بسته اخبار حوادث امروز ۷ دی ماه ۹۸؛

نشت گاز منزل مسکونی را به آتش کشید/ بارش برف و لغزندگی جاده حادثه آفرید

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۷ دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مهمترین حوادث امروز شنبه ۷ دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

آتش سوزی منزل مسکونی در روستای قمطره مهاباد

رحمان احمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: دیروز در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۴ آتش نشانی از آتش سوزی منزل مسکونی در روستای قمطره مهاباد باخبر شدیم که بلافاصله نیرو‌های سازمان به محل اعزام شدند.

او نشت گاز مایع (کپسول) و رعایت نکردن نکات ایمنی را علت آتش سوزی اعلام و اضافه کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته و تنها به وسایل منزل خسارات وارد شده است.

 احمدی در ادامه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵۲ مورد ماموریت شهری و ۱۰۸ مورد ماموریت خارج از محدوده شهری در زمینه امداد و نجات در این شهرستان انجام شده که در مجموع ۵۱۵ مورد مربوط به حوزه آتش‌سوزی و اطفای حریق است.

گازگرفتگی ۳ نفر بر اثر انتشار گاز منواکسیدکربن

رحمان احمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: بدنبال اطلاع از گاز گرفتگی چند نفر از اعضای یک خانواده در محله پشت تپ، طرف شیلان، نیرو‌های سازمان بلافاصله به محل اعزام شدند.

او علت حادثه را انتشار گاز منواکسیدکربن از آبگرمکن اعلام کرد و افزود: در این رخداد که در محله پشت تپ در یک منزل مسکونی اتفاق افتاد، ۲ نفر از اعضای یک خانواده دچار گارگرفتگی شدید شده و از حال رفته بودند که زن صاحب خانه با دیدن صحنه دچار حمله قلبی شد.

احمدی با اشاره به اینکه امسال این اولین مورد گازگرفتگی در مهاباد است، تصریح کرد: حال دو نفر مصدوم رو به بهبودی است، ولی صاحبخانه که زنی میانسال است هم اکنون در بیمارستان بستری بوده و حال عمومی وی نامساعد گزارش شده است.

او از شهروندان خواست هنگام نصب سیستم‌های گرمایشی و آبگرمکن از اتصالات استاندارد استفاده کرده و از مسدود نبودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کنند.

گاز مونوکسیدکربن بی‌رنگ و بی‌بو بوده که بر اثر احتراق ناقص سوخت هنگام روشن بودن وسایل گازی ازجمله بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق‌گاز تولید شده و به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) و بسته بودن محیط، ایجاد مسمومیت می‌کند.

سردرد مبهم، ضعف عضلانی و سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ، تنگی نفس، گیجی و خواب آلودگی، تاری دید و تشنج از جمله علایم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است.

انحراف خودرو از جاده در محور مهاباد

رحمان احمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: دیروز به علت بارش برف و باران و لغزندگی جاده یک خودرو سواری پژو در محور مهاباد - پسوه حوالی روستای قاضی‌آباد از جاده منحرف شد.

او با اشاره به اینکه این حادثه تلفاتی جانی دربر نداشته است، از رانندگان خواست در این فصل برای جلوگیری از گرفتارشدن در جاده‌های برفی و کولاکی به‌طور حتم زنجیرچرخ، تجهیزات زمستانی و سوخت کافی به همراه داشته باشند و با سرعت پایین و احتیاط کامل تردد کنند.

سازمان آتش نشانی مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.