بیداری اسلام نتیجه تلاش و اندیشه‌های امام خمینی (ره)

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت : حضرت امام (ره) با روحیه توکل به خدا اسلام و انقلاب را صادر کردند، الان تحولات و بیداری اسلامی که در جهان اتفاق می‌افتد نتیجه تلاش و اندیشه‌های امام خمینی (ره) است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت‌الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت : امام تنها شخصیت بی‌نظیر ۱۰۰ سال گذشته است که حرکات، اعمال و صحبت‌هایش در عالم تاثیر بسزایی گذاشت و خیلی از جوان‌های کشور‌های دیگر را به فکر انقلاب کردن انداختند.

او این شخصیت والای امام را بواسطه ارتباط با خدا دانست و گفت : این ارتباط تا جایی رسید که حضرت امام (ره) می‌فرمایند «به خدا قسم در تمام عمرم یک بار نترسیدم» وقتی این ارتباط با خدا اینگونه برقرار می‌شود امام (ره) تمام مستکبران که در مقابل خود هیچ می‌بینند و آن وقت است که صدای فریادش برای مظلومان و مرحومان بلند می‌شود و می‌فرمایند «ما شریک غم تمام مظلومان عالم هستیم».

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: امام با همین روحیه در مقابل مستکبران قرار می‌گیرد و می‌گویند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» در مقابل متجاوزانی، چون اسرائیل قرار می‌گیرد و می‌فرمایند «اگر هر مسلمانی یک سطل آب روی اسرائیل بریزد اسرائیل را آب خواهد برد».

احمدی ادامه داد: تمام اعمال امام (ره) فقط به خاطر اتصالی است که با خداوند داشتند همین اتصال باعث شده در جمهوری اسلامی ایران جوانانی در رکاب ایشان قرار بگیرند و هشت سال دفاع مقدس را با افتخار خلق کنند.

او گفت: وقتی این جوانان در محضر امام (ره) از فتح الفتوحی‌ها جنگ خبر می‌دادند، امام خمینی (ره) می‌فرمودند «فتح الفتوح ما تربیت این جوانانی است که الان در نظام جمهوری اسلامی قرار گرفتند و دارند دفاع می‌کنند»، امام پس از آزادی خرمشهر فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» یعنی اگر خدا نبود هیچ یک از این اتفاقات نمی‌افتد.

این مسؤول افزود: حضرت امام (ره) با این محوریت اسلام و انقلاب را صادر کردند الان تحولات و بیداری‌هایی که در جهان اتفاق می‌افتد، نتیجه تلاش و اندیشه‌های امام خمینی (ره) است.

او ادامه داد: زمانی که کسی فکر نمی‌کرد امام (ره) فرمایش کردند «راه قدس از کربلا می‌گذرد» و الان می‌بینیم که جوانان لبنان و عراق بیدار شده‌اند و مردم به راحتی بدون جنگ و خونریزی همانند فتح مکه به زیارت کربلا می‌روند.

احمدی گفت: امام همین دیدگاه‌ها را نیز نسبت به خانواده داشت با بچه و نوه خود بازی می‌کردند، دست نوازش به سرشان می‌کشید نامه عاشقانه برای همسر خود می‌نوشت.

او گفت: حضرت امام با این دید که انگار اصلا دنیایی وجود ندارد و همه دنیا خانواده است به خانواده نگاه می‌کردند، با وجود تمامی کار‌های اجتماعی که انجام می‌دادند، به خانواده که می‌رسیدند تمام محبت خود را برای خانواده قرار می‌دادند.

احمدی افزود: الان بیشتر مردم در مقابل کرونا بی‌خیال شدند و چندان توجهی به توصیه‌های پزشکی ندارند، اگر مرید امام (ره) باشیم باید نگاهمان به توصیه‌های پزشکی همچون نگام امام (ره) باشد و ایشان را الگو قرار دهیم.

او ادامه داد: نقل شده امام (ره) در سر سفره قرار گرفتند و غذا را به دو نصف تبدیل کرد نصفی را میل کردند قرص خوردند و بعد نصف دوم را میل کردند، سئوال شد چرا این کار را انجام دادید؟ امام فرمودند: پزشک گفته قرص را وسط غذا بخورید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: شناختی که از ایشان پیدا می‌کنیم شجاعت، درایت و در راس آن‌ها توکل به خدا است که از ایشان یک شخصیت منحصر به فرد و تاریخی و ماندگار خلق کرده، ایشان کسی بودند که هدفش صرفا تشکیل حکومت نبود و می‌خواست دنیایی بسازد که تابع هیچ قدرتی نباشد غیر خدا .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار