نخست وزیر نیوزیلند: از مرگ جورج فلوید وحشت زده شدیم

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرد از مرگ یک شهروند سیاهپوست آمریکایی وحشت زده شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند در سخنانی اعلام کرد از مرگ یک مرد سیاهپوست غیر مسلح در آمریکا وحشت زده شده است.

وی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: من در کنار افرادی می‌ایستم که از آنچه ما نیز دیده ایم، وحشت زده شده اند. من می‌خواهم به تظاهراتی برگزار شد، بیاندیشم، جایی که ما شاهد عدم تحمل (بکدیگر) بودیم و جایی که ما نفرت را مشاهده کردیم.

نخست وزیر نیوزیلند سپس با استقبال از اعتراضات مسالمت آمیزی که در کشورش در همبستگی با معترضان امریکایی برگزار شد، اعلام کرد این اعتراضات، محدودیت‌های ناشی از فاصله گذاری اجتماعی را نادیده گرفت.

هزاران نیوزیلندی روز دوشنبه (اول ژوئن) در میان اعتراض‌ها در آمریکا و دیگر مناطق جهان، در محکومیت مرگ جورج فلوید، شهروند سیاهوپوستی که به دست پلیس آمریکا کشته شد، دست به تظاهرات زدند.

جاسیندا آردرن از سوی برخی حامیان لیبرالش به عنوان فردی «ضد ترامپ» شناخته می‌شود که به دنبال ترویج مسائلی مانند عدالت اجتماعی، برابری و ... است.

او همچنین به دلیل نوع مدیریت قوی خود در حادثه تیراندازی و کشتار جمعی که در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۱۹ به وقوع پیوست، و نیز برخورد احترام آمیز خود با جامعه مسلمانان از سوی جامعه جهانی مورد تقدیر قرار گرفت. در حادثه‌ای که در ماه مارس سال گذشته میلادی به وقوع پیوست، یک مظنون نژادپرست ۵۱ مسلمان نمازگزار را در دو مسجد در شهر «کرایست چرچ» نیوزیلند هدف حملات خود قرار داد.

ناآرامی‌های آمریکا پس از آن شروع شد که پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست، را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد. پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این حادثه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار