وقوع حوادث آتش سوزی پوشش گیاهی در مهاباد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: بی احتیاطی مردم باعث آتش سوزی پوشش گیاهی در دو منطقه این شهرستان شد.

احمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: دیروز در پی  تماس تلفنی شهروندان مبنی بر آتش سوزی پوشش گیاهی در دو منطقه خیابان ساحلی و بلوار بسیج خبر دادند که بلافاصله نیرو‌های سازمان به محل اعزام شدند.

او با بیان اینکه اطفاء حریق  در دو مرحله به وسیله آتش نشانان انجام شد، افزود: در این حادثه بخشی از مراتع و علفزار‌های حاشیه رودخانه طعمه آتش شده بود و به دلیل پوشش گیاهی زیاد این منطقه زبانه‌های آتش ارتفاع زیادی داشت و مهار هر یک از آن‌ها حدود نیم ساعت طول کشید.

احمدی اضافه کرد: شهروندان به جای روشن کردن آتش باید دقت داشته باشند که در کنار درخت‌ها، علف‌های خشک و در صورتی که وزش باد در محل مشاهده می‌شد، آتش روشن نکنند.

او تصریح کرد: همچنین گیر کردن یک نفر در آسانسور به مدت ۲۰ دقیقه و رها سازی آن به وسیله کارکنان صورت گرفت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرستان مهاباد: طی ۹ ماهه امسال ۶۶۰ مورد عملیات امداد و نجات به وسیله آتش‌نشانی در مهاباد انجام شده که ۵۵۲ مورد در حوزه شهری و مابقی نیز در روستا‌ها بوده‌است.

او اظهار داشت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مهاباد در قالب ۵ ایستگاه، ۴۳ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

احمدی از مردم خواست در صورت مشاهده آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی با شماره تلفن ۱۲۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.