رئیس دانشگاه آزاد مطرح کرد؛

راه اندازی دفاتر جدید تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد

طهرانچی با اشاره به راه‌اندازی دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در واحدهای دانشگاه آزاد از توسعه این دفاتر در دانشگاه خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از دانشگاه آزاد، نخستین جلسه شورای راهبری تقریب بین‌المذاهب اسلامی دانشگاه آزاد به ریاست محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد و با حضور علی سروری مجد دبیر شورا، مولوی محمداسحاق مدنی مشاور رئیس دانشگاه در امور اهل سنت، حجت الاسلام والمسلمین سیدحامد علم الهدی معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و سایر اعضا برگزار شد.

طهرانچی در ابتدای این جلسه با تسلیت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: امام راحل در این دنیای ظلمانی پایه گذار انقلابی شدند که با گذشت ۴۱ سال قدر آن را بیشتر از گذشته می‌دانیم، چرا که اگر انقلاب اسلامی نبود، کشور ما حرکتی را ادامه می‌داد که اکنون غرب دچار آن شده و هر روز زشتی‌های خود را بیشتر نمایان می‌کند.


بیشتر بخوانید: ارزشیابی دقیق دانشجویان در کلاس‌های مجازی


رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه تقریب مذاهب یکی از موضوعات مطرح و پیگیری شده از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: امام راحل به عنوان یکی از شاگردان مرحوم آیت الله بروجردی که بنیانگذار موضوع تقریب مذاهب در عرصه دینی بودند، بحث تقریب مذاهب در عرصه سیاسی را بنا نهادند و اکنون پس از ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌بینیم که دشمن چگونه اصرار به جدایی مذاهب اسلامی دارد و از هیچ اقدامی در این راه کوتاهی نمی‌کند.

او با اشاره به تشکیل شورای راهبری تقریب بین‌المذاهب اسلامی دانشگاه آزاد، بیان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در دانشگاه آزاد انجام شد، تشکیل شورای راهبری تقریب بین‌المذاهب اسلامی بود که مولوی محمداسحاق مدنی، حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی و دکتر سروری مجد نقش جدی در این مسیر داشتند و رویکرد تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد با همکاری مجمع تقریب مذاهب اسلامی و دانشگاه مذاهب اسلامی پیگیری می‌شود.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد تصریح کرد: متأسفانه تاکنون از بحث تقریب مذاهب اسلامی در آموزش عالی غفلت شده و تنها در محافل حوزوی به آن توجه می‌شود. با تشکیل شورای راهبری تقریب بین‌المذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد سعی داریم این غفلت را جبران کرده و برای تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه برنامه ریزی و تصمیم گیری کنیم.

حضور بیش از ۶۰ هزار دانشجوی اهل سنت در دانشگاه آزاد

طهرانچی با اشاره به حضور بیش از ۶۰ هزار دانشجوی اهل سنت در دانشگاه آزاد، بیان کرد: راه‌اندازی دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی یکی از برنامه‌های شورای راهبری تقریب بین‌المذاهب اسلامی دانشگاه آزاد است که آموزش استادان واحد‌های دارای دانشجویان اهل سنت را پیگیری می‌کند و تاکنون ۵ دفتر آن راه‌اندازی شده و دفاتر دیگر نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد از مسئولان دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد خواست تا موضوع آموزش‌های مربوط به موضوعات تقریب مذاهب اسلامی را با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار