در آغوش گرفتن کودکان در هنگام رانندگی ممنوع /جریمه ۵۰۱ هزار ریالی در انتظار متخلفان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: در آغوش گرفتن کودکان در هنگام رانندگی خواه نا خواه در کیفیت رانندگی تاثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: طبق قانون ، راننده مجاز به انجام دادن اعمالی که تسلط ، تمرکز و عکس العمل به موقع وی را در امر رانندگی کاهش می‌دهد، نمی‌باشد.

او با اشاره به اینکه در آغوش گرفتن کودکان در حین رانندگی موجب کاهش تسلط ، تمرکز و عکس العمل به موقع راننده می‌شود، اظهار کرد : این عمل راننده در زمان رانندگی باعث خطراتی مالی و جانی برای خود راننده ، سرنشینان خودرو و سایر کاربران ترافیک نیز می‌شود.

کهزادی بیان کرد: بر همین اساس برابر بند ۲۰۲۳ جدول جرائم قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در آغوش گرفتن کودکان حین رانندگی در شهر‌های بزرگ و مراکز استان ها ، ۵۰۱ هزار ریال و در سایر شهر‌ها ۴۰۸ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام مطرح کرد: امیدوار هستیم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان شاهد کاهش تصادفات و سوانح ترافیکی باشیم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.