رئیس پلیس راه استان ایلام:

تابلو‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها نقش مهمی در پیشگیری از تصادفات دارند

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: تابلو‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی نصب شده در جاد‌ها نقش موثری در پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: یکی از مهمترین مباحث ترافیکی در راه‌ها استفاده از علائم، تابلو‌های افقی و عمودی و تجهیزات ایمنی نصب شده در جاده‌ها می‌باشد که به منظور هدایت بستر استفاده کنندگان از راه در جهت کاهش پیشگیری از وقوع تصادفات و کاهش صدمات ناشی از حوادث ترافیکی بکار می‌روند.

او افزود: مهمترین کاربرد تابلو‌ها راهنمای مسیر در معابر شهری و برون شهری، مسیریابی سریع رانندگان برای انتخاب کوتاه‌ترین و بهترین مسیر جهت کاهش زمان سفر و دست یابی آسان‌تر به مقصد است.

سرهنگ همتی با بیان اینکه تابلو‌های ترافیکی می‌توانند خسارت‌های جاده‌ای را به حداقل ممکن برسانند، ادامه داد: تابلو‌ها با هدف آگاهی بخشی به رانندگان ایجاد شده اند و نقش مهمی در کنترل سرعت، محافظت از عابران پیاده، موقعیت جغرافیایی و مسیر هشدار‌های ترافیکی و ... دارند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه تابلو‌ها در معرض آسیب‌های ناشی از عوامل نامساعد محیطی مانند گردوغبار، برخورد ناشی از تصادفات خودرو‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی قرار دارند و باید به بهترین شکل ممکن به رانندگان اطلاع رسانی کنند و نیاز به بهینه سازی سازی دارند لذا از مسئولان محترم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تقاضا داریم تا تابلو‌های فرسوده را برچیده و تابلو‌های نو جایگزین کنند و مکان‌هایی که نیاز به تابلو و علائم دارند نسبت به تهیه و نصب آن در محور‌های مواصلاتی اقدام کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.