مادر جوان ۳۱ ساله فسایی زندگی بخش بیماران در انتظار پیوند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رییس بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) شهرستان فسا گفت: با فداکاری خانواده مرحومه صادقی مزیدی، اعضای زنده یاد لیلا صادقی مزیدی مادر جوان ۳۱ ساله ساکن شهر نوبندگان که با سابقه بیماری آسم دچار ایست قلبی _ تنفسی و سپس مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهداء شد.

امیر انصاری افزود: مرحومه صادقی مزیدی پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و با فداکاری و رضایت خانواده در بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) فسا با همکاری بخش پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحت عمل جراحی و جداسازی اعضاء قرار گرفت و کبد و دو کلیه وی در این بیمارستان جداسازی و برای پیوند به بیمارستان ابوعلی سینای شیراز ارسال شد.

او اضافه کرد: این ایثارگری، اولین اهدای عضو سال ۹۹ در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) شهرستان فسا است.

انصاری با بیان اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی فسا موفق به کسب رتبه اول اهداء عضو در کشور در سال ۹۸ شد گفت: این موضوع نشان از بزرگواری مردم برای نجات همنوع است.

رییس بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) فسا گفت: از سال ۹۲ با آغاز فعالیت واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در دانشگاه و با فداکاری خانواده بیماران مرگ مغزی، تاکنون ۵۳ مورد اهدای عضو بیماران در شهرستان فسا ثبت شده است که ۸۰ مورد کلیه، ۵۰ مورد کبد، ۱۰ مورد پانکراس، ۱ مورد قلب و ۴ مورد روده اهدا شده است و با این اقدام خداپسندانه به ۱۴۲ بیمار نیازمند در انتظار پیوند، زندگی دوباره بخشیده شد.

شهرستان فسا از توابع فارس و مرکز آن در ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار