بسته اخبار حوادث امروز ۳ دی ماه ۹۸؛

اتصال سیم کشی برق، یک واحد مسکونی در مهاباد را به آتش کشید/ بیش از ۲ هکتار از نیزار‌های درختان جنگلی در آتش سوخت

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۳دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مهمترین حوادث امروز سه شنبه ۳ دی سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

احمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: یک واحد مسکونی در محله پیره باب باغ شایگان این شهرستان بر اثر اتصال سیم کشی داخل منزل دچار حریق شد.

او با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی در ساختمانی قدیمی و متروکه در این منطقه روی داد، افزود: پس از تماس همسایگان با سامانه ۱۲۵ بلافاصله تیم عملیاتی از ایستگاه مرکزی در محل حادثه حضور یافت و یک تیم پشتیبان اداره برق این شهرستان نیز به حال آماده باش درآمد و موجب رفع نواقص سیم کشی در ساختمان شد.

احمدی با اشاره به اینکه همه ساختمان دچار دودگرفتگی شده بود، ادامه داد: آتش‌سوزی کاملا شعله‌ور و در حال سرایت به اطراف بود.

او اضافه کرد: آتش‌نشانان با تجهیزات مخصوص وارد عملیات شدند و ضمن جلوگیری از سرایت آتش به طبقه اول توانستند آتش را در مدت زمان یک ساعت مهار کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد بیان کرد: ۳ نفر از ماموران این ایستگاه با استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی آتش را با موفقیت خاموش کردند.

احمدی با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشت، یادآور شد: وسایل و تجهیزات این منزل مسکونی بر اثر این آتش‌سوزی کاملا از بین رفت.

او تصریح کرد: این سازمان از ابتدای امسال در ۲۷ مورد ماموریت آتش سوزی منزل و واحد‌های مسکونی حضور داشته و آتش را مهار کرده است.

سه مورد آتش سوزی پوشش گیاهی بیش از ۲ هکتار از نیزار‌های اطراف را محاصره آتش کرد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: دیروز در پی تماس مردمی با سامانه ۱۲۴ گروه‌های آتش نشانی در سه محل پی در پی آتش پوشش گیاهی را مهار کردند.

او افزود: ایستگاه کشاورزی حاشیه رودخانه سبزی خانه، آتش پوشش گیاهی و نیزار درختان جنگلی پشت پمپ بنزین خانم جعفری و آتش سوزی منطقه الان گاز مهاباد از مجموع سه مورد آتش سوزی دیروز بود.

احمدی اضافه کرد: خاموش کردن هر کدام از نیزار‌های پوشش گیاهی به مدت ۱ ساعت و نیم و ۴۰ دقیقه بوده است که با حضور به موقع از سرایت آن به باغات اطراف جلوگیری شد؛ و آخرین مورد حوادث دیروز گیر کردن یک نفر در آسانسور منطقه مکریان که رها سازی آن به وسیله یکی از کارکنان آتش نشانی صورت گرفت خوشبختانه پس از چند دقیقه به طول انجامید.

اتصال سیم کشی وانت بار را راهی آتش کرد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: اتصال سیم کشی خودروی پیکان وانت باعث آتش آن در منطقه پارک تپه باستانی شد.

او افزود: آتش خودروی مذکور ساعت ۵ عصر دیروز اتفاق افتاد و گروه‌های آتش نشانی با استفاده از کپسول‌های آتش نشانی آن را مهار کردند.

احمدی اضافه کرد: ماشین مذکور دوگانه سوز بوده که در اثر رعایت نکردن نکات ایمنی حادثه فوق رخ داده بود و با توجه به اینکه خودروی مذکور زیر یک خانه مسکونی دو طبقه پارک شده بود، هر لحظه امکان داشت شعله‌های آتش به خانه مذکور سرایت کرده و باعث حادثه‌ای دلخراش شود که خوشبختانه به وسیله نیرو‌های سازمان آتش مهار شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد تصریح کرد: بیشتر آتش سوزی این ماه اتصال سیم کشی خودور و ساختمان مسکونی صورت گرفته و در صورت بیمه نشدن ساختمان و خودور خسارت‌های ناشی از آن‌ها قابل جبران نیست.

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه‌سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

آتش سوزی یک باب منزل مسکونی در شهر گوگتپه و مجروح شدن یک نفر در اثر سوختگی

احمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت : دیشب ۲ دیماه طی تماس شهروندان از شهر گوگ تپه از وقوع یک آتش سوزی در یک منزل مسکونی خبر دادند که نیرو‌های سازمان حسب دستور فرمانداری به محل اعزام شدند و آتش را مهار کردند.

او افزود: متاسفانه در حادثه مذکور یک فرد میانسال بر اثر سوختگی دچار جراحت شدید شده بود که به وسیله فوریت‌های پزشکی به بیمارستان اعزام شد.

او اشاره کرد:  آتش سوزی از یک اجاق گاز قدیمی شروع شده و به بقیه خانه سرایت کردە و با توجه به اینکه فرد مذکور به علت کهولت سن قادر به اطفای حریق نبوده، وسعت آتش زیاد شده بود.

احمدی تصریح کرد: علت دقیق حادثه در دست بررسی است و همچنین وجود یک پایگاه آتش نشانی در شهر گوگ تپه را از ضروریات دانست.

امسال تاکنون ۵۵۲ مورد ماموریت شهری و ۱۰۸ مورد ماموریت خارج از محدوده شهری در زمینه امداد و نجات در این شهرستان انجام شده که در مجموع ۵۱۵ مورد مربوط به حوزه آتش‌سوزی و اطفای حریق است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.