کدوم اجاره با کدوم شغل با کدوم غذا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
خدا لعنتشون کنه چه غم انگیز
حقیقتش من میخواستم ازدواج کنم با این وضعیت اسفناک دیگه محاله
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۰۷:۵۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام من‌ مددجوی کمیته امدادوزن سرپرست خانواده هم هستم الان ۱۵ماه است قسط مسکن‌ پرداخت میکنم وماهیانه ۳۵۰تومان هم کرایه میدهم تاآخرماه بایدخانه راتخلیه کنم باپولی که دارم بایدبروم چادربزنم فکری بحال ماهم بکنیدخواهشن
Iran (Islamic Republic of)
آ.ح
۰۷:۵۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
با سلام ما مستاجر ها خیلی بدبختیم هر سال مالکین تورم رو با ما حساب میکنن و هر روز ضعیف ترضعیف تر میشم متاسفانه صاحبخونه ها تو شهر های کوچک هم سالی ۲۰ میلیون میبرن روی رهن خونه و ما مجبور میشیم خونه کوچک تر و بی کیفیت تری اجاره کنیم به نظر شما خونه تا چه متراژی پیدا میشه سال آینده اجاره کنیم خونه ۲۰ متری ۱۰ متری ۵ متری فقط تهران نیست لطفا دولت و مجلس چاره ای بیاندیشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
دولت تدبیررررررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
مسئله را ریشه ای حل کنید چرا اینقدر گیر دادین به موجرا که خرج زنگیشون از اجاره است اونا که مثل شما نجومی بگیر و کارمند نیستند مشکل برج های خالی و هزاران هزار آپارتمان های صفر احتکار شده خالی را حل کنید همه مشکلات مسکن و حتی تورم حل میشود ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
ازدواج کم کم داره منقرض میشه تهدید نسل خیلی جدیه قبلا اگه کسی میخواست ازدواج کنه همه بش میگفتن از تو حرکت از خدا برکت
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۵:۰۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
خداوکیلی ایتطوری دولت می خواد بادلالی یا بورس بازی که الان اگه بخواهی ۲۴۰ میلیون بگیری باید ۴۰ میلیون پول بابت ۲۴۰ بدهید ای نکجای عدالت هستش شما دولتیان اومدیدبه قشر متوسط جامعه کمک کنید وام بدید دارید بورس بازی می کنید که ضرر نکتید الان فلسفه وام مسکن چه بود ؟
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۴:۲۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
خدایا تا کی بدبختی . یک ماه وقت دارم خونرو تخلیه کنم . صاحب خونه گیر داده که یالا پاشو از خونم خودم میخوام بیام بشینم . الان توی این اوضاع من چجوری پول پیش جور کنم . بخدا هرجا میرم میگن پنجا میلیون پول پیش با برجی هفتصد هشتصد . اخه مگه درامد من چیه .خدایا تا کی اشک بریزم دیگه به فکر خودکشی شدم زندگی نمیصرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
از سایت شما گله دارم
از گرانی همه چیز میزارین الا گرانی ماشین سنگین
ماشین ۶تن سال ۹۷ بوده ۱۰۰میلیون الان مدل سال۹۶ در داخل کارخانه که انبار شده بود شده ۵۳۰ میلیون اونم فقط نقد
Iran (Islamic Republic of)
عمران
۰۳:۳۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام.توروخدا اصحاب رسانه شما یه فکری به حال ما مستاجرها بکنین باتهیه گزارش از این گرونی سر سام آور اجاره ها ،مسئولین که انگار خوابن .بخدا بیکارم فقط گاهی وقت ها پروژه ای کار میکنم یک ماه کار دارم سه ماه بیکارم ،با زن ویک بچه تو یه شهر کوچیک تو هرمزگان ماهی ۵۵۰ اجاره میدادم که امسال صاحب خونه واقعا بی انصافم که به خدا واگذارش میکنم اجاره رو ۲ برابر کرده ومیگه هر کی میخواد بشینه هرکی هم نمیخواد بره .نگین حق داره بخدا حتی نیاز هم نداره تو همین ساختمون ما ۲۰ تا واحد داره باز دوتا سه تا ساختمون دیگه هم که هرکدوم ۲۰ واحدن رو هم داره خلاصه وضع مالیش خیلی خوبه ،ولی خیلی بی انصافه تورو خدا خدای مهربون خودت به دادم برس بخدا شرمنده زن و بچم هستم هرجا هم میرم دنبال خونه گیرم نمییاد .کاش یکی به فکر ما مستاجرها هم باشه که همچین صاحبخونه های بی انصافی که از خدا میخوام جزاشون روبده .جلو بی انصافیشون رو بگیره.مسئولین جون بچه هاتون یه فکری برای امثال من بکنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۳۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
اجاره ها خیلی رفته بالا، ای دآااااااااد از این صاحبخانه های بی انصاف و بی رحم، ای دآااااااااااااااااد از این بی تدبیری های این کشور، ای داد از بی قانونی در حوزه مسکن و همه ی حوزه ها. من که دیگه خسته شدم از این اوضاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
من مستجرم ماتم گرفتم به قران،جواب خودم ودیگرعزیزان مستجروغیرمستجراینه بکشیم این حق ماست چون همه وقت انتخابات وغیره صف اولیم حالا جواب ما صف اولیهاروکیه میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
این جوری می خواهید مردم به شما رای هم بدند؟ هیچ کسی راضی نیست بجز یه قشر خاص که اونم دولت هستند با یه حقوقی که هر سال از سر و دم اون میزند کسی به هیچ جا نخواهد رسید
Iran (Islamic Republic of)
خسته شدم
۰۱:۴۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
تو رو بخدا اگه اینا رو میخونید یه فکری به حال ما بدبخت بیچاره ها بکنید ملک ها افتاده دست دلال ها هر کی خودش قیمت میزاره رو ملکش انگار اصلا این مملکت صاحب نداره به فاطمه زهرا من دیگه کم آوردم آرزو خونه دار شدن به دلم مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
نگران نباشید دولت یه فکری میکنه بهم چادر میده تو چادر زندگی میکنیم حالا.اول بدبختی ماست
Iran (Islamic Republic of)
مصی
۰۱:۲۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
آخه میفرمایین تسهیلات اوراق ۲۴۰میلیون میدیم...میدونید باید ۲۰میلیون فقط برا خرید اوراق بدیم واین در و اون در بزنیم ضامن هم پیدا کنیم حالااینا یه طرف باید برا ۲۴۰میلیون باید ۴۸۰میلیون به بانک بازپرداخت کنیم،!!!!!خدارو خوش میاد اصلا می صرفه طرف بره سمت تسهیلات و خرید خونه؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
مسکن و مسکن دچار بحران شده بطوریکه در همدان بارشد ۴۰۰درصدی مسکن بسیاری از بی خانمانها و مستجران به چادر نشینی رو آورده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
من دوسال است که ازدواج کردم،ولی ازترس خرج
و مخارج واجاره اصلابه فکربچه دارشدن نیستم.چون بعضی وقتهاتوخرج دونفرم کم میارم.باآمدن کروناکه دیگه خیلی بدترشده.مسئولین همین یه اجاره ووضع مسکنوبتونن کنترل کنن شاهکارکردن بقیه چیزاپیشکش
Iran (Islamic Republic of)
m r
۰۱:۰۳ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
با سلام
حقوق یکسال بنده در یکسال گذشته شده 276 میلیون ریال-حالا صاحب خونه میگه 200 میلیون ریال بزار روی پول پیش.
آیا این منصفه؟؟؟
خب از کجا بیارم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
خدابفریادبرسدفقطخون مردم بیپناه رادرشیشه کرده اند یامددی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام
چرا خودروها از قیمت شورای رقابت گرون تر به مردم فروخته می شود. آخه چه کشوری هست یه روز به تفاهم می رسند و فرداش گرون تر می دهند. مثلا 206 رو شورای رقابت زده 61 میلیون ولی داره پیش فروش می شود 71 م
خواهشا پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام
چرا خودروها از قیمت شورای رقابت گرون تر به مردم فروخته می شود. آخه چه کشوری هست یه روز به تفاهم می رسند و فرداش گرون تر می دهند. مثلا 206 رو شورای رقابت زده 61 میلیون ولی داره پیش فروش می شود 71 م
خواهشا پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
توروقران یه فکری به حال ما مستاجرا بکنید خداروخوش نمیاد خسته شدیم از این همه گرونی واجاره
Iran (Islamic Republic of)
حسن نیریان
۰۰:۳۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
من یک مستاجر هستم ..خدا به دادمان برسد از دست این مالکان بی انصاف ..من پارسال سی میلیون داده بودم .امسال همون خونه را میگه نود میلیون بده بشین ..من کارگر مگه چقدر حقوقمه ..خدا خودش رحم کنه
Netherlands
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
دولت روحانی فقط و فقط به پولدارا و سرمایه دارا خدمت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
دنیا ارزش نداره با اجاره نشینها کنار بیاین .. تویی ک خونه دادی اجاره لابد وضعت خوبه ی خرده رحم داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
تنها راه برای ارزانی مسکن تعیین قیمت توسط کارشناس است واگر بخوان میتونن ظرف یک هفته درستش کنن
اگر این کار رو انجام بدن قیمت مسکن ۵۰ درصد کاهش پیدا میکنه البته اگه بخوان که کاهشی پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
به خدابه آخرخط رسیدم مادرفلج کامل مستاجرحتی ازعده ی مخارج مادرم به زوربرمی آمدم حالا صاحب خانه هم جوابمان کرده دریک شهرستان کوچک کمتراز۵۰ میلیون ماهی ۷۰۰ هزارکرایه خانه ای پیدانمی شودتنهاراه باقی مانده برایم زدن چادروآوارگی است پس کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
خدایا به کی پناه ببریم با دو تا بچه قیمت رهن و اجاره سر به فلک کشیده دیگه بُریدیم شما رو بخدا ماشین رو بیخیال به فکر مستاجرین باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
خدایا به فکر مساجر باش
Iran (Islamic Republic of)
علی خان
۲۳:۴۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
این چه وضعی است یارو امروز میخره ده تومن فردا میگه صد تومن مگه در ی روز چی شده ،آقای مسئول بجای فیلم بازی کردن بهتر نیست قیمت هر منطقه را دولت تعیین قطعی کنه بگه تا ده سال قیمت این منطقه فقط این است تا کسی جرات دلال بازی نکنه،، کنترل قیمت کار بسیار ساده است آنهم در مورد مسکن .
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۳:۴۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
امید ما به محمد باقر قالیباف واقای رییسی هست به دادمان برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
چه دلتو خوش کردی ، هیچکدومشون درد ادم بدبختو نمیفهمن چون نکشیدن که درک کنن بی پولی و بدبختی یعنی چی
Germany
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام ماجرای اخراج از کشور هتم کرایه ارزان میشه..
خانها خالی میمانه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
واقعا ماقشرضعیف داریم هرروزبدبخترمیشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
چرا اجازه نمی دهید عرضه و تقاصا با هم بالانس شود
وظیفه دولت شه کنترل قیمت همه چیز
دولت وظیفه و مسئولیت های خیلی مهمتری دارد
Iran (Islamic Republic of)
ادم
۲۳:۱۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
کاش یه قانونی مجلس تصویب کنه برای نرخ اجاره و رهن الان داره نجومی بالا میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
صد در صد این وظیفه ریاست جمهوریه ولی الان که قالیباف شد رئیس مجلس رئیسی هم رئیس قوه قضاییه اگه واقعا به فکر مردم هستن پس چرا ورود نمیکنن برای درست کردن اوضاع؟!
چگونه مجلس و... میتواند جلوی fatf را بگیرد ولی اینجور جاها نمیتونن کاری کنند؟!!
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۲:۵۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
من از دولت تقاضای رسیدگی دارم
حداقل یه جاهایی در نظر بگیرین مثل اردوگاه
تو این مکانها کانیکس یا حداقل چادر بزنن و آب و برق خیابان کشی
همچی ردیف قرار بدهند

شاید خنده آور باشه ولی با این وضعیت که داریم حرکت می‌کنیم راهی جز این کار نمی‌ماند
اگه این کار هرچه دیرتر انجام بشه حلبی آباد های بیشتری ساخته خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
خدا لعنتت کنه انگلیس چه بلایی سر این مملکت اوردی
Iran (Islamic Republic of)
عزیزی
۲۲:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشیدخواهشایه گزارش ازاجاره خانه های سرسام اورشیرازهم تهیه کنیدممنونم
Singapore
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
امریکا از اینم بدتره !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۲۲:۲۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
سايت هاي ديوار و شيژور را ببنديد همه چي درست ميشه.دلال ها قيمت ها را كذايي ميدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
با این قیمت ها فکر کنم هیچ وقت نتونم صاحب خونه بشم
Iran (Islamic Republic of)
ممتاز
۲۲:۰۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
دولت سال قبل برنامه ای برای خانه های اجاره ای داشت که توی تلوزیون هم پخشش کردن ولی همش الکی بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
شهرستانهاهم‌ بیداد میکنن کرایه خونها لطفا یه فکری بکنید مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
آیا اجارنشین ها حق ندارند تا کی ظلم چرا کسی به فکر اجار نشینها نیست تا کی تاکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
آیا اجارنشین ها حق ندارند تا کی ظلم چرا کسی به فکر اجار نشینها نیست تا کی تاکی
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۴۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
درشهرستان دورودلرستان سال قبل یکواحد 70 مترییرهن کردم 15میلیون با 280 کرایه امسال صاحب خانه میگوید 40 میلیون با 300 کرایه چرا دولت ورود نمیکند در کرایه خانه مادیگر باید چادر بزنیم شما بگویید چند درصد کرایها بالا کشیده آدم برای همین یک قلم بعد از57 سال باید سکته بزنم خدا میداند ندارم بعد از 57 نمی توانم برای خانوادهام یه خونه کرایه کنم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
من کارگرم.قراردار کارگری وزارت جهاد کشاورزی.به خدا بریدم. سه میلیون و نیم حقوقمه.دریافتیم هشتصد هزار تومن. همه وامم پول پیش خونه شده. سی و پنج میلیون از بانک کشاورزی وام گرفتم به پیش اضافه کردم. هیجده ماهه دارم برجی نهصد قسط میدم هنوز به سی و پنج میلیون نرسیده وامم.خدایا امسال چیکار کنم.بچه مریض دارم.بیمار پروانه ای. ته جنوب شهر میشینم.غلط کردم رای دادم.غلط کردم تو این مملکتم.خدایا تو بگو چیکار کنم. ارزوم فقط شده یه سقف بالای سر.خداااااااااا. کجایی پس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
شما بقیه چیزا رو ارزون کنین تا صاب خونام کوتاه بیاننن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
شرم آور است. باید سایت‌هایی مثل دیوار و شیپور را تخته کنند چون عاملی اصلی در به هم ریختن وضعیت مسکن شدند. دوم مشاورین املاک هستند که مشارکت در ساخت کار اصلی آنهاست و هيچ خدمتی به مردم نمی‌کنند و فقط فکر فروش املاک ساخته شده خود به بالاتری قیمت هستند. اینکه مشکلات اصلی را می‌دانیم و کاری نمی‌کنیم شرم آور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
شهریزد شهری ست که دارای آب وهوای بیابانی بوده وهرسال درفصل گرما علاوه برگرمای طاقت فرسا، باطوفان های گردوغبار روبروست ودربعضی ازمحله های آن مردم باکمبود آب وبیکیفیتی آب روبروهستند!؟!؟ دوسالی است که این شهربه عنوان شهر خشتی جهان ثبت شده!!! واین باعث، افزایش چندبرابری قیمت زمین ومسکن واجاره هاشده!؟! علاوه برآن قیمت تمام نیازمندیهای مردم دراین شهر گرانترازشهرهای دیگر است!؟!؟
ازطرف دیگه این شهر به علت تمرکز مراکزدرمانی وپزشکان، ازهمه جای ایران به خصوص شهرهای جنوبی ایران، پذیرای مهاجرین بیماراست، که بیماران اغلب به علت فقر وگران شدن تسهیلات زندگی دراین شهر، وبالا رفتن اجاره خانه ها، درخیابانهای شهر سرگردان هستند، البته بعداز شیوع کرونا تعدادمراجعین کاهش یافته!!؟؟ این شهر که زمانی مردم آن به قنوت، قناعت معروف بودند، اکنون، به یکی از گرانترین شهرهای ایران، بافروشندگان بی انصاف وووو تبدیل شده!!؟ وزندگی مردم به سختی می گذره!؟!؟
آیا این درسته که باعنوان گرفتن شهری، زندگی برمردم تیره وتار بشه!؟!؟ چراخشتهای این شهر باید گلوی انسانها رافشاربده!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد کرمی
۲۱:۰۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
کاش کرونا یک هفته ای نسل بشر رو منقرض میکرد از شر اینهمه استرس و بدبختی خلاص میشدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
خواهش میکنم تمنا میکنم یکم به فکر مردم باشید خیلی رهن و اجاره رفته بالا ترو خدا یه فکری بکنید من خودم دیگه خسته شدم یه بچه دارم واقعا خیلی سخت شده اجارها خیلی بالا رفته فکر کنید خودتون مستاجر هستید یه فکری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
بابا کی بخونه کی پیگیر شه دولت هرکاری میخاد بکنه ..یسال طول میکشه ...مث بیمه بیکاری کارگران ...اسفند ۹۸ تا الان س ماهه نیگن ایهفته ..آخر هفتع میگن هفته آینده و‌...‌‌ بابا دولت فقط بلده گرون کنه تموم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
ای کاش این سایت دوار و غیره رو جمع میکردن همه چیز مون با دنیا فرق میکنه نظارت نیست کم کم باید فکر یک چادر باشم زندگی کنم اونم شهرداری جمع میکنه. به خدا پول نیست تا رهن خونه بدم. 20 تومن بوده پول رهنم امسال میگه 50 تومن از کجا بیارم از حقوق کارگری که هر سال 30 تومن میشه پس انداز کرد!!!! یعنی حتما باید بمیریم! هیچکی هم نیست صدامون رو بشنوه خسته شدم خسته. خدا کجایی؟
Iran (Islamic Republic of)
رسا
۲۰:۴۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
کی بایدپاسخگوباشه ماتواین مملکت هیچی نداریم .یه خونه نمیتونیم بخریم ویه زندگی راحت داشته باشیم.بااین وضع مشمول یارانه معیشتی هم نشدیم وجز20میلیون قشرمرفه جامعه شدیم.واقعابایدچیکارکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
مشکل هزاران و حتی میلیون ها آپارتمان خالی است که تکلیفشون روشن نمیشه نه به بازار عرضه می شوند و هی دارند ساخته و اضافه میشوند و از همه عجیب تر بر خلاف قانون عرضه و تقاضا گران تر هم میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
بابا چرا هیچ کس کاری نمیکنه چرا انقدر ظلم میشه به این مستاجر ها چرا هیچ کس جلوی دلالها رو نمیگیره طرف خونه می‌خره یک روزه 100میلیون میکشه روش چرا دولت مجلس قوه قضائیه کار نمیکنه چرا جلوی این مافیا رو نمیگیره واقعا چرا چه دستهای پشت این غضیه ها هستش چرا کار نمیکنن ماتا کی باید عذاب بکشیم بدبختی و فلاکت تا کی ارباب و ریتی تاکی صبح تا شب بدویم آخرش سر سال نتونیم همون خونه پارسال رو کرایه کنیم تا کی حصرت غذا پوشاک مسافرت رو بخوریم واقعا چرا خدا یا خودت دیگه به آه این مظلوم ها برس خودت یه کاری بکن خودت به فکر ما باش خدایا لعنت کن هر چی دلال و واسطه رو که خون مردم و کردن تو شیشه
Sweden
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
واقاخسته کننده شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
مقصر گرانی مسکن بنگاه ها هستن...مشاورین املاک برای کمیسیون بیشتر قیمت بیشتری رو برای اجاره به صاحبخونه ها پیشنهاد میدن....
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
پس من چه بگویم با 5فرزند خودم معلول و مددجوی بهزیستی و دو تا از بچهایم که معلولیت ذهنی دارند که آنها هم مدد جوی بهزیستی هستند و اینکه صحاب خونه شکایت ما رو کرده که تخلیه کنم و اینکه حتا پول پیش خونه هم ندارم چکار کنم که حتا بهزیستی هم رفتم که فکری به حالمان کنند که هیچ کمکی نکردند باید چکار کنم شما قضاوت کنید شکایتمو به کی باید کنم شما حاضر نیستید منه معلول با این وضعی که گفتم مشکلمو حل کنید چطور میگید نگران نباشید شما آگه به فکر مردم بودید تو این 40سال که آینقدر مشکل به وجود نمی اوردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
وقتی معلولی برای چی ۵ تا بچه میاری ؟! پس اول خودت در بسیاری از مشکلاتت مقصری
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
قیمت مسکن رو کنترل کنید خواهشا سود بزارید رو ملکتون ولی نه ۴ برابر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
نباید یکطرفه قضاوت کرد و وقتی هزینه های زندگی چند برابر شده چطور توقع می ره که نرخ ملک ثابت باشه! دولت بنزین و آب و برقشو گرون می کنه ولی دیگران حق ندارند! شهرداری نرخ عوارض را چند برابر کرده!
در همه کشور های دنیا کار آفرین و سرمایه گذار تکریم می شه ولی در ایران مجرم شناخته می شه!
مقصر منِ مالک نیستم، مدیریت کشور اشکال داره. گذشته از این که حتی از نرخ پارسال هم کمتر گرفتم تا مستاجر هم ناراضی نباشه در حالی که نرخ اجاره حداقل 50 درصد بیشتره.
جای این حرف ها مدیریت کشور را درست کنید.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۴۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
وزیر راه و شهرسازی فرمودند مردم کم بضاعت نگران نباشند سایت ثبت نام طرح مسکن ملی بازه که هر کی خواست ثبت نام کنه . یه طوری گفته که انگار هر چند نفر که ثبت نام کنن اونا هم خونه آماده می کنند و ظرف چند ماه تحویل میدن ( متاسفانه هنوز کلنگ ساخت یک واحد ساختمانی هم در این دولت زده نشده ، البته منظورم طرح های دولتیه نه بساز بندازا ) ، یا اینکه مردم کم بضاعت توان پرداخت همون هزینه های مسکن ملی را هم دارند و از خوشیشون میرن زاغه نشینی . چقدر همت کردین آقای وزیر که خبر دادین خخخخخخ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
تا دیروز میگفتن این خانه ها برای ندارها نیست باید آورده داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
ببینید مردم عزیز هی زرت و زرت از دولت و مسعولین ایراد نگیریم ..قبول کنید الان تقریبا همه دلال شدند هیچ رحم و مروتی به هم نداریم مسببشم همین سایت دیوار نامحترمه که هیچ نظارتی روش نیست بخدا تمومه این گرونیای افسارگسیخته مسبب اصلیش همین دیواره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
تا میتونید گرون کنید مردم تحملشون زیاده هرچی بزنید تو سرمون خبری نیست حیا نکنید راحت باشید
Iran (Islamic Republic of)
مارتا
۱۹:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
عزیزان راهکار اراعه بدید حرف زدن شد کار همش حرف حرف خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
کبری جمشیدیان
۱۹:۲۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
خدا برای این دولت نیازهای فکری ب حال مستأجران بکنید کرایه گران بیعانه گران اینجوری بشه همه میریم کارتن خوابی
Iran (Islamic Republic of)
جوادمتولی مستجر
۱۹:۰۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام تورخداپیام روبازنشربدیدوشبکه خبروای جی سی همه تاییددرصفحه بزاریدنترسید'''لطفآ جلوی قیمت گزاری درسایتهاواپیکیش دیواروبازاروشیپورواملاک رابگیریدتورخدا...مردم کجاییددرخواست ازدولت ونظام و قوه قضاییه وبازرسی وتعضیرات حکومتی بازرگانی ووزارت مسکن وغیروه...تقاضاداریم برای همیشه قانون بشه ازطرف مجلس که قیمت گزاری سرخودجرم وپیگردقانونی داشته باشه الانم جرمه ولی محکم تربرخوردبشه وجلوگیری شود
Iran (Islamic Republic of)
؟
۱۸:۵۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
کرونا نتونست کارشو به خوبی انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
میگم براچی مسوولین رده بالا اصلا نگرفت نکنه خودشون آمپولشو دارن همش بدون ماسکن ک... یا تو خوته ها حرف میزنن الکی میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
خواهش دارم از باشگاه خبرنگاران جوان. فقط از مسعولین پیگیر خارج کردن زمین از حالت سرمایه ای باشیدوپاسخ گوشون کنید دیگه زمین هم نمیشه خرید (در حالی که تو اکثر کشورها اینجوری نیست)اگر مشکل زمین را برطرف کنید. همه جوانها به امید خدا کم کم خونه دار میشوندهمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
اگر خودرو و مسکن تبدیل به کالای مصرفی شود و از حالت سرمایه ای خارج شود همه مشکلات اقتصادی حل میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
تنها راه نجات استعفا دولت تدبیر و امید است و در حال حاضر ورود مجلس انقلابی با جناب آقای رئیسی به برخورد با دلالان و محتکران مسکن و دریافت مالیات یا حتی مصادره خانه های خالی است..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
کی به کیه هر کی برای خودش یه قیمت گذاشته
۱۲
آخرین اخبار