آتش‌نشانی مهاباد در مورد خطر حریق در علف زار‌ها هشدار داد

سازمان آتش نشانی مهاباد هشدار داد: به دلیل افزایش دمای هوا شهروندان از روشن کردن آتش در علفزار‌های حاشیه جاده ها، جنگل و پارک‌ها خودداری کنند.

رحمان احمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد با تاکید بر لزوم رعایت هشدار‌های زیست محیطی برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: بیشترین علل آتش‌سوزی سهل انگاری و خطا‌های انسانی است.

احمدی افزود: پرتاب ته سیگار در بوته و علفزار، ایجاد شعله، از بین بردن علف هرز به روش آتش، سوزاندن ته‌مانده محصولات کشاورزی و رها کردن بطری‌های شیشه‌ای و قوطی‌های فلزی براق در طبیعت، از مهمترین عواملی هستند که به شیوع آتش در محیط زیست دامن می‌زنند.

او اضافه کرد: شهروندان هنگام روشن کردن آتش قبل از ترک محل از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کرده و هیچ گاه خاکستر‌های آن را بدون اطمینان از خاموش شدن کامل (بوسیله آب یا دفن نمودن با خاک) رها نکنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مهاباد از مردم خواست برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی با شماره تلفن ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه روز می‌توانند تماس بگیرند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.