سرمایه گذاران و صاحبان صنایع در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی،گفت:سرمایه گذاران و صاحبان صنایع در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علی جهانگیری معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه صاحبان صنایع در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند افزود: مدیران دستگاه‌های دولتی باید در تسهیل امورات سرمایه گذاران و رفع مشکلات آن‌ها پیشقدم باشند.

 او در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان سراب افزود: تلاش برای رونق و جهش تولید با هدف افزایش اشتغالزایی و تامین کالا‌های مردم در شرایط کنونی از مهمترین اولویت‌های دولت است.

او با بیان اینکه حمایت از تولید کنندگان وتکریم آن‌ها وظیفه مسئولین است افزود:با توجه متضرر شدن برخی واحد‌ها در اثر شیوع بیماری کرونا، بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی و صنعتی باید بیش ازپیش تلاش کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه این جلسه فرماندار سراب گفت: در سال گذشته حدود ۷ هزار تن انواع لبنیات، عسل و مربا در کارخانجات این شهرستان تولید شده که از این مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ تن به کشور‌های خارجی و همسایه صادر شده است.

حسن یحیوی، با بیان اینکه شهرستان سراب، درتولید بیشتر محصولات کشاورزی و دامی رتبه نخست استانی را داراست افزود: احداث و توسعه صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته بندی در این منطقه ضروری است.

او ادامه داد: باتوجه به همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی شهرستان با متقاضیان سرمایه گذاری این نوید را می‌دهیم که هرگونه همکاری و حمایت را از آنان خواهیم داشت.


در این جلسه مشکلات ۱۱ واحد تولیدی، صنعتی و گردشگری مطرح و بررسی شد که نبود نقدینگی و سرمایه در گردش جهت تامین مواد اولیه، وجود مشکلات زیر ساختی در برخی از واحد‌ها از جمله کمبود آب و نامناسب بودن راه ارتباطی از مهمترین آن‌ها بود.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از واحد‌های تولیدی و صنعتی در حال احداث، تعطیل، نیمه تعطیل و دارای مشکل بازدید کرده و از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.