سفر مصطفی الکاظمی به کرکوک/ مرحله دوم عملیات «ابطال العراق» آغاز شد

نخست‌وزیر عراق در سفر به استان کرکوک ضمن اطلاع از اوضاع امنیتی، دستور آغاز مرحله دوم عملیات «ابطال العراق» برای پیگرد عناصر داعش را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق از آغاز مرحله دوم عملیات «ابطال العراق» در مرز استان‌های کرکوک و صلاح الدین با هدف پیگرد و دستگیری عناصر تروریستی داعش خبر داد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دستور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق و با نظارت وی و فرماندهی عملیات مشترک عراق صبح امروز (سه‌شنبه) عملیات ابطال العراق برای بازرسی و تفتیش مناطق جنوب غربی کرکوک و حد فاصل این استان با صلاح الدین آغاز شد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق افزود: در این عملیات نیرو‌های زمینی و هوایی ارتش، نیرو‌های پلیس فدرال و واکنش سریع، نیرو‌های عملیات صلاح الدین و الحشدالشعبی کرکوک حضور دارند و در پنج محور به پاکسازی مناطق می‌پردازند.

مصطفی الکاظمی با حضور در استان کرکوک و صدور دستور آغاز عملیات از اوضاع امنیتی در این استان اطلاع یافت.

این عملیات با هدف تقویت امنیت و ثبات در مناطق جنوبی کرکوک و مناطق مرزی دو استان کرکوک و صلاح الدین و پیگرد عناصر تروریستی داعش و همچنین دستگیری افراد تحت تعقیب انجام می‌شود.

به گفته کارشناسان عراقی، آمریکا پس از تصویب طرح خروج نیرو‌های بیگانه از این کشور پس از هدف قرار دادن مواضع محور مقاومت مجبور به عقب نشینی از برخی پایگاه‌های خود در این کشور شد و برای برهم زدن ثبات در مناطق مختلف و تحت فشار قراردادن دولت عراق برای ماندن، از تروریست‌های داعش حمایت می‌کند و با انتقال آنان از سوریه به عراق و آموزش و تجهیز آنان موجب شده شرایط امنیتی در این کشور دچار تنش شود.

نیرو‌های عراقی نیز در مقابل برای جلوگیری از تشدید حملات هسته‌های خاموش داعش با حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا، در یک ماه گذشته عملیات‌های متعددی در استان‌های صلاح‌الدین، کرکوک و دیاله که به مثلث امن تروریست‌ها تبدیل شده است انجام داده و شماری از سرکرده‌های این عناصر را دستگیر یا به هلاکت رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار