پاداش ۶ میلیارد تومانی برای مشترکان کم مصرف برق

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: در سال ۹۸، تعداد ۶ هزارو ۷۵۵ مشترک با کاهش ۳۸۲ مگاواتی مصرف برق به صورت غیر همزمان مجموعاً ۵.۹ میلیارد تومان پاداش کاهش مصرف دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر رمضانی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان افزایش هفت تا ۱۶ درصدی قیمت برق در سال جاری اظهار کرد: آمار‌های صنعت برق نشان می‌دهد حدود ۸۵ درصد از مشترکین خانگی در رده مشترکینی هستند که بر اساس الگو‌های تعیین شده برق مصرف می‌کنند و بنابراین صرفاً مشمول هفت درصد افزایش بهای برق مصرفی خواهند شد.

او افزود: البته مشترکین خانگی با رعایت کردن دستورالعمل‌های مشخص و آسان به گونه‌ای که آسایش آن‌ها نیز به مخاطره نیفتد، می‌توانند با کاهش و مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت‌های اوج بار (۱۲ الی ۱۶) به میزان ۱۰ درصد، ضمن کاهش هزینه برق مصرفی، صنعت برق را نیز در ارائه هر چه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری کنند.

سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان درباره اقدام مقتضی جهت کاهش مصرف برق در استان گفت: مشترکین خانگی می‌توانند در ساعات اوج بار (پیک مصرف) تا حد امکان از کولر‌های آبی در دور کند استفاده و در صورت استفاده از کولر‌های گازی، ترموستات را بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنند.

رمضانی اضافه کرد: این دسته از مشترکین نباید هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی در ساعات‌های اوج بار، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به طور همزمان استفاده کنند. در عوض از لوازم برقی یاد شده باید در روز‌های تعطیل یا ساعت‌های غیر پیک استفاده شود.

او ادامه داد: خاموش کردن لامپ اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده‌ترین راه برای صرفه‌جویی در مصرف برق است. استفاده از سایه‌بان برای کولر‌های آبی و کندانسور برای کولر‌های گازی، سرویس به موقع کولر آبی و تمیز نمودن فیلتر اپراتور (یونیت داخلی) کولر گازی، خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی مرکزی مانند چیلر‌ها یک الی دو ساعت قبل از پایان ساعت کار و بسته بودن درب و پنجره اتاق‌ها در هنگام استفاده از سیستم‌های سرمایشی به منظور جلوگیری از اتلاف سرمایش نیز از دیگر راهکار‌های کاهش مصرف برق در فصل گرم تابستان است. باید توجه داشت که با انجام این توصیه‌ها، کاهش ۱۰ درصدی مصرف به سادگی قابل دستیابی است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سال ۹۸، تعداد ۶۷۵۵ مشترک با کاهش ۳۸۲ مگاواتی مصرف برق به صورت غیر همزمان مجموعاً ۵.۹ میلیارد تومان پاداش کاهش مصرف دریافت کرده‌اند.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار