اشتغالزایی ۳۰ نفری با احیای سه کارگاه هنری در اراک

با همت یک بانوی هنرمند روح زندگی بر کالبد سه کارگاه هنری شهر اراک دمیده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با همت یک کارآفرین هنرمند روح زندگی در کالبد سه کارگاه هنری در شهر اراک دمیده شده و برای ۳۰ جوان و نوجوان اشتغال ایجاد شده است.

محبوبه نحوی کارآفرین هنرمندی که آموزگار رشته هنر آموزش و پرورش هم هست در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت:  ۱۰ سال پیش علاقمند به هنر سفالگری شدم و کارگاه کوچکی را با سرمایه اندک خود به راه انداختم، اما زیان ده بودن کارگاه و فروش نرفتن محصولات موجب شد که برای تعطیل نشدن کارگاه منزل و ماشین خود را بفروشم.

این بانوی کارآفرین افزود: تا اینکه با کمک سرمایه اندک حاصل از فروش دارایی خود و تسهیلات دریافتی از صندوق کارآفرینی کارگاه سفال گری دوباره احیا شد و با فروش محصولات ساخته شده و سودآن چندین جوان وارد این حرفه گشت.

او اضافه کرد: با رونق کارگاه سفال گری کارگاه تولید "ویترای" یا نقش بر روی ظروف شیشه‌ای هم راه اندازی شد و با آموزش نوجوانان علاقمند این کار هم رونق گرفت و هم اکنون به مرحله صادرات رسیده است.

کارآفرین هنرمند اراکی بیان کرد: به طور میانگین سالانه بیش از ۳ هزار انواع سفالینه‌ها و ظروف ویترای در این کارگاه تولید می‌شود.

این بانوی کارآفرین علاوه بر این دو کارگاه هنری باسود حاصل از فروش ظروف تولیدی کارگاه اول خود کارگاه کوچکی دیگر درزمینه هنر‌های خوشنویسی نقاشی و سیاه قلم راه اندازی کرده و برای اساتید به نام این رشته زمینه کار و آموزش به هنرجویان را فراهم ساخته است.

زنجیره تولید این بانوی هنرمند با احداث کافه هنر به تکامل رسید و با راه اندازی این مکان امکان عرضه مستقیم وبی واسطه محصولات هنری تولیدی کارگاه‌ها به مردم فراهم شده است.

خانم نحوی موفقیت خود را در گروی تلاش فراوان و صبر و همت در این سال‌ها می‌داند و می‌گوید: خواستن توانستن است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.