قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان:

آب راه رسیدن به غیزانیه را پیدا کرد/پروژه آبرسانی درحال آزمایش است

حرباوی گفت: پروژه انتقال آب از شیبان به صفیره به طول ۲۴ کیلومتر پایان یافت و هم اکنون در مرحله آزمایش است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل حرباوی قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: پروژه خطوط انتقال آب، تابلو برق ها، الکتروپمپ‌ها و الکتروموتور‌ها در پروژه آبرسانی به روستا‌های غیزانیه به مرحله نهایی رسید.

او بیان داشت: اجرا و کارگذاری خط انتقال آب پروژه آبرسانی به روستا‌های دهستان غیزانیه اهواز از تصفیه خانه شهید الماسی شیبان تا ایستگاه تقویت فشار صفیره به اتمام رسیده و در مرحله آزمایش قرار دارد.

حرباوی با بیان اینکه خط انتقال آب شرب ۶۳۰ میلیمتر برای آبرسانی به روستا‌های دهستان غیزانیه اهواز اجرا شده و خط انتقال به طول ۲۴ کیلومتر از شیبان تا صفیره کارگذاری شده، اظهار کرد: تصفیه خانه شهید الماسی شیبان با آبگیری از رودخانه کارون شامل؛ یگان‌های ته‌نشینی اولیه، اختلاط سریع، حوضچه انعقاد، ته نشینی ثانویه، حوضچه مکش، فیلتر‌های تحت فشار، ایستگاه‌های پمپاژ آب پاک و تامین فیلترها، مخزن بتنی ۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی از اهمیت ویژه‌ای در این پروژه برخودار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخشی از خط انتقال پلی اتیلن در سال گذشته بر اثر سیلاب آسیب جدی دیده بود که در دست ترمیم است و بزودی نواقص و شکستگی‌های آن برطرف می‌شوند، ادامه داد: خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب به طول ۴۳ کیلومتر اجرا و به تصفیه خانه یادگار امام (ره) متصل شده است و پس از اتمام مراحل آزمایش، وارد مدار می‌شود.

حرباوی تصریح کرد: نصب الکتروپمپ‌های جدید و اجرای پایپینگ (لوله گذاری)، تهیه نصب و راه اندازی تابلو‌های برق، تهیه و نصب کابل و کابل‌کشی و تعویض و ارتقای الکتروپمپ‌های ایستگاه تقویت فشار صفیره از جمله اقداماتی است که در یک هفته گذشته صورت گرفته است.

او اذعان داشت: عبور از لوله‌های مدفون و روکار نفت و گاز، عبور از کانال‌های آبیاری و زهکشی و جاده‌های اصلی و فرعی، اجرای ۱۵ کیلومتر شبکه توزیع، توسعه تصفیه خانه شهید الماسی شیبان شامل اصلاح سیستم پساب، توسعه و راه اندازی پارو‌های لجن روب، اصلاح فیلتر‌های تحت فشار، توسعه ایستگاه پمپاژ آب پاک، ساخت، نصب و راه اندازی تابلو‌های برق و توسعه تقویت فشار صفیره با پیشرفت ۹۸ درصد نیز در حال تکمیل است.

بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آن‌ها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آن‌ها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است و اهالی این بخش در تاریخ ۳ خرداد جاری در اعتراض به وضعیت بد آب آشامیدنی این بخش محروم و نیز اجرا نشدن طرح آبرسانی به این منطقه پرجمعیت تجمع کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار