علیپور در صحن علنی مجلس:

به فکر تامین ارز از طریق صادرات باشیم/ ارز قابل توجهی در خانه‌های مردم وجود دارد

نماینده مردم ماکو در مجلس گفت: ارز قابل توجهی از گذشته در خانه‌های مردم وجود دارد، اکنون فرصتی است که بانک مرکزی باید برای جذب آن برنامه داشته باشد.

به فکر تامین ارز از طریق صادرات باشیم/ ارز قابل توجهی در خانه‌های مردم وجود داردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیپور نماینده ماکو  درجلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای همتی، عمده مسائلی که مطرح می کنم بخشی از آن مربوط به گذشته است که بر اثر بی تدبیری بانک مرکزی و دولت در سال‌های ۹۵ تا ۹۷، قریب به ۴۰ میلیارد دلار با نرخ ۳ هزار تومان از خزانه دولت خارج شده است و به نوعی غارت شد.

نماینده ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم نظارت بانک مرکزی به موسسات مالی و اعتباری، هزینه ای به مردم تحمیل کرد که هم موجب به وجود آمدن بحران های اجتماعی شد و هم اینکه هزینه سپرده گذاران در موسسات مالی از جیب مردم پرداخت شد.

وی افزود: آقای همتی؛ الان بهترین فرصت برای این است که ما در سال جهش تولید، حالا که درآمدهای ارزی نفتی به شدت کاهش پیدا کرده است ما باید به فکر صادرات باشیم و تامین ارز از این روش، سازوکاری برای برگشت ارزهای صادراتی باشد.

علیپور تاکید کرد: آقای همتی؛ ارز قابل توجهی از گذشته در خانه های مردم وجود دارد، الان که خیلی ها منتظر بودند که با افزایش قیمت ارز این ارزها روانه بازار شوند، الان فرصتی است که بانک مرکزی باید برای آن برنامه داشته باشد. نکته دیگر، آقای جهانگیری دستورالعمل صادر می‌کند که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالا‌های اساسی مردم اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس یازدهم تصریح کرد: همه شاهد هستند که چه ضرر و زیانی از این بابت وارد شد و هنوز هم دیوان محاسبات اعلام کرده که این ارزها به خزانه بازنگشته است. بسیاری از افراد از این رانت ها استفاده کردند، ارز گرفتند برای واردات کالاهای اساسی؛ یا این کالا را وارد نکردند یا این ارزها را در بازار آزاد فروختند. همه این موضوعات به بانک مرکزی و دولت باز می گردد.

علیپور بیان کرد: آقای جهانگیری برای اینکه تحت عنوان کنترل بازار ارز دستورالعملی را صادر کند، قانون را دور می زند. آقای جهانگیری؛ آن کسی که به خزانه و اقتصاد کشور ضرر زده و خسارت وارد کرده، سیاست های جنابعالی است. حالا که به محرومان نوبت رسید، آسمان تپید!

نماینده مردم ماکو در مجلس تاکید کرد: منطقه آزاد ماکو که بزرگترین منطقه آزاد کشور است، می گویند مناطق آزاد باعث افزایش قاچاق شده است. در سال گذشته ۱۰ میلیون دلار سهمیه برای واردات کالا به منطقه آزاد ماکو اختصاص داده شده است، آیا مشکلات کشور همین ۱۰ میلیون دلار است یا چندین میلیارد دلاری که با ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داده شد و بازنگشته و تکلیف آن مشخص نیست. من تقاضا دارم حداقل به محرومان و مناطق مرزی توجه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار