ترکیه نیز قتل جورج فلوید را محکوم کرد

وزیر امور خارجه ترکیه با محکومیت نژادپرستی در آمریکا، خواستار اقدام قضایی مناسب درباره عامل جنایت نژادپرستانه اخیر در مینیاپولیس شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به قتل بی‌رحمانه جورج فلوید به دست پلیس آمریکا گفت: قتل انسان جدای از دین، رنگ پوست و یا اعتقاداتش در هر کجای دنیا به دست پلیس غیرقابل قبول است.

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه نژادپرستی در آمریکا همچنان ادامه دارد، گفت: نظام قضایی آمریکا باید درباره عامل این جنایت تصمیمی عادلانه اتخاذ کند که موجب آرامش و تسکین وجدان مردم شود.

مولود چاووش اوغلو تاکید کرد: ما مخالف تبدیل شدن این جنایت به هرگونه تخریب اموال عمومی هستیم، برای ما فرقی نمی‌کند چه آمریکا باشد و یا یک کشور دیگر، مخالف اعتراضات مخرب و تخریب اموال عمومی هستیم.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند «نفس بکشد» و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

مرگ این شهروند سیاه‌پوست موجی از اعتراضات را نه تنها در درون آمریکا بلکه در کشور‌های دیگر دنیا به همراه داشته است. ترامپ در این میانه به جای دعوت معترضان به آرامش، تنها در حال خط و نشان کشیدن برای آنهاست و با توسل به نیرو‌های گارد ملی قدرت خود را به رخ آن‌ها می‌کشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار